Facebookgrupp för sporthojsåkare!

Gixxer7502009

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2009 suzuki GSXR 750
Halloj!
Nystartad facebookgrupp för alla oss som åker någon typ av sporthoj. Allt är sportrelaterat så vi slipper kromslädarna ?
Lägg upp rundan på Slingerbulten eller Bogesundsvägen, fråga om meckhjälp eller skriv hur mycket du längtar till den torra asfalten och värmen nu när kylan äter upp din kropp och själ.
Välkommen!

https://m.facebook.com/groups/520709478068490
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag undrar mest vad det är för fördel med att starta en fejsbookgrupp istället för att posta exakt samma information på detta forum...? Det finns ju redan avdelningar på detta forum för just sådant.

För övrigt - om Shimonu's påstående stämmer (jag har inte fejsbook så jag kan inte kolla) - så får du nog slipa på retoriken lite grann. För alla oss betyder alltså för alla Stockholmare...?
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
gillar initiativet, men efterfrågar mer nisch i trådmamnet. Är målet en grupp for sporthojare i Stockholm så bör det framgå i forumposten - och vore i min mening ett bra komplement till forumet då det skapar mer transparans och blir lättare att följa dagligen kring samåkningsinitiativ eller stockhojsrelaterade ämnen.

om syftet är att bli sporthoj.com, fast på facebook är du lite fel ute - funktionaliteten och medlemskåren här kan du omöjlogen kopiera rakt över till fejan.

gällande det där med kromslädarna så känns det inte som ett stort problem på sporthoj.com
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag undrar mest vad det är för fördel med att starta en fejsbookgrupp istället fölr att posta exakt samma information på detta forum...? Det finns ju redan avdelningar på detta forum för just sådant.

För övrigt - om Shimonu's påstående stämmer (jag har inte fejsbook så jag kan inte kolla) - så får du nog slipa på retoriken lite grann. För alla oss betyder alltså för alla Stockholmare...?

Jag startade gruppen som en kul grej för folk som kör sporthoj i sthlm. Mest för att jag kollar Facebook mer än vad man kollar sporthoj.com. Sen startade Gixxer7502009 denna tråden för att visa att många medlemmar finns på Facebook och det är lättare att fixa en spontan gruppkörning där än här tex samt dela filmer, bilder och att vi kan ha lite högre till tak än vad sporthoj.com kan i och med Egmont. Nu ändrade jag och Gixxer7502009 gruppnamnet till Sporthoj of Sweden för att alla i Sverige ska känna sig välkomna.

Väl mött /Try
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Är det inte bättre att man berättar för de som diskuterar/lägger upp hojbilder etc på fejan att det finns ett MYCKET bättre forum som heter sporthoj.com där man kan diskutera hojen utan att störas av andra helt ointressanta diskussioner ?.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag är ingen bakåtsträvare så jag joinar! I värsta fall är det bara att gå ur. Ju fler som går med desto bättre blir facebook :) Där kan man även ha diskussioner som inte riktigt är trådmaterial.
 

VegasVegas

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Tummen upp för detta! Att sparka ihop ett gäng för gruppkörning/alla spontana kvällsturer kommer underlätta enormt! mkt bra tycker jag! =)
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Fördelen med Facebook är att det är ett annat format och inget diskussionsforum. Se det som ett komplement istället för en konkurrent.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Är det inte bättre att man berättar för de som diskuterar/lägger upp hojbilder etc på fejan att det finns ett MYCKET bättre forum som heter sporthoj.com där man kan diskutera hojen utan att störas av andra helt ointressanta diskussioner ?.

Du menar sporthoj.com där man kan störas av blinkande reklam istället för andra människor som faktiskt försöker kommunicera?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Bara för att ge lite mera perspektiv, här kommer ett exemepel från gävleborgsforumet:


En medlem härifrån startade en facebook grupp för hojåkning i sandviken/gävle-området för att det skulle bli lättare att styra spontana samåkningar och kunna snacka lite skit, tog inte lång stund innan gävleborgsforumet gick från relativt befolkat till nästan stendött (förutom några inlägg om bankörning i söderhamn och smc knix) när alla som hängde i samåkingstråden började skriva på fb istället för att hänga här..


Faaast de kan ju bara vara att jag börjar bli pessimistisk av vintern:rolleyes:
 

Täppas

Guest
Jag tror de som föredrar facebook passar bättre där , win - win :tummenupp

Kör hårt :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top