BMW G650 X-Moto

Pellevin

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Landvetter
Hoj
Suzuki DR 650 Dakar -91
Hej,

Skall kolla på en BMW G650 X-moto i helgen och tänkte höra om ngn har någon bra/dålig input? Har bl a haft en Suzuki DR 650 Dakar innan - med kick, viket inte var ngt vidare. Vill därför primärt ha en hoj med elstart:) Har även kollat på Hornet samt ER6.

/Pelle
 

Jhden

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 -05
Tillverkades bara ett år 2007, insprut, liten tank. Men du har nära till Bike-Gbg iaf.:tungan
Nädå säkert jättebra. Ganska ovanliga också, det är väl det största minuset. Kan vara värt att kolla vad delar kostar, den delar ju motordelar med andra modeller, men plast osv.

Den som ligger på blocket nu har varit till salu läänge så ge honom ett bra bud. :fakta
 
Last edited:

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Kolla så den kopplar och inte "driver" när du står still. Då kan du behöva byta kopplingskåpan. Inte dyrt eller avancerat, men bra att veta! Anledningen är att dragbulten som styr in i hålet på kåpan, är av ett hårdare material och gnager bort så det blir glapp. Man får köpa en kåpa från Xcountry-modellen, årsm. -08 eller nyare. I dom sitter det en bussning.

Annars är den ganska skottsäker. Ventilkoll vid 1000mil, men vad jag har hört och läst så har ingen varit utanför specc på dom milen. Runt 2000mil bör man dock kolla :)

Det är bara att provköra. Jag tycker man sitter lite långt fram på den, jämfört med min DRZ. Sadeln är ganska hård, likaså fjädringen. Utöver det så gillar jag den skarp! Har gått och funderat på att köpa en själv.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top