Sachsenring 2015, vart hittar man arrangörerna?

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nån gammal skräphög..
Hej Bullen!

Som gammal speedwayförare så har jag en våt dröm om att få dundra fram genom Sachsenrings alla vänstersvängar, dock efter idogt sökande så hittar jag inga arrangörer som kör där under 2015.

Vet du någon?
Har du kanske varit där förut med någon arrangör?
Du kanske till och med är sugen på att åka ner och slå ihop oss?

//Michael.
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Speer kör där 22-23/6. Har inte kört där själv men känner flera som har, och ljudkraven är riktigt hårda! Vissa arrangörer har t.ex som krav att original avgassystem är monterat.
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Hafeneger kör där några gånger också! Så här skriver de ang buller.

What you should know:

Attention: strictly noise limit 90db!!! Really important, at the Sachsenring are special rules for Motorcycles!!! Only original exhaust, air filter an air box is allowed! Yoshimura ore Akrapovic are not allowed and had to change in original. If you will not go with these rules you will be not allowed to go out on the track and without getting money back.

Attention: Further motorcycles could have still problems with the noise limit. So those bikes have to follow some special rules at driving. WMB HP4, KTM RC8R, Aprilia RSV4R & Tuono, Ducati 1098 R & Panigale.
 

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nån gammal skräphög..
Hafeneger kör där några gånger också! Så här skriver de ang buller.

What you should know:

Attention: strictly noise limit 90db!!! Really important, at the Sachsenring are special rules for Motorcycles!!! Only original exhaust, air filter an air box is allowed! Yoshimura ore Akrapovic are not allowed and had to change in original. If you will not go with these rules you will be not allowed to go out on the track and without getting money back.

Attention: Further motorcycles could have still problems with the noise limit. So those bikes have to follow some special rules at driving. WMB HP4, KTM RC8R, Aprilia RSV4R & Tuono, Ducati 1098 R & Panigale.

Ajdå.. Det ser genast mörkare ut.
Vet du om dom du känner som var där och körde, hade original avgas?
Har du ett man kan få köpa kanske? :D
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Japp, de hade original. Men jag vet andra som lyckats komma ut med annat än original, men ljudkraven är ju som de är så det är något av en chansning.
Beträffande mitt oem system så ligger det fortfarande kvar hos Bactor sedan jag glömde det där i November..Sällan man har vägarna förbi där, och när man väl har det så ska de vara på plats också.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Hafenneger har bra arrengamang. Dom kräver i regel bara att du åker med orginalsystem.
Vi har åkt ngr gånger med dom.
är det ngr frågor som du behöver svar på när det gäller dom så maila gärna mig på
bc-titan@hotmail.com
MVH
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top