Mini-ljuddämpare i besiktning?

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
tror det blir sjukt jobbigt att köra runt med en sån där.... och du lär inte bli bästis med grannarna..
du kan väl bara plocka av ljuddämparen och köra med utblåset som det är, nästan osynligt och låter lika illa...?
När du sen inser att du inte vill köra runt så, ja.. då har du sparat en slant :tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
håller med dom ovanstående.
hade det varit en nyare hoj (som min…) så sitter det en fet jävla katalysator precis innan ljuddämparen som bokstavligt talat äter ljud så att ljudet knappt ökas när man tar bort den, då hade det kanske gått :huvet och om man tar bort kat så måste / bör man mappa :gnissla
 

h1m4n

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2015
Ort
karlskoga
Hoj
Zx9r
Vet ni någon annan då i vanlig modell fast som mini?

Typ likande denna, vill helt enkelt bara ha en liten samt att jag inte måste ta av den på besiktning då jag inte har egen svetts utan måste låna.
 

Bifogat

  • ljuddämpare.jpg
    ljuddämpare.jpg
    62.1 KB · Visningar: 114
  • mini IMG_0561.jpg
    mini IMG_0561.jpg
    114 KB · Visningar: 120
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vet ni någon annan då i vanlig modell fast som mini?

Typ likande denna, vill helt enkelt bara ha en liten samt att jag inte måste ta av den på besiktning då jag inte har egen svetts utan måste låna.

köp en anslutnings sats av något slag så du kan bolta på (eller köra fjäder) mellan original dämparen och ett valfritt slip on så har du löst problemet, behöver svets en gång =) :tummenupp
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
håller med dom ovanstående.
hade det varit en nyare hoj (som min…) så sitter det en fet jävla katalysator precis innan ljuddämparen som bokstavligt talat äter ljud så att ljudet knappt ökas när man tar bort den, då hade det kanske gått :huvet och om man tar bort kat så måste / bör man mappa :gnissla
Sitter en cat på zx9r men den försvinner vid byte av system.
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Snor tråden liten.

Kör R1a med en Micron kolfiber slip-on, klarar det ljudnivån till besiktningen tror ni? Skulle vara så skönt att slippa att byta!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Dom bits inte på besiktningsföretagen, sladda förbi o fråga om det finns tid för en mätning för att reka status, tar inte många minuter. Tillverkarna av skorstenar garanterar inte sällan bara uppfyllda krav med medföljande db-killer och sen beror det naturligtvis på hur ureldad dämparen är.
 
Last edited:

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Får åka förbi och snacka om tiden finns annars får jag chansa och hoppas på det bästa :D

Någon db-killer har jag tyvärr inte :gnissla.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Verkar ju dock vara tvärkört att hitta en till en -98 allt jag hittar är 94-97 eller 99-03 eller som på denna 99-01.

Det är samma för 98 och framåt. 94-97 är det annorlunda om jag minns rätt(bolt-on).
Men 98 och framåt ska vara samma så länge du har "slip-on" och inte "bolt-on".
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top