Har ni kommit på nån med att sitta på eran hoj utan lov?

LupusRex

Hårdrocksköttbulle
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mean Streak 1500, XT600E
Som rubriken. Sökte men hittade ingenting på ämnet.
Har ni kommit på nån med att sitta på eran hoj utan lov? Hur reagerade ni? Hur reagerade dom?

Har läst en del andra trådar, mest på amerikanska forum om fenomenet, men verkar vara dåligt med sådana historier från Svedala. Har svenska folket mer respekt för andras ägodelar, eller händer det även här? :va
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det händer att jag sitter på den utan lov. Men det löser man med blommer och/eller choklad
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Finns bara en framkomlig väg...


certaindeath_zps3ff249c0.gif
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag satt och fikade i stan en sommar och slängde ett öga mot hojen, då stod en kärring (aja, en kvinna/tjej i min ålder, men jag tycler hon var en kärringjävel) som hade satt sin unge i 5-års åldern på hojen och hängde över tanken...

Jag gick givetvis fram och något frustrerad klämde ur mig att det där är inte okej att bara ta sig friheten... Hon försvarade sig med att hon hade sagt till sin unge att han inte fick... Haha! Asså, klättrade han upp själv då medans hon stod med ryggen mot???

Aja, hon tog ner grabben men jag tror ändå inte hon fattade att det inte är ett okej beteende.

Jag har absolut inga problem med att barn får provsitta, hellre barn än vuxna, vuxna kan köpa sig en egen hoj :fakta När jag ska iväg med hojen / eller kommer hem och ungarna på gården är ute och leker brukar det bli köbildning och jag lyfter upp dom en och en :) Givetvis har jag kollat med respektives förälder (första gången dom ville upp) om det är okej. Förhoppningsvis betydde det att det var/är okej i fortsättningen också :)

Edit* Aja, såg att frågeställningen gällde svenska folket, så mitt inlägg kan förbises :rolleyes:
 
Last edited by a moderator:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej.
Men fått en hoj stulen. Fast de fick jag inte tag på så deras reaktion fick jag inte se.

Själv skulle jag bli ganska sur om någon gjorde det men jag har inga problem att låta folk provsitta.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det hände en gång att någon kom fram till mig och sa att någon morsa låtit sin äckliga unge sitta på min hoj.
Men jag har aldrig sett det hända som tur är, jag hade blivit alldeles för förbannad.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tycker det är rätt löjligt att bli sjukt upprörd över en sån skitsak men det är såklart ett olämpligt beteende.

Det var precis vad jag lugnt och sansat förklarade för en morsa som låtit sin unge sitta på min hoj efter hon hade slitit upp dörren till sin bil som jag passade på att provsitta lite under tiden. Hon var sjukt upprörd kan jag säga...
Sen erbjöd jag ungen att fortsätta den hastigt avbrutna provsittningen men hans morsa ville inte ha mer med mig att göra visade det sig.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det är lika inte okej som att nån vill provsitta i min bil utan att jag samtyckt. A big no no...

Steget från att nån nöt "bara provsitter" utan mitt godkännande till att samma jävel välter den är ganska överhängande vad gäller svensso . Därför beivras alla sådana tilltag kraftfullt.
Har inga problem med folk som frågar först men då vill jag vara närvarande och på rätt humör.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Kungligt!

Jag tycker det är rätt löjligt att bli sjukt upprörd över en sån skitsak men det är såklart ett olämpligt beteende.

Det var precis vad jag lugnt och sansat förklarade för en morsa som låtit sin unge sitta på min hoj efter hon hade slitit upp dörren till sin bil som jag passade på att provsitta lite under tiden. Hon var sjukt upprörd kan jag säga...
Sen erbjöd jag ungen att fortsätta den hastigt avbrutna provsittningen men hans morsa ville inte ha mer med mig att göra visade det sig.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Bara moppetiden när en nysvensk på skolan satt på min X8R Rossi. Upprörd.. Hade det varit på någon av hojarna hade det nog blivit andra konsekvenser:rolleyes:
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
På tidigt 90-tal var vi på väg till en mc-träff och stannade på ett fik. När vi sitter på uteserveringen kliver en klassisk husvagnsfamilj ur sin 740och barnen springer fram till våra hojar. Pappan säger med myndig ton att -"ställ er här så lyfter jag upp er på hojarna". Vi svarade med det enda rätta, vi tog den minsta killen i vårt gäng och skickade upp honom på taket till husvagnen, han blev precis lika glad som barnen... Pappan försökte länge komma på hur han skulle skälla ut oss men det slutade med ett irriterat -"In i bilen"! Till familjen och sedan försvann de fort till något annat fik...
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Två tjejer i uppskattningsvis 18-års åldern. Den ena sitter på hojen medan den andra fotograferar. Dom skämdes vad jag kommer ihåg. Inget hände med hojen och jag brydde mig inte speciellt mycket heller.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Har inte hänt mig, ännu.
Skulle jag bli upprörd? Ja!
 

Str3 R

Guest
Tjaa, om nån med tvättbräda och snyggt fejs sätter sig på min hoj så skulle jag nog passa på att vila ögonen på ljuvligheten. Hojen alltså.

Så nej, ingen får sitta på den utan lov.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag hade nog blivit irriterad till en början och efteråt hade jag känt mig som årets jubelidiot. Givetvis ska de få torrbryta hojen bara de är försiktiga.





Det var ju det bästa som fanns när jag gick i lågstadiet. Varje dag kunde jag sitta på en parkering en liten bit hemifrån och vänta tills det inte fanns en själ i närheten. Därefter kunde jag sitta på trafikskolans ER-5a tills jag blev rädd att någon såg mig :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top