Bra restaurang Stockholm - tips mottages...

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Ska till Stockholm helgen slutet på mars, weekend med fru som ska innehålla (för hennes del) shopping och vindrickande.. jag har inga större planer än att bara finnas till tror jag...och kanske ta en öl eller fler. Men om man ska käka nåt gott, vad rekommenderar ni som kan och vet. Bor på Waterfront och så får gärna vara i närheten till det.
Antar att man måste boka på de flesta ställen, så var det iaf senast vi var ner. Inget Olearys eller liknande...tack på förhand.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Finns ju hur mycket som helst men t ex Kitchen &Table eller Spisa hos Helena på Kungsholmen, Kryp in i Gamla Stan och krisar det finns ju Pizza hut på Klarabergsgatan. Nere på Vasagatan radar en jäkla massa restauranger upp sig på rad. Du har dock helt rätt i att förbokning bör göras om du vill vara säker på att få bord. Ofta fullt.....
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag gillar "Smak" och "Restaurang BonBon" om det skall vara lite mer fancy/annorlunda; Grill är inte alls dumt det heller. Vill man ha mer budget så är jag svag för schnitzlarna på "Krogen Soldaten Svejk".
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Paladar de Cuba. Tegnérgatan 19 så det är en bit från Waterfront men väl värt det. Jäkligt bra mat, grymma romdrinkar och även rom sorter att smutta på rent.
Om vädret tillåter o de har borden ute så kan man med fördel välja en häftig cigarr från deras humidor tillsammans med en avvägd rom sitta o gotta sig efter maten :)
Kunnig personal också.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Mr. French, Köttbaren, Miss Voon, Sture Hof, Taverna Brillo, Grodan Grev ture, Riche, Bistro Rigoletto, Allt beroende på vilken typ av kök ni är ute efter.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ska nu ha nåt lite mindre och intimare är Musslan på Dalagatan ett trevligt ställe. Där hamnar ofta vi om vi ska ut och käka.

Grill uppe på Drottninggatan är också ett kul ställe. Cool lokal.

Ska ni käka snofsigt kan ni gå till Gondolen. Bra käk där och fin utsikt över stan, men det kostar därefter.
Skall ni ha RIKTIG utsikt kan ni ju gå till Kaknästornet. Har hört att deras restaurang ryckt upp sig några hack, men inte testat själv.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Skall ni ha RIKTIG utsikt kan ni ju gå till Kaknästornet. Har hört att deras restaurang ryckt upp sig några hack, men inte testat själv.

Var där för 1,5 år sedan.
Så jäkla bra mat, bra service och dessutom ölkunnig personal.
Utsikten gör ju inte stället sämre.
Inte särskilt dyrt heller, visst inga 49kr som på McD men vettiga stålar för maten och ölen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Griffins precis bredvid där ni bor, typ omöjligt att få bord så boka idag. Jag har faktiskt själv misslyckats varenda gång. Relativt dyrt.

http://www.griffinssteakhouse.se/

Om tjejen skall shoppa, Boqueria i Moods galleria, Tapas-ställe med helt unika grejer - INTE det vanliga stekt potatis / calamari stuket. Bra priser.

http://www.boqueria.se/index.php/meny

Gondolen är bra och klassiskt och svårt att misslyckas, håller inte med om att det är dyrt, tror de sänkt priserna faktiskt. Sist jag åt där var varmrätterna <250kr tror jag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som har något manligt på Söder att rekommendera? Obs, ikväll.

Kriterier:
Inte drängigt, nära grön linje (skall till Globen), gärna med södermått mätt dyrt samt varmt däggdjur och kall öl.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
När jag var på mässan i vintras så käkade vi på Vapiano i gamla stan. Inte så fancy men lite udda koncept och ruskigt god mat.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon som har något manligt på Söder att rekommendera? Obs, ikväll.

Kriterier:
Inte drängigt, nära grön linje (skall till Globen), gärna med södermått mätt dyrt samt varmt däggdjur och kall öl.

Östgötakällaren! :yoparty
Kläm i er ett rejält österrikiskt flägglägg. Därtill surkål och knödel. Allt sköljs ned med Bayersk Hofbräu på fat. Om ni är riktigt sprängmätta så finns det Killepitsch snaps!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Fem små hus i gamla stan. Bra, god mat till helt okej priser, bordsbokning brukar inte behövas, men kan vara bra att ringa en dag i förväg ändå för att vara säker.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top