SC Project

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
La ett inlägg i streetfighter-tråden men min fråga är egentligen inte modellspecifik så lägger in ett ämne här också.

Vad har ni för tankar om SC när det kommer till slip on? Är på g att köpa Ducati Streetfighter men handlarnas priser är ganska orimliga och då ligger SC riktigt bra till i pris. Är bara ute efter ljudet, och tycker de gör ganska snygga rör också.

Har hört olika om mappning efter montering, någon som vet vad som gäller?
I värsta fall ber jag väl verkstan både montera och mappa i samband med första servicen.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Kan inte uttala mig om SC.

Däremot skulle jag rekommendera dig att mappa hojen. Italia Bike Center kan mappa om din befintliga ECU.
Vet inte om Desmocenter erbjuder det.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Som vanligt så är det "sådär" med att inte mappa om.
Hojen går lite tunt och det är bara positivt med mappning.

Jag har Italia bike centers map i min och förra ägaren sa att det gjorde stor skillnad i körbarhet.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Ja, dom erbjuder väl 2 alternativ?

Antingen olika "färdiga" mappar som dom flashar den befintliga ECU:n med.
Eller så kan man (och bör man) bänka hojen och få en anpassad mapp.


Hypertrick
 

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2011 BMW K1300R
Jag köpte ett SC till min K1300R i höstas och är mycket nöjd. Köpte direkt från deras sida och fick bra service :tummenupp
 

Birge

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Luleå
Hoj
2003 zx6r
I regel bör man mappa om hojen, det brukar finnas justeringar att göra på standard fordon och när du byter pipor finns det garanterat justeringar att göra.

Har beställt SC-project pipa till en SMC 690 direkt från deras sida. Var väldigt smidigt, bra finish på grejerna och väldigt trevligt ljud (låter betydligt högre än t.ex. acra). :rock
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Jag har ett SC project oval carbon på min kawasaki z800 och det kostade ink frakt 4060kr direkt från deras sida i italien. Beställde på en tisdag och paketet var på utlämningen tisdagen där efter.

Hade ett Hurric MP ONE förra säsongen men det lät så jävla högt utan db killer. Med så ströps effekten. SC project låter dovt och precis lagom högt. På gränsen till för högt men då kan man köra db killer och effekten är densamma.

Ska ladda upp video för/efter.

1.jpg
 
Last edited:

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Götelaborg
Hoj
Kawasaki z750r -12
Jag köpte ett r60 rör och luftfilter från deras sida, bra bemötande, och helt ok leveranstid, schysst ljud (Låter aningens högt :p) och bra passform :)

Sen var det ju billigt också! :tummenupp
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Före/Efter SC project men bara låga rpm's. Ska ut och filma hur det låter på riktigt när jag servat den.

 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag åker också SC ..

1. snabb leverans
2. Jättefin finish
3. gött ljud
4. med DB-killer i så är den tystare än orginal ljudämparen ( rsv4:n är typad för 109 db så den är inte direkt tyst org).

Haha, det låter ju som att hela jävla Statoilmacken ska rasa när du rullar in på onsdagar :) Tycker man att det är gött så är det väl.....gött :D
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Haha, det låter ju som att hela jävla Statoilmacken ska rasa när du rullar in på onsdagar :) Tycker man att det är gött så är det väl.....gött :D

Haha... Det där är nog den bästa recensionen ett blås kan få ;). Tack för svaren allihopa! Återkommer när hojen är levererad och röret monterat!
 

MatteR84

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Mellerud
Hoj
Z800 2014
Hej! Jag har en fråga bara. Beställde ett likadant till min z800 i söndags, men har inte fått någon orderbekräftelse än, mer än att betalningen har gått igenom. Kommer du ihåg hur det var för dig?
Min fråga var till semitard.. Mvh Mattias
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top