300 km/h stoppie, på is

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
"Jag orkade hålla i mig, men fötterna stod rätt ut i luften bakåt i den hastigheten. Jag kom ned på sitsen – eller sitsen var borta, den hade flugit av. "

HAHAHAHA
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Skön gubbe :) Fast jag tycker de där däcken känns som ett rivjärn och kan "skala banan" med föraren. Farligt!
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag är gärna med o bidrar till insamling!
Den gubben hade änglavakt, så tycker han kan prova igen :D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag pratade en del med gubben och hjälpte till att lyfta in hojen i bussen, riktigt sympatisk karl men han har ingen som hjälper honom och han beklagade sig över att han inte hade pengar för att laga hojen.

Han vill så gärna köra i Färilla till sommaren och han säger själv att tiden håller på rinna ut då han är en bit över 70 bast och inte vet hur länge han kan hålla på, är det någon som kan starta en insamling så är jag lätt med och lägger en slant.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Jag pratade en del med gubben och hjälpte till att lyfta in hojen i bussen, riktigt sympatisk karl men han har ingen som hjälper honom och han beklagade sig över att han inte hade pengar för att laga hojen...

Han vill så gärna köra i Färilla till sommaren och han säger själv att tiden håller på rinna ut då han är en bit över 70 bast och inte vet hur länge han kan hålla på, är det någon som kan starta en insamling så är jag lätt med och lägger en slant.

Ja men då är det väl nästan mer eller mindre våra plikt här inne på sporthoj...

Lägger gärna en slant men hålla i det får någon annan göra...:glö
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
indiegogo.com är ju ett enkelt alternativ men ca 9-13% försvinner i avgifter (deras egna avgift samt kortavgifter). Fördelen är dock att du kan använda både paypal och kort för donation
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag pratade en del med gubben och hjälpte till att lyfta in hojen i bussen, riktigt sympatisk karl men han har ingen som hjälper honom och han beklagade sig över att han inte hade pengar för att laga hojen.

Han vill så gärna köra i Färilla till sommaren och han säger själv att tiden håller på rinna ut då han är en bit över 70 bast och inte vet hur länge han kan hålla på, är det någon som kan starta en insamling så är jag lätt med och lägger en slant.

Du som var på plats, vad skulle du säga var helt och vad var skrot?
Tänkte, hur mycket cash kan tänkas behöva för att återställa till körbart skick?
Insamlingar går bättre om man sätter upp ett mål eller två mål att nå upp till
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
COOL GUBBE! Vad kör han för hoj som gör 330 på is????
 

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
ECU till en ZX14 2012 års model, (dubbla spridare). All el från bakramen. Bakramen trasig.
Pratade med Örjan i lördags, var rätt mosig i kroppen men glad att inte klota. Gott gry i senioren, som brinner för racing. Klart vi kan hjälpa Risarvens nykorade SM vinnare.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Även hål i tanken men det kan ju gå fixa. Är det ingen som har nån känning hos en Kawahandlare som kan höra efter om dom kan tänkas sponsra med en ny röv, plast och elhärva? Borde vara fin reklam för dom tycker jag.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Där snackar vi om en stålfarfar med stålkulor!!!

Hade gärna velat se det live eller på film, låter ju helt overkligt.

Klart gubben ska ha hjälp att få igång hojen till sommaren :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top