Däckval för sporthojar som skall användas oavsett väderlek och touring

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Sitter och funderar på däckval till min gsxr 750 K8, jag vet ju att jag har A-B-C modes (mappar?) men jag vill ändå ha goa däck.
jag har funderat mycket på micheline. var väldigt nöjda med dom på min FZ6a, körde "tyvärr power pilot" pågrund av felköp (läste fel, ville ha road pilot) men dom var mjuka och bra, funkade i regn med den hojen iaf. men till en gixxer. vad hade ni rekommenderat som man kan köra i både regn, köra långt men även kunna köra inspererat på soliga fina dagar
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Michelin pilot road! Antingen road 2, 3 eller 4 beroende på vilka din närmsta däckhandlare har hemma :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett valfritt sporttouringdäck borde väl räcka rätt bra.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
jag kör med något Michelin som slutar med 4, det skall tydligen vara bra i regn, -jag är nöjd.
Tidigare hade jag Michelin som slutade på 3, det var också bra , men skulle sats på 4:an

Bra allround landsvägsdäck
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Något jag bör tänka på med ett sport touring däck när man gasar eller bör jag känna mig fram hur mycket grepp jag har? det enda jag kommer ihåg ifrån förra året med min fz6a med pilot power 2 eller 3 var att full gas funkade fint och kurvorna gick de snabbt och "självsäkert" i, kändes väldigt bra och så iaf.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Något jag bör tänka på med ett sport touring däck när man gasar eller bör jag känna mig fram hur mycket grepp jag har? det enda jag kommer ihåg ifrån förra året med min fz6a med pilot power 2 eller 3 var att full gas funkade fint och kurvorna gick de snabbt och "självsäkert" i, kändes väldigt bra och så iaf.

De jag kört på med de hojarna jag kört så har däcken inte haft något problem med full gas.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
jag står och väljer mellan pilot road 4 eller något av power däcken, Men jag kan fan inte ta beslut om vilket jag ska ha..

Jag antar att det säkerligen går lika bra att köra med vilket som av dom däcken.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag står och väljer mellan pilot road 4 eller något av power däcken, Men jag kan fan inte ta beslut om vilket jag ska ha..

Jag antar att det säkerligen går lika bra att köra med vilket som av dom däcken.

Jag skulle väl säga att det hänger lite på hur hårt du tänkt köra. Powerdäcken är bättre när man kör hårdare, typ nöter bana skapligt fort (eller motsvarande påhitt på allmän väg), men annars funkar road alldeles utmärkt.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Satsa på tidigare nämnda Pilot Road 4 så kommer det bli hur bra som helst. De pallar allt du kan tänkas göra på gata och går att köra oväntat fort på på bana. Dessutom är livslängden fantastisk.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Metzeler;
- Z8 Interact; 1.200 mil väg plus 50 mil på Mantorp med en CBF600SA
- Sportec M7 RR; ca 350 mil på bana plus drygt 50 mil på väg med CBR600RR och det är ca tre-fyra bandagar à ca 75 mil eller ca 200 mil väg kvar.

Båda har oväntat bra grepp i väta och grymt bra grepp i övrigt tycker jag.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Inte Bridgestone R10 :D

Pilot road 4 kommer bli kanon tror jag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top