"Visa Nya Inlägg" - Markerar ALLT som läst

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Hoj!

Jag har ett obekvämt problem. När jag vill få min dagliga dos motorcykelläsning så använder jag mig av "visa nya inlägg"-knappen, och får min lista. Det dryga är att när jag gör detta ett par (eller åtta) gånger om dagen så kortas listan ner till endast den/de få inlägg som hunnit uppdateras sen jag använde funktionen senast.

Detta resulterar i att samtliga trådar på sajten för mig markeras som lästa och att jag därmed förväntas hålla koll på själv vilka trådar jag läst och inte.

Är detta något som bara jag upplever som störande, eller drabbar det fler? Finns det någon lösning på användarsidan? Har jag rätt överhuvudtaget?

Mitt förslag är att "visa nya inlägg"-funktionen byts ut mot vad jag förmodar är någon form av registercheck på vad mitt ID kollat för trådar tidigare och bara blir en allmän funktion som listar exempelvis de 25 senaste trådarna, oavsett hur länge sen det var de uppdaterades. Rätta mig gärna om jag har fel.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
jag har problemet att när jag trycker på "visa nya inlägg/ senaste lästa" på en tråd jag läst / följer så kommer jag någonstans i tråden där dom senaste inläggen är och inte de senaste jag har läst, så då får jag bläddra tillbaka lite, det är något jag tycker är små störande för de e ju inte säkert att jag till 100% kommer ihåg tid och ev. datum jag läste senaste inlägget i tråden
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Funktionen fungerar så tyvärr och det är inget jag kan göra något åt.

Dock la jag till en ny länk nu för att snabbsöka senaste 24 timmarna.

Får hoppas det duger som åtgärd. Kan inte göra mer.
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Döfränt!!

Den vanliga nya inlägg-funktionen är nog jättebra om man använder forumet på ett annat sätt än jag - tack som fan för den nya :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top