Gruppkörningarnas Facebookdöd.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag har lagt upp detta på alla Facebookgrupper som roddar med körningar i vårt närområde.

För att inte alla körningar som folk drar i gång i alla grupper skall spridas för vinden så är det ok med Swedie att en grupp skapas på Sporthoj där dom Facebookgrupper som fixar med körningar även kan lägga upp dom så att alla som vill kan hitta dom.

Är det av intresse eller skall projektet dö sotdöden?

Det rent praktiska med moderatorer mm är inte klart men mitt förslag var att skaparna av FB grupperna även kan moderera om det behövs på SH.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Förstår jag saken rätt att förutom de trettioelva MC-grupper som finns på FB så ska man lägga upp körningen här oxå? :va
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Så hur är tanken att denna gruppen ska fungera?
Finns ju redan samkörningstrådar :va
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
RoH och RR törs man inte ens nämna längre eftersom det tydligen är klassat som självmord att ens ha tanken att försöka sig på en körning med dylika.

Så tanken var att en objektiv och mindre laddad forumdel där dom värderingarna kanske kan läggas åt sidan och förhoppningsvis körgrupperna som florerar på FB kan klistra in i klartext dom körningar som planeras tillsammans med en FB länk.
 

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Vi körde med detta konceptet på prov förra säsongen. Uppslutningen på körningarna var okej. Samt att det fanns ett antal ansvariga för att lägga upp åken här.

Sedan hade jag inte riktigt tid med att administrera alla bilder och sådär men det fungerade.

http://knobi.se/MC Turer.html

En enkel kalender där man förde in när / hur / vart starten gick så var det bara o tuta o köra.

(La upp en körning på Söndag så ser ni lite tanken med det)
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
RoH och RR törs man inte ens nämna längre eftersom det tydligen är klassat som självmord att ens ha tanken att försöka sig på en körning med dylika.

Så tanken var att en objektiv och mindre laddad forumdel där dom värderingarna kanske kan läggas åt sidan och förhoppningsvis körgrupperna som florerar på FB kan klistra in i klartext dom körningar som planeras tillsammans med en FB länk.

Nu hänger jag inte med alls längre? På vilket sätt och var och i vilket sammanhang skulle RoH och RR vara negativt laddat? Eller är det något jävla fjollande på Face Fuck igen?
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Finns i alla fall tre bra trådar om det.
Malmö, Lund och Hässleholm (tror jag den sista är).
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
För att citera Ben Stiller i Starsky & Hutch: "Do it!". Som redan sagt finns där 1726st grupper på FB vilket inte är jättepraktiskt, så sleva upp en samlingstråd här! :tummenupp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Fattar fortfarande inte hur det kan bli en *samlings*-tråd.
Blir det inte bara ytterligare en "grupp"?
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Fattar fortfarande inte hur det kan bli en *samlings*-tråd.
Blir det inte bara ytterligare en "grupp"?

Känns inte som att det är relevant att diskutera Din hjärnaktivitet, men för övrigt handlar det om att fokusera körningar på Sporthoj.com, och inte en massa fjollalternativ! (Jag ber om ursäkt för mitt medvetet polymorala uttryck för det fjanteri som pågår vad det gäller FaceFuck)!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top