Köpa säsongsabonnemang till digitala WSBK?

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Nu börjar cirkusen och jag tänkte köpa deras säsongsabonnemang för att kunna se rubbet. Vad säger Ni, är det något att satsa på? Funkar det, är det stabilt? Kan man köra från iPhone, dator, via Chromecast mm.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var finns det? Kostar?

mvh,
Ingvar

http://www.worldsbk.com/en/subscribe

Det ser ut att vara den tekniska plattformen som MotoGP använde för ungefär 2 år sedan för att strömma video/livesändningarna (vilket känns ganska logiskt mtp att det är samma ägare nu).
Har funkat bra för mig.
Kostar €69:90 för WSBK-kontot. (Då får man ju se wsbk, ssp och lite supportklasser)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan man vara flera på samma konto som man kan/kunde i motogp? Dvs se samtidigt på flera enheter
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Såg nu på Eurosports programtablå att de sänder en del idag och sedan bland annat live i natt. Tror nog det kan vara kul att ha resten så man även får se "min" klass SSP plus lite annat. Det finns väl även en play-funktion?

Sökte på Chromecast men hittar varken WSBK eller MotoGP. Jag har en SONY Bravia som har Youtube och lite andra appar.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Motogp.com har funkat bra för mig förutom på windows phone.
På android och ios är det noprobs och är spänd på hur apple tv levererar i år.
Har funkat kalas även på ubuntu.
Funkade anus på en minix android-tv-box vilket förvånade mig.

Ungefär så.
Hur gör ni på apple tv? Streamar från något handhållet? Finns det något bättre inbyggt?
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Såg nu på Eurosports programtablå att de sänder en del idag och sedan bland annat live i natt. Tror nog det kan vara kul att ha resten så man även får se "min" klass SSP plus lite annat. Det finns väl även en play-funktion?

Sökte på Chromecast men hittar varken WSBK eller MotoGP. Jag har en SONY Bravia som har Youtube och lite andra appar.

Om du installerar Google Cast-tillägget i Chrome kan du skicka den fliken du vill se till tv:n och sen köra upp den i fullskärm! Inte optimalt men fungerade fint för mig under förra säsongens GP :)
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Motogp.com har funkat bra för mig förutom på windows phone.
På android och ios är det noprobs och är spänd på hur apple tv levererar i år.
Har funkat kalas även på ubuntu.
Funkade anus på en minix android-tv-box vilket förvånade mig.

Ungefär så.
Hur gör ni på apple tv? Streamar från något handhållet? Finns det något bättre inbyggt?

Vilken upplösning får man på Apple TV?

- - - Updated - - -

Om du installerar Google Cast-tillägget i Chrome kan du skicka den fliken du vill se till tv:n och sen köra upp den i fullskärm! Inte optimalt men fungerade fint för mig under förra säsongens GP :)

... men det ser ut att bara bli 720 p då eller?
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
- - - Updated - - -



... men det ser ut att bara bli 720 p då eller?


Japp det blir det, dock så streamar inte MotoGP i högre upplösning så det spelar ingen roll.
Antar att det blir samma för WSBK-streamen om de nu använder samma plattform.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Chromecast funkar inte för wsbk eller motogp från platta. Däremot går det att streama skärmen till chromecast från mobiler men inte plattor enligt min erfarenhet, men jag har aldrig lyckats få ok kvalitet. Tittar man direkt på platta är kvaliteten bra för bägge eller om man kör dator med hdmi till tvn/skärmen.

Wsbk är lite lökiga då de inte visar träningarna. Dessutom kan man undra varför de inte produceras som motogp rakt av. Allt skiljer, och inte på ett bra sätt.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Chromecast funkar inte för wsbk eller motogp. Det går att streama skärmen till chromecast från mobiler men inte plattor, men jag har aldrig lyckats få ok kvalitet. Tittar man direkt på platta är kvaliteten bra för bägge eller om man kör dator med hdmi till tvn/skärmen.

Wsbk är lite lökiga då de inte visar träningarna. Dessutom kan man undra varför de inte produceras som motogp rakt av. Allt skiljer, och inte på ett bra sätt.

Funkar utmärkt med MotoGP och WSBK från datorn, iaf för mig.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top