RCV 213 bilder

oargos

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Glad i hågen strosade jag bort ifrån HONDA:s nya NSX igår på bilmässan i Geneve, och vad dyker upp runt hörnet? RCV213! Nästan ingen var intresserad av att stanna och titta!
Om de bara visste, där står inte en "motor-cykel" utan 1,5 mille HONDA HRC blod, svett och tårar. Den såg väldigt färdig ut. Utsökt detaljarbete, superb lack, många kolfiberlösningar. Ingen härmapa på så sätt som S1000RR påminner om GSXR eller nya R1:an påminner om R6:an, unik kommer den att vara.
 

Bifogat

  • P1010166.jpg
    P1010166.jpg
    746.5 KB · Visningar: 409
  • P1010162.jpg
    P1010162.jpg
    584.4 KB · Visningar: 329

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Och där blev jag tårögd för första gången på länge...........av två anledningar

Vad är det med folk, har de ingen allmänbildning.......

1, Hur kan man INTE fatta

2, Borde vara straffbart att bara gå förbi ett sånt här smycke till hoj.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
ok.... den hondan är ju en kopia av hondas motoGP räser precis som nya R1an är en kopia av M1an? Visst hondan är mer lik men R1an är ju inte nått lik R6an i alla fall !
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
nya r1an e ju inte en kopia av m1:an. inget e gemensant, varken ramen, svingen eller motorn. Besläktad e nog ett bättre ord att använda... vikt 200kg

På hondan har du samma komponenter som på produktionsracern.. som ex ram å sving å garanterat samma block å så. vikt 160 dvs produktionsracer:n så säg 170 tot med lampor å lite enklare saker i motorn.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
ok.... den hondan är ju en kopia av hondas motoGP räser precis som nya R1an är en kopia av M1an? Visst hondan är mer lik men R1an är ju inte nått lik R6an i alla fall !

Nej...
Det där är en mgp-hoj för gata och den nya R1:an är knappt jämförbar med den.
Syns fö på prislappen också som väl diffar ca 1,25msek.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ok jo fast jag tänkte mer på utseendet...

Såg det nu :)
Tycker dock fortfarande att skillnaden är väsentlig då hondan inte är en kopia utan i stort sett en mgp-hoj medans R1 är just en hoj med liknande kåpor som M1.
Missförstå mig inte nu då jag tycker nya R1 är otroligt cool men denna är i en klass för sig.

Människor på mässan kanske skulle förstå om man sa att det är som en F1 bil med lysen och blinkers vilket faktiskt är sant.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
jag tycker inte att r1an e särskild lik m1an alls. ok den har ett stort luftintag ala m1 style, men that's it om du frågar mig... men även jag diggar nya r1an.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Skitfin!!
Men! Vem köper en sån här hoj för att köra gata? å andra sidan kanske man inte vill piska skiten ur den på bana med tanke på värdeminskningen efter en rejäl highsider. Den kanske ska stoppas i malpåse i 20 år för att sedan plockas fram och tjäna storkovan på (NR-750)? Hur många ex blir det eller tillverkas den på beställning?
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skitfin!!
Men! Vem köper en sån här hoj för att köra gata? å andra sidan kanske man inte vill piska skiten ur den på bana med tanke på värdeminskningen efter en rejäl highsider. Den kanske ska stoppas i malpåse i 20 år för att sedan plockas fram och tjäna storkovan på (NR-750)? Hur många ex blir det eller tillverkas den på beställning?

Jay Leno kommer säkert att köpa en :)
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Verkar ju tyvärr som det inte blir någon produktion av denna. :gråta

Detta är ju förövrigt Hondas motsvarighet till Ducati Desmosedicci RR(som var en gatversion av GP6 om jag inte minns fel).

Vore trevligt om Yamaha gjorde något liknande.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top