Lite hjälp med bromsbelägg

DJocke

Medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
stockholm
Hoj
ktm640sm
hej gott folk nu till våren tänkte jag ordna nya belägg till min 640 supermoto.
Och undrar lite vilka man borde köpa, jag har hört att sidan wemoto ska va bra och där hade de "EBC" och "Brenta" belägg.
sökte runt lite, folk verkar tycka ebc är helt okej. (dock förstår jag inte vilken man vill välja utav deras antingen sintered (http://www.wemoto.com/bikes/ktm/lc4-e_640_supermoto/03-06/picture/pads_front_ebc_sintered_gg_type/) eller standard (http://www.wemoto.com/bikes/ktm/lc4-e_640_supermoto/03-06/picture/pads_front_ebc_standard_gg_type/)
Enligt deras hemsida verkade det vara standard man vill välja som är mindre "race" orienterade, men tänkte lika gärna fråga om man var lite dum där eller något :tungan
Men man ska kanske försöka att inte snåla o hitta brembo belägg? ingen aning där. All hjälp uppskattas!
 

DJocke

Medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
stockholm
Hoj
ktm640sm
https://www.youtube.com/watch?v=mE5FhUVLfqo

Där har du en väldigt bra video, du kanske redan sätt den.
Hoppas videon hjälper då jag inte är till så stor nytta i denna topic.

Skål :fyllisar

Hade faktiskt inte sett så tack för videon! :fyllisar

som svar på Brute Force, så vet jag inte exakt vilka originalbeläggen är, jag kollade på ktmshop.se och där finns typ 3-4 olika märken att välja mellan. vad som sitter på nu är en blandning mellan några brembo belägg och något sbs typ ( dont ask, inte jag som gjort så)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hade faktiskt inte sett så tack för videon! :fyllisar

som svar på Brute Force, så vet jag inte exakt vilka originalbeläggen är, jag kollade på ktmshop.se och där finns typ 3-4 olika märken att välja mellan. vad som sitter på nu är en blandning mellan några brembo belägg och något sbs typ ( dont ask, inte jag som gjort så)

Funkar säkert men det är fortfarande wtf varning på att bara byta ena sidan vilken, snålröv som ägt den innan:smasha
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Sätt inte på racebelägg Jocke, dom är ganska kassa på allmän väg, där man bromsar väldigt sällan, relativt sett, då blir dom för kalla och har ganska usel bromsverkan. Gatbelägg är grejen :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Vad jag förstår så har EBC sina belägg nämnda typ FA181(standard) samt FA181HH(sintrade). Sen finns det belägg typ FA181TT(standard) samt tilläggsnamn typ R.

Vad jag fattar såhär spontant så finns inte EBC i bara FA181, utan den har tilläggsnamnet TT. Vanliga TT-belägg duger gott....Som Hoztic nämner också skippa R:en)

Jag brukar ta hem lite belägg, en omgång FA181TT blir nog betydligt billigare
via mig....pm:a isåfall
 
Last edited:

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Jag har ett set Brenta ikke-sinter belägg på ena hojen. Billigt, schysst bett och lagom ljudlösa. Ungefär allt jag behöver på en gatcykel.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top