Vad gör du?

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Letar resa till Isle of Man i sommar.
Hojen finns det tyvärr inget mer att göra på mer än att gå ner och titta på den.

Siktar du på att åka dit för att titta på Manx GP i augusti, TT i juni eller har du tänkt att åka dit "utom tävlan" för att njuta av ön som den är?

MVH Björn
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Läser trådar som denna.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Meckar på hojen i garaget, surfar in på sporthoj, beställer delar, surfar in på sporthoj, tittar på hojklipp på youtube, surfar in på sporthoj, spelar MotoGP, surfar in på sporthoj, läser verkstadsmanualen, surfar in på sporthoj.

Sa jag att jag surfar in på sporthoj? :va

Sjuk abstinens :3freak

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
:krama
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Siktar du på att åka dit för att titta på Manx GP i augusti, TT i juni eller har du tänkt att åka dit "utom tävlan" för att njuta av ön som den är?

MVH Björn

Det är TT i juni som jag helst vill få uppleva.
Såg tidigare att du anordnade resa med allt, jag har dig/er i bakhuvudet, promise :)
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Har som vanligt låst upp mina pengar för att undvika de klassiska abstinens/spontanköpen av hoj.....:huvet
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Lirar lite motogp på xboxen, pillat lite med hojen i form av nytt styre och andra fotpinnar...torrbryter och längtar SATAN till vår och saltfria vägar!
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Åker skidor och väntar till slutet av april då säsongen i Sälen är över och man äntligen får åka hem och hoppa upp på tjockismotarden igen! Tillsdess finns ju youtube och drömmar om roliga vägar i Europa att besöka! Stelviopass i Italien kinde ju varit skoj! :banana:banana
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Tt-15!

Det är TT i juni som jag helst vill få uppleva.
Såg tidigare att du anordnade resa med allt, jag har dig/er i bakhuvudet, promise :)

Det finns massor av bra anledningar att besöka Isle of Man året runt, men TT-veckorna lär ju vara något alldeles extra sägs det. Har själv aldrig bevittnat denna tillställning ännu men jag har varit på ön vid en handfull andra tillfällen, varav två gånger under Manx GP. Förhoppningsvis står jag dock på startlinjen under TT i år om jag får vara hel och frisk under försäsongsträningen.

Jag och teamet har själva slagits av hur jäkla dyrt, omständligt och tidsödande det är att ta sig dit under TT-veckorna och då har vi ändå planerat för att delta där sedan mer än ett år tillbaka. Jag tror därför att vi har fått ihop ett ganska bra TT-supporterrespaket för den som vill ha så många dagar på ön som möjligt och dessutom någorlunda prisvärt och lättillgängligt.

Att vi dessutom kan locka med lite extra upptåg för bg-supportrarna som t.ex. ett guidat varv runt banan m.m., kanske i viss mån kan ses som en unik chans till inblick bakom tävlingarnas kulisser och reklambanderoller?

Vi har fortfarande platser kvar så det är bara att maila Peter och anmäla sig innan det är fullt!:)

Med vänlig hälsning Björn
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag underhåller mig med att sälja gamla mc-kläder för att köpa nytt (begagnat).
Har köpt div delar till hojen också, pc5, nytt helsystem, ny luftburk och lite annat för att snygga upp den.
Sitter också och funderar över när hojen ska putsas upp...
Planerar mc-semestern till Norge i sommar med sambon.
Kollar in sporthoj..
Tittar ut genom fönstret (ingen bra idé)...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tränar så man ska orka köra när det väl är dags, det och lägger undan pengar så man har råd när man orkar köra. . . :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Just ja.. Glömde säga att jag trimmar mig själv också. Hojen accar ju snabbare om jag inte väger så mycket:D har man en cafe racer med mäktiga 55 bakhjulshästar så spelar det roll!:hihi
Gått ner drygt 7kg på en dryg månad men väger fortfarande modiga 88kg.. 10kg till är planen under de kommande 2-3 månaderna. Har inte vägt under 80kg sen jag var i tonåren:D
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Ligger på Kalmar lasarett efter blindtarmsoperation... :) Å när ja kommer hem igen ska ja fortsätta tillverka fäste till min nya magkåpa.. Ska på en SV1000-kåpa på Tillisen.. Sen e de lack som gäller... :yoparty
 
Last edited:

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Kollar på street triple-filmer på tuben. Är sugen på att provköra en Rx, men då slutar det väl med att man bytar hoj... igen...

Och lever på nudlar... igen...
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Renoverar hus . Köket för tillfället . En kompis hjälper mig med kakling och fogning , han luftade sin Yamma
1000 igår ! :banana

Jag flyttade min idag , ska dra in ny vattenledning i garaget i morgon . Fullt drag på vintersemestern . :tummenupp
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hade hojpremiär första gången för en vecka sen! 7 grader och soligt, underbart. :) Räknar med att komma ut på i alla fall en runda senare den här veckan också. På så vis klarar man sig igenom skiten. Det var en otrolig frihetskänsla och emotionellt lavemang att, efter att inte ha kört hoj på nästan ett halvår, dra ut på en fin rak landsväg och brassa upp i 200 knyck på det gamla åbäket jag styr nu!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Hade hojpremiär första gången för en vecka sen! 7 grader och soligt, underbart. :) Räknar med att komma ut på i alla fall en runda senare den här veckan också. På så vis klarar man sig igenom skiten. Det var en otrolig frihetskänsla och emotionellt lavemang att, efter att inte ha kört hoj på nästan ett halvår, dra ut på en fin rak landsväg och brassa upp i 200 knyck på det gamla åbäket jag styr nu!

Hur var vägarna? Saltiga och grusiga -> halt? Eller gick det att köra som en sommardag?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hur var vägarna? Saltiga och grusiga -> halt? Eller gick det att köra som en sommardag?

Ptja, jag undersökte inte så noga vart gränsen gick faktiskt. Men här i östergötland har det varit väldigt mycket snö denna vinter och när den smälte av så tog den nog med sig rätt mycket salt bort från vägbanan också. Grus finns det som vanligt i rondeller och på småvägar. Jag körde vägar jag vet brukar vara bra och grusfria så här års. Vissa vägpartier hade dock hyfsat med snö på vägbanan, men då vände jag helt enkelt bara och körde åt andra hållet! :)
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Ptja, jag undersökte inte så noga vart gränsen gick faktiskt. Men här i östergötland har det varit väldigt mycket snö denna vinter och när den smälte av så tog den nog med sig rätt mycket salt bort från vägbanan också. Grus finns det som vanligt i rondeller och på småvägar. Jag körde vägar jag vet brukar vara bra och grusfria så här års. Vissa vägpartier hade dock hyfsat med snö på vägbanan, men då vände jag helt enkelt bara och körde åt andra hållet! :)

Vill du tipsa om någon bra sträcka? Håller ju också till i Linköping
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top