Intercom Sena 20S

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Nybro
Hoj
Tenere 700
Sitter och funderar på ett köp av Sena 20s men tvekar lite på grund av att dom verkar inte vara helt vattentäta.
Är det någon som vet om detta är åtgärdat och är tacksam för fler för och nackdelar.
Funderar också på om sena 20s är den enda som har så man kan prata i grupp typ 5,6,7 stycken där alla kan prata och höra varandra samtidigt?
Tack på förhand!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
hej jag har precis köpt en 20S jag är stormnöjd med ljudet och röststyrningen. har ej Testat regn så det vill jag inte säga någonting om än. jag känner inte till någon annan. jag tror att SMH10 klarar 4, vet ej om det är någon uppgradering på "R" utav den. hur som så funkar den felfritt när vi inte har regn iaf =), smidigt med röstsstyrning och stora lätta knappar och jog dial att snurra på för att ändra volymen
 

Raderad medlem 51742

Guest
Har kört med min 20S i regn flera gånger utan problem. I samband med de mest rejäla skurarna har jag dock tagit bort enheten från hjälmen och lagt den i väskan för säkerhets skull. Har även jag hört om vattentätheten, men kör man som de flesta hojåkare, dvs inte aktivt söker upp regn, skulle jag tro att det inte blir några problem.
 

gio

Medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Svartsjö
Hoj
Triumph Tiger 800 XC, -11
Har precis monterat mina 20S, men det känns som om enheten glappar, jag får bara ljud i högra örat om jag inte klämmer åt enheten med vänsterhanden. Och så blir det lite jobbigt att köra...
Någon som haft samma problem?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Har precis monterat mina 20S, men det känns som om enheten glappar, jag får bara ljud i högra örat om jag inte klämmer åt enheten med vänsterhanden. Och så blir det lite jobbigt att köra...
Någon som haft samma problem?

Om du monterar med klisterhäftet glappar det lite (har gjort det pågrund av "för mkt krafs i nerderkant på hjälmen).
Ang ljud så vet jag inte, så borde det dock inte vara! jag har inte ens mina hörlurar i samma nivå (pågrund av trång hjälm) dock låter det ändå i båda öronen (lite lite mindre i andra) men det låter bra.

Testa o skruva isär docknings dosan och sätt i hörlur kabel igen, det är bara 1 skruv eller något som krävs.
Samt koppla din Sena 20S till datorn och uppdatera den till senaste programvaran
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Jag köpte Sena 20s i början av förra säsongen och den funkade fint till slutet av sommaren då den började stänga av sig själv på måfå. Efter att ha läst på lite på internationella forum framkom det att det var flera som haft det bekymret efter körning i regn, och teorierna var att de första utgåvorna av 20S hade sämre vattentätning än de som släpptes senare under året.

Jag tog kontakt med Sena Support, där det dröjde rätt länge innan det hände någonting. I februari 2015 drog jag igång processen igen och bad att få den utbytt.

Blev hänvisad att kontakta min återförsäljare (ebay-butik i Frankrike) som vägrade svara på mail. De mailade internt fram och tillbaks mellan Senas internationella supportkontor och Senas europeiska supportkontor i Frankrike som bad mig maila återförsäljaren och så fick jag vänta i två veckor innan jag fick svar.

Jag skickade i mitten av mars ner huvudenheten till min återförsäljare med en felbeskrivning, varpå de skulle skicka den vidare för felsökning och utbyte till Sena. NU är den på väg tillbaks till mig.

Mitt tips om någon ska köpa en - beställ för helvete inte från en fransk ebay-återförsäljare. De kan nämligen inte engelska och verkar inte kunna hantera epost. Senas egen support är bra, men går du via en extern återförsäljare så kommer alla service- och återköpsärenden hanteras direkt med dem.

Kan återkomma med status på min nya 20S när den kommer.
 

gio

Medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Svartsjö
Hoj
Triumph Tiger 800 XC, -11
Jag beställde av SMX Sports, och de svarade i morse(!) att jag skulle skicka tillbaka den. Så jag gör det på måndag.
Den glappade redan innan jag monterade den, och det blev inte bättre efter att den satt på hjälmen. Monterade den med vanliga fästet, så det var lätt att demontera den igen iallafall.
 

gio

Medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Svartsjö
Hoj
Triumph Tiger 800 XC, -11
Fick tillbaka den ikväll, nu funkar den bra.
Det enda jag inte fått igång ordentligt är att svara när det ringer med röstkommando. Har aktiverat funktionen, som redan är det från början, men det verkar inte ha någon effekt.
Bra ljud i högtalarna iallafall! :)
 

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Nybro
Hoj
Tenere 700
Nu har jag gjort en beställning på två paket Sena 20S Dual.
Det får bära eller brista :D.
Sitter även och väntar på en Tank-väska XT-660 R/X Enduro Max
Tackar för alla svar ännu en gång!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vad pröjsar ni på Ebay? här i polen säljs de på en sida som heter Allegro.pl jag betalade 1699zl (ca 3800kr när jag köpte) för ett dual pack. funkar bra med service här generellt sätt då de flesta kan engelska när det gäller sånt här (produkt info är oftast på engelska).

har använt sedan Januari (ja, har kört ca 300mil i år redan) och funkar i ur och skur, helt underbart ljud. använt som gps oxå (bara få ljud beskrivningen, funkar så bra asså)
 

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Nybro
Hoj
Tenere 700
Hej. Jag inhandlade fyra Sena 20s och hade problem med två av klämmorna (den delen som fästs i hjälmen)
när man var uppkopplad med någon var det ett jävla sprakande så fort man petade på enheten i den andres lurar och nu efter en tid så har en tredje klämma fått samma problem. Flyttar man runt den lösa delen och sätter dit en annan så är det alltid samma klämma som skiter sig.
Då jag undrar om detta är ett problem som fler har råkat ut för?
Användaren själv märker aldrig av att klämman man har är dålig då problemet bara hörs i motagarnas hjälmar.
Tacksam för svar.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Hej. Jag inhandlade fyra Sena 20s och hade problem med två av klämmorna (den delen som fästs i hjälmen)
när man var uppkopplad med någon var det ett jävla sprakande så fort man petade på enheten i den andres lurar och nu efter en tid så har en tredje klämma fått samma problem. Flyttar man runt den lösa delen och sätter dit en annan så är det alltid samma klämma som skiter sig.
Då jag undrar om detta är ett problem som fler har råkat ut för?
Användaren själv märker aldrig av att klämman man har är dålig då problemet bara hörs i motagarnas hjälmar.
Tacksam för svar.

Ja. Finns en mycket långa trådar på advrider där mjuk samt hårdvaruproblemen diskuteras, många går sönder i infästningen. Kontakta säljaren och åberopa garanti.

http://advrider.com/index.php?threads/sena-s20-experience.993790/
http://advrider.com/index.php?threa...cycle-bluetooth-communication-systems.962865/
 

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Nybro
Hoj
Tenere 700
Har inga problem med garantin då jag fått dom utbytta omg, var mest nyfiken på om fler hade samma eller liknande problem.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top