Vill/kan övningsköra med mig?

Jolinefin

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2015
Ort
Tumba
Hoj
Ducati monster -03
Finns det nån i TUMBA (sthlm) området som vill/kan övningskörning med mig på helgerna / efter jobbet, varannan vecka :Bugar

Har egen hoj Ducati Monster Dark

Skulle bli överlycklig, lärorikt och kul att lära känna nån som har erfarenheter


Kombinera med mina körlektioner Tullinge Bil/Mc skola

bb.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skulle du inte få napp här, kolla även smc's forum.
 

tjorven12

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Jag önskar... (Drömhoj - HD Forty-Eight)
Förlåt för off-topic!
Men undrar om du hittills är nöjd med Tullinge trafikskola? :)
Bor själv i Tullinge och funderar på att använda tullinges körskola till sommaren.
Men tyckte det var lite halvdant när jag tog några lektioner för bilkörkortet.

Tack för svar��
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Som Ducce frälst och boende i närheten hade det varit ett sant nöje att hjälpa dig. MEN nu har jag tyvärr kört min ducce och mig själv i småbitar så jag kan inte förrän 2016 hehe
Behöver du fortfarande hjälp då så tveka inte pma mig ;)

Annars kan jag hjälpa dig med tillfällig plats i betong garage och låsögla bultat i väggen om akut behov skulle uppstå, för inte står väl ögonstenen ute i Tumba? ;)

Edit: Och jag är dessutom upptagen, så jag har inga baktankar :p
 
Last edited:

Jolinefin

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2015
Ort
Tumba
Hoj
Ducati monster -03
Jasså, är det sant Tullingebil skola.. Hmm En tjejkompis tog MC där, till en viss del tyckte jag hon fick ta tok för många lektioner. Få se till April "när de öppnar" hur det känns..
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Min hustru tog körkort genom Tullinge trafikskola, hon körde med Roine. Hon var vansinnigt nöjd med både skolan och med Roine i synnerhet. Erfaren lugn pedagogisk gubbe. Försök få honom om du kan....

Jag har nog nåt år kvar innan jag kan bli handledare annars hade jag med glädje ställt upp och kört med dig. Ska dubbelkolla körkortet.....
Bor i närheten.
 

cbr600f

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cbr 600f3 1996.
Tullinge trafikskola är kanon bra trevliga lärare och mycket pedagogiska ! Roine är Mc Guden.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Om du mot förmodan inte lyckas ragga tag på en handledare till våren så kanske jag kan ställa upp, bor själv i Tumba. Dock osäker på om jag kommer vara tvåhjulig iår...:3freak
 

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Skulle gärna ställt upp men får inte vara det ännu.. Körde själv med Farsta trafikskola där mc delen utgår från Håga industriområde. 1500kr för typ 3h så krävdes inte så många :) Kan rekommendera det
 

Super Dave

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SMT -13
Nu kanske du fick hjälp av Pirate -girl i så fall önskar jag dig lycka till med lappen och välkommen ut i sporthojstockholm.
Behöver du hjälp fortfarande så skulle eftermiddagkörnngar inte var nåttproblem för mig .
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Finns det nån i TUMBA (sthlm) området som vill/kan övningskörning med mig på helgerna / efter jobbet, varannan vecka :Bugar

När har du tänkt att börja köra? Jag kan ev hjälpa till på kvällar/helger. Kan nog inte närmaste veckorna dock pga rehab efter operation, men sen ska man ut o köra förstås. :yoparty

Om du mot förmodan inte lyckas ragga tag på en handledare till våren så kanske jag kan ställa upp, bor själv i Tumba. Dock osäker på om jag kommer vara tvåhjulig iår...:3freak

Vafan har du gjort med hojen? Kostar bilen så mycket att underhålla? :7peta
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jasså, är det sant Tullingebil skola.. Hmm En tjejkompis tog MC där, till en viss del tyckte jag hon fick ta tok för många lektioner. Få se till April "när de öppnar" hur det känns..

Försök nöta konbanan så mkt du kan själv, det är krypkörningen som tar tid.. och det är trist att bränna iväg ett par tusen på att åka sakta och svettas. Anvisningar till hur den ska ställas ut finns här: http://www.korkort.se/manoverprov/
(det är absolut vanligast att man får köra enligt Figur A på uppkörningen).

Jag har eventuellt kvar mina koner jag köpte när jag tog lappen. Annars finns det på sportbutiker och liknande.

Pirate-girl är bra så kör med henne om du inte får tag på nån annan. Hon stod ut med mig till och från Mantorp inkl 2 hela dagar, så tålamod har hon :)
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag kan ställa upp, har varit handledare många gånger tidigare och alla "mina" har klarat uppkörningen 1a gången!! PMa så kan vi fixa något!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Vafan har du gjort med hojen? Kostar bilen så mycket att underhålla? :7peta

Hojen mår bra, men hon ska nog säljas som det ser ut nu... Det är dyrt med bakdäck till bilen :crash
 

Jolinefin

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2015
Ort
Tumba
Hoj
Ducati monster -03
Jag kan ställa upp, har varit handledare många gånger tidigare och alla "mina" har klarat uppkörningen 1a gången!! PMa så kan vi fixa något!


Sorry sent svar här, skulle du fortfarande vilja ställa upp som min handledare :Bugar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top