Video Nu är det "vår" jag o kompisens helgtur, firade + grader och chans till sol:tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nu är det "vår" jag o kompisens helgtur, firade + grader och chans till sol:tummenupp

Jag o kompisen är ute o kör. de tar oss ca 5mil att komma till bra landsväg ifrån där vi bor i Polen. men landsvägarna skall man inte klaga på. ute på fattiga landsbyggden är vägarna fantastiska och i "rika" städerna Gdynia-Sopot-Gdansk är dom katastrofala. aja, de är ju roligare o köra landsväg och om vägen dessutom är i bra skick så är det ju inte något minus direkt :rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=VRYeMrMKgNY&feature=youtu.be

Hoppas ni kan njuta o fånga känslan av en tidig vår / säsongs starts åktur :banana
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Oj, det gick inte snabbt...
Inte mycket vårysterhet där inte ;D
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Åh, den snutten där du låg bakom bilen påminde om när man är på humör att dra på lite men ligger i en frustrerande kö. Tills slut är det slut på mötande och man får växla ner och bara wwwwwhhhhhhhaaaaaAAAAAAAAA! :yoparty
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Åh, den snutten där du låg bakom bilen påminde om när man är på humör att dra på lite men ligger i en frustrerande kö. Tills slut är det slut på mötande och man får växla ner och bara wwwwwhhhhhhhaaaaaAAAAAAAAA! :yoparty

har massa video från helgen ^^ vi har en snutt där vi låg bakom en polak i 50, på 70 väg (jag trodde inte det var sant) och möte hela vägen. när allt möte slutar så är det heldragen linje, jag o kompisen brasar om allt vad vi kan och skiter i linje… aja tålamodet har sin gräns:brinnerup
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Casual som sagt ;) näe kompisen kör A2 och är allmänt ovan vid landsväg. hans första gång på landsväg med hoj, hans hoj maxar typ 160-165 som strypt tyvärr. min gör ca 190 på 2an

Ah, ja, han såg lite stel ut, långsamt i "kurvorna" och sen gasa på rakorna. =D
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ah, ja, han såg lite stel ut, långsamt i "kurvorna" och sen gasa på rakorna. =D

hoppas han lär sig innan sommaren för då drar vi till sverige och jag skall visa honom västkustens landsvägar och då är det bäst han känner sig mer bekväm med kurvor, skall göra mitt bästa i att "utbilda" hans självsäkerhet så han vågar köra i en 130+ i dom kurvorna han gick ner till 80 i början. jag fick lite små panik nästan där, först 130 och sedan "snabbt" ner till 80, efter de tog jag mer avstånd till honom för att slippa köra så ryckigt :rolleyes: aja, han har bara kört 50 mil hoj totalt innan helgen (100% stadstrafik) så jag antar att han är förlåten, för stunden iaf
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
har massa video från helgen ^^ vi har en snutt där vi låg bakom en polak i 50, på 70 väg (jag trodde inte det var sant) och möte hela vägen. när allt möte slutar så är det heldragen linje, jag o kompisen brasar om allt vad vi kan och skiter i linje… aja tålamodet har sin gräns:brinnerup

Någon gång ha det väl hänt att man försöker dra om en kö på en 2-1 väg där extrafilen börjar ta slut men man tänker inte ligga kvar bakom tills nästa chans. Blir spännande om man precis hinner förbi.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Någon gång ha det väl hänt att man försöker dra om en kö på en 2-1 väg där extrafilen börjar ta slut men man tänker inte ligga kvar bakom tills nästa chans. Blir spännande om man precis hinner förbi.

Man får inte tveka, är man inte om när pilarna mot fil ett börjar komma är det bara o vrida rullen i botten, utan tvekan... ;D
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ta det lungt bara så du inte gasar sönder nåt viktigt (hjärnan tex) bara för att leverera en film som faller alla garage-världsmästare i smaken.

Jag är imponerad över alla som vågar sig ut på hoj i Polen.

Har ni "skogshuggare" :tuttar som säljer sina tjänster i lämpliga skogspartier längs landsvägarna (ofta i anslutning till motorvägsavfarter) i norra Polen med eller förekommer det bara söderut?

Annars kan jag tänka mig att det skulle rendera en viss positiv uppmärksamhet om du får med dom på film, och då är det långsam passage som gäller.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ta det lungt bara så du inte gasar sönder nåt viktigt (hjärnan tex) bara för att leverera en film som faller alla garage-världsmästare i smaken.

Jag är imponerad över alla som vågar sig ut på hoj i Polen.

Har ni "skogshuggare" :tuttar som säljer sina tjänster i lämpliga skogspartier längs landsvägarna (ofta i anslutning till motorvägsavfarter) i norra Polen med eller förekommer det bara söderut?

Annars kan jag tänka mig att det skulle rendera en viss positiv uppmärksamhet om du får med dom på film, och då är det långsam passage som gäller.

vi har en massa knepiga saker här iallafall ;) om jag får något på film så lovar jag att försöka lägga upp det på lämpligt sätt, gatorna kryllar dock av sådana som "säljer tjänster" om kvällarna. senast förre veckan såg jag och min bror en medelålders :tuttar iförd en lång rock o kort kort kjol som strosade runt i student områdena, man får väl erkänna att man kollade lite fundersamt på henne :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top