Priser på nya KTM

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Då man köper ny bil, skoter osv så kan man alltid diskutera priset litegrann. Är det så liten vinst på ktm så det inte går eller är det bara min lokala handlare som är snål?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Priset på en ny hoj (oavsett märke) kanske inte alltid går att diskutera. Speciellt inte om det är en ny och begränsad upplaga som kommer till Sverige. Tillbehör däremot är en helt annan femma.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Priset går oftast diskutera, problemet du har är att det bara finns "en" ktm handlare i närheten. Många ktm modeller säljer ju väldigt bra, typ smc/superduke/adv och ktm brukar sälja slut på dom flesta modellerna.

Så att en handlare som har lite av ett monopol, är nog inte rädd att vänta ut dig angående priset.

Umeå verkar vara den andra närmaste ktm handlarn och den är det ju typ 30 mil till.

Jag har ju 2 firmor i närheten av varandra och på den ena firman skulle jag få ett antal tusen i rabatt på en ny hoj. (Jag har bara frågat på en av dom iofs, så går säkert på den andra med) Summan beror ju säkert lite på vilken modell med, men överlag så har ju dom hårdare konkurrens om kunderna iom att det finns fler handlare närmare varandra.

15% rabatt på alla tillbehör som man köper med sin nya hoj verkar vara en standard grej.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
byter man in en hoj samtidigt så brukar det oftast att gå å få en vettig deal på inbytet istället för billigare pris på nya hojjen .... små marginaler på nya hojjar
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Enligt en som arbetar för en KTM-handlare så är KTM generellt ganska vältrimmade vad gäller volymer. Tilldelningen till de svenska handlarna är oftast låg. På en del modeller så får de inte så många hojar som de vill ha, utan får en låg kvot. De håller sin produktion medvetet nere, för att hålla efterfrågan och andrahandsvärdet uppe. Det är bara vissa modellserier (Duke samt en del MX/enduro) som de i princip kan få hur många de vill av. Så deras intresse att förhandla pris på ny hoj blir lågt eftersom de, beroende på modellserie, får dem sålda iaf.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top