Video Youtube-film funkar inte på padda och telefon.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Gjorde en film som man kan se på Youtube, men bara på dator. https://www.youtube.com/watch?v=ARbsE1T16W0

Vad har jag gjort för fel? Någon påstår att jag klickat i någonting fel när jag laddat upp men jag kan inte se att jag gjort annorlunda än tidigare. Någon som råkat ut för samma problem?
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Såhär tror jag:
Du har lagt in ett klipp med musik som är upphovsrättsskyddat, av någon anledning är det Ok om det spelas upp på en dator men det verkar som mobila enheter har andra avtal.
Har själv varit med om det, tar man bort musiken funkar det. Alternativt lägger på musik från något osignat lokalt band.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Såhär tror jag:
Du har lagt in ett klipp med musik som är upphovsrättsskyddat, av någon anledning är det Ok om det spelas upp på en dator men det verkar som mobila enheter har andra avtal.
Har själv varit med om det, tar man bort musiken funkar det. Alternativt lägger på musik från något osignat lokalt band.

Jag tror du har rätt. Jag trodde att jag skulle klara mig denna gången. Då jag för två veckor sedan gjorde version 1 fick jag tre aviseringar på att tre låtar var skyddade. Bytte dessa tre till andra låtar och då funkade det på dator men inte på padda. Sedan gjorde jag en varsin 2, med musik som slank igenom direkt, och då var det igen inga problem på dator men inge bra på padda. Så du har nog rätt.

Men VARFÖR är det så? Varför är det mindre OK att spela upphovsrättsskyddad musik på padda än på dator?:confused::va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
:)
Jag tror du har rätt. Jag trodde att jag skulle klara mig denna gången. Då jag för två veckor sedan gjorde version 1 fick jag tre aviseringar på att tre låtar var skyddade. Bytte dessa tre till andra låtar och då funkade det på dator men inte på padda. Sedan gjorde jag en varsin 2, med musik som slank igenom direkt, och då var det igen inga problem på dator men inge bra på padda. Så du har nog rätt.
Men VARFÖR är det så? Varför är det mindre OK att spela upphovsrättsskyddad musik på padda än på dator?:confused::va

Kanske bättre
Varför går det inte att spela upphovsrättsskyddad musik på padda när det går på en dator?
Kanske för att paddan har en webbläsare / app / operativsystem med inbyggt DRM skydd. :confused:
Digital Rights Management Och det har inte datorn ! :)
Såg tex att Firefox i de senare versionerna har inbyggt DRM skydd. :D
Är paddan en iPad eller en Android?
Fabrikat? Modell?
Nyfiken ! :)
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
:)

Kanske bättre

Kanske för att paddan har en webbläsare / app / operativsystem med inbyggt DRM skydd. :confused:
Digital Rights Management Och det har inte datorn ! :)
Såg tex att Firefox i de senare versionerna har inbyggt DRM skydd. :D
Är paddan en iPad eller en Android?
Fabrikat? Modell?
Nyfiken ! :)

Funkar på iPad, Iphone men inte på Android.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
De gånger jag haft problem har det funkat på apple datorer, windowsdatorer, och linuxdatorer men inte på android-enheter, ipods eller iphones. Således "inga mobila" enheter
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om jag på min iPhone klickar på länken längst upp på denna sidan fungerar det, men och jag istället klickar på Youtube-länken så fungerar det ej: "Klippet inte tillgängligt"
 

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Film är bäst på BIO eller i den stationäras 27" skärm @ work

Härlig film Moss, fan nu måste jag oxå ta licens och smiska 6oo:an på bana i ett race nära dig :yoparty

Edit: man får ju mer än ståpäls av SPA ... adrenalinet pumpar i ådrorna...
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Film är bäst på BIO eller i den stationäras 27" skärm @ work

Härlig film Moss, fan nu måste jag oxå ta licens och smiska 6oo:an på bana i ett race nära dig :yoparty

Edit: man får ju mer än ståpäls av SPA ... adrenalinet pumpar i ådrorna...

Spa funkar….:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top