Italienska

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Misshandlade min italienska kärlek för två år sedan och har saknat tid, motivation till att få henne tillbaka till körbart skick.

Det rör sig om en Ducati Streetfighter 1100, med frontskada. Krökt ram, förstörd fälg, bridge, lyse, etc. I princip allt framför motorn är skrot, med eventuellt undantag för gaffeln som jag ännu inte hunnit mäta upp - troligen i dåligt skick.

Har bakgrund som mek, men bor i en lägenhet i Tokyo och har dubbla kneg så har stundtals funderat på att skrota och helt enkelt ta den ekonomiska smällen. Då får man ett mail med tips om en SF1100S med vältskada som är tillgänglig i delar. Snabba ryck och $5,000 senare sitter man nu här med vårens utmaning - rambyte i en tvåa i Tokyo.

Tips och hjälp mottages tacksamt! :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Efter...

ImageUploadedByTapatalk1424499535.560294.jpg

(No Proof, No Glory... Kanske kunde skippat den klibban...:hihi)
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tackar för frågan. Förvånansvärt bra med tanke på omständigheterna - något jag är otroligt tacksam för.
Kör fortfarande bana, men gathojarna har enbart körts till besiktningen - oron tar nöjet ur körningen och då kan man lika gärna ta bilen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Då har resan börjat. Rensat det mesta för att komma åt ramen. Nästa steg är att fortsätta rensa för att sedan lossa ramen från motorn. Efter det lite service, sedan montering.

ImageUploadedByTapatalk1425391596.429743.jpg
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Köpte du delarna på Bike Trollhättans skrot?

Hur skall du göra med ramnummer?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Köpte du delarna på Bike Trollhättans skrot?

Hur skall du göra med ramnummer?

Blir det inte lite lång frakt från Trollhättan till Tokyo?:) Misstänker USA eller Japan, då han skrev priset i dollar.

Mäktigt att bygga hoj i sin lägenhet:tummenupp:yoparty
 

cbxforever

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1980 Honda CBX 1000
Tomhylsorna på golvet skvallrar om kvalitetstänk, Wilkinson Tonic water, mums med Hendriks Gin.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Blir det inte lite lång frakt från Trollhättan till Tokyo?:) Misstänker USA eller Japan, då han skrev priset i dollar.

Mäktigt att bygga hoj i sin lägenhet:tummenupp:yoparty

Jo visst är det långt till Trollhättan..... Men Bike har sin demontering i Upphärad :tummenupp
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Att renovera en Ducce SF i en lägenhet i Tokyo är ofattbart mycket ballare än att montera på biltemablinkers på en japsbobber i ett fuktskadat bostadsrättsföreningsgarage i Lund.

Som jag gör.

Men jag är inte bitter:näsblod
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Att renovera en Ducce SF i en lägenhet i Tokyo är ofattbart mycket ballare än att montera på biltemablinkers på en japsbobber i ett fuktskadat bostadsrättsföreningsgarage i Lund.

Som jag gör.

Men jag är inte bitter:näsblod

Helt klart, men man tager vad man haver!


Då har resan börjat. Rensat det mesta för att komma åt ramen. Nästa steg är att fortsätta rensa för att sedan lossa ramen från motorn. Efter det lite service, sedan montering.

View attachment 416819


Lycka till med återuppbyggnaden! Ska du behålla färgerna eller ska du sväva ut lite? :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Köpte du delarna på Bike Trollhättans skrot?

Hur skall du göra med ramnummer?

Handlade från Mukeidou här i Japan. Nu när yennen är så svag var priserna likvärdiga mot USA. Bra service och gratis handduk!

ImageUploadedByTapatalk1425430467.753938.jpg

Har inte tänkt så långt som registrering än. Ramen kom med papper så det borde gå att lösa på något sätt - japansk byråkrati är värre än USA, så det kan bli ett äventyr i sig. Att man har tålamod som en treåring brukar inte hjälpa :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Att renovera en Ducce SF i en lägenhet i Tokyo är ofattbart mycket ballare än att montera på biltemablinkers på en japsbobber i ett fuktskadat bostadsrättsföreningsgarage i Lund.

Som jag gör.

Men jag är inte bitter:näsblod

Att montera biltemablinkers på en japsbobber i ett fuktskadat bostadsrättsföreningsgarage är ofattbart mycket ballare än att köpa en flång ny R1:a med sms-lån...

Så var inte bitter :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Lycka till med återuppbyggnaden! Ska du behålla färgerna eller ska du sväva ut lite? :)

Tack! Eftersom plasten klarat sig bra får hon fortsätta livet i rött. Lite svenskt guld från Öhlins, Marchesini Forged fälgar, matchande ram och framskärm i kolfiber blir enda synliga uppgraderingarna.

Har en kompis som trycker wrapping, så om andan faller på...

Detta är onekligen ballt:
ImageUploadedByTapatalk1425431159.092461.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top