Jobba med hojar?

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Hej!
Jag har nu varit arbetslös en kortare tid och jag har lite ide torka.
Har tidigare jobbat i lite olika branscher men nu har jag ingen aning om vad jag ska göra.
Är det nån som har nått hum om vad för olika jobb som har med mc att göra som finns. Förutom det uppenbara som tex mekaniker eller säljare.
Som sagt jag vill veta vad för alternativ det finns och kanske vad man bör ha för utbildning

mvh
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Måste man inte vara journalist för att bli mc skribent?
Mc bud finns nog inte norröver.
Polis lär jag aldrig bli och besiktningsman han besiktar väl även bilar. Och ska sanningen fram är jag less på att jobba med bilar.
Men tack för förslagen iaf:p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
På produktionen på Öhlins borde det finnas plats, jobbade där i 2år för länge sedan innan jag ledsnade. Besiktningstekniker jobbar både med bilar men även mc besiktningar om du har körkort för detta. De med mc kort är meriterade då det är brist på kunniga och erfarna mctekniker men som sagt du kan inte bara besikta mc. Just nu är det bristvara på besiktningstekniker speciellt i Stockholm och det kommer bli hårdare krav inom kort då kommer det vara ännu svårare att få tag i behörig personal då kommer lönerna höjas. Nackdelen är att det ibland kan vara stressigt men du får se mycket och är du van med kundkontakt så är det helt ok. Just nu är det till teknikerns fördel då det är bristvara och du kan förhandla till det en helt ok lön dock efter utbildningen som aktören står för men du är du oftast återbetalnings skyldig säg ca 18mån.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det verkar onekligen som man får bli försäljare eller mekaniker trotts allt om man ska ha en chans att jobba med motorcyklar:p
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det verkar onekligen som man får bli försäljare eller mekaniker trotts allt om man ska ha en chans att jobba med motorcyklar:p

Trafiklärare som någon tipsade om.. Mitt framtida yrke. Tycker absolut att du ska fundera på det om du gillar att se folk utvecklas och bli glada när de har körkortet i handen! Hur många läraryrken finns det där man kan jobba med en elev i taget?

Det tar tre terminer (1,5 år) att läsa till trafiklärare och det är väldigt blandat teori och praktik. Hade själv aldrig orkat sätta mig på skolbänken vid 30 års ålder för att endast läsa teoretiskt. Men detta är riktigt kul och bra blandning:tummenupp

De klassiska yrkena är annars mekaniker/säljare om man vill jobba med mc..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top