Stöld KTM 690 Enduro "Adventure"

nordicbiker

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Norr om Stockholm
Hoj
KTM 690 Enduro + någon annan hoj för gamla gubbar...
Jag blev rånat av min fina KTM 690 Adventure idag. Det hela hände vid provkörningen när jag skulle sälja den. Det hela är en längre story som jag kommer att berätta senare när jag är mindre arg, men jag utlovar 5000SEK i belöning för tipps som ledar till arrestering av de här krimineller killar! Ja, allvarligt!

http://www.nordicbiker.dinstudio.se/text1_21.html
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Komisk logga på sidan dock
KUO_121016-155_200.jpg
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag känner, med dig. "" kan inte uttala på detta forum vad jag känner/tänker. Men jag hoppas på det. Hursom hoppas det ordnar sig.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Fan lider med dig! :( Hoppas du får tillbaka den i gott skick.
Det enda en sån förtjänar är att vara målobjekt för en howitzergranat :rolleyes:
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ajajaj, beklagar. Hoppas det löser sig försökringsmässigt och att din CCM redan var pröjsad... En hel del unika delar, om den slaktas i Sverige borde det vara svårt att obemärkt sälja delarna inom närmsta tiden.
 

moddlaren

Guest
måtte alla pissmyror i världen flytta in i trumpeten på den J-VLN som snodde den av dej är fanimej skott pengar på asen som inte vet skillnad på mitt och ditt :huvet:huvet
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Vi får anstränga oss lite om vi ska hjälpa honom.

http://www.blocket.se/stockholm/RANAT_av_hoj_KTM_690_Enduro_R__Adventure__59019370.htm?ca=11&w=1

Blev rånat av min hoj idag, den som låg ut för försälning i blocket. Det hela hände under provkörningen. En "komis" till killen som körde iväg väntader med mig med bilen som pand, men hadde tydligen en nycket till ock stack iväg när jag tåg en steg för långt borta fran bilen. Utlovar 5000,-SEK i belöning för tipps som ledar till arrestering av den här krimineller!

Extras:
-sänkt 2.5cm (Koubalink)
-sadel Kahedo
-motorplåt (Rally Raid UK)
-2x 5 Liter extra tankar (ge knappt 50 mil innan nästa tankning!) Rally Raid UK
-Lynx framruta (Britannia Composites)
-handtagsvärme (original KTM)
-Hållare för hårda/mjuka väskor (TT)
-Alu-hållare för toppväska bakom sadeln (TT)
-justerbart förspänning för bakdämparen (Rally Raid UK)
-eluttag för laddning av t ex mobilen
-KTM powerparts ljuddämpare (maffigare ljud, lättare och inte så stekhet som originalen)
-verktygsfack (Rally Raid)

173kg fulltankat med alla extras!

Bara allt tillbehör är värd ca 30.000SEK och förvandlar hojen t en extrem kapabel äventyrsturer! Klart finns det billigare 2012 modeller i blocket, men då få du en naken enduro! Detta här är perfekta hojen för allt från Adventure Days till flermånadsresan till Mongoliet och jorden runt!

Service i betydlig tätare intervaller som tillverkaren kräver (1000mil fabriksspecifikation). Ny kedja, ny drev (fram och bak) och olje/filterbyte för två veckor sedan. Om du inte tycker om Lynx framrutan kan jag sätter tillbaks originalen. Alle originaldelar finns.

Ingen provkörning utan säkerhetsdeposition! Hojen är påställt och alltid parkerat i låst varmgarage. Ingen vinterkörning på saltade vägar.

Sälja den p g a inköp av CCM GP 450 Adventure.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skulle ta lite svängar runt Tensta/Rinkeby och titta. När min egen blev stueln så återfanns den i området mellan hjulstakorset och SEB Huset och hade setts i området under några dagar.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Min Kawa snoddes i city och hittades i en cykelkällare i Bagarmossen. Åk dit med. :rolleyes:
Undrar om den bestulne fotade körkortet och regnr på bilen...
Med en adress blir det lite lättare. Tror iofs inte att man drar om man har visat sitt rätta personnummer och regnr på bilen.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Bra de hade varit om tanken varit nästan tom när hojtjuven snodde den..:död

Ja, det är ju tanken som räknas, men det vet ju du förstås allt om.

(förlåt göteborgshumorn i en tråd med såhär tråkigt tema, men jag kunde inte hålla mig)

Hoppas dom hittar tjyven oavsett.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top