Video Motorcykelfilm av mitt första körkortsår (2014).

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Underbar film, fångar känslan till 100% :tummenupp

Blir svårt att köra lika tidigt i år som i fjol - då tog jag & polarn första svängen till bryggan i Sigtuna första helgen i mars! Men i år har dom sandat järnet och det lär ligga till början av maj i Stockholm, så brukar det vara tyvärr.
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Den här filmen tycker jag fångade mycket av det fina med hojåkning och alla dem intryck och känslor man upplever, för det är inte bara bus som är härligt med hoj. :tummenupp

Men samtidigt påminner den mig om att det är dags att få hojen i form för säsongen, drivpaket, däck, ventiler mm, bäst att inte snooza alltför länge, snart är det vår! :fakta
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Fina omgivningar, väl infångad känsla, skön låt och vettig körning. Spolade tillbaka ett par gånger vid 1:26 när glädjespridare "människans bästa vän" dyker upp i bild. Denna film var trevlig att se. :)
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Kan bara stämma in i hyllningskören! Bara ett fel..... den var alldeles för kort! :) När kommer "the extended version", eller möjligen episode 2? :tummenupp Vill se mer!
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Himla skoj med all positiv respons! :kär

Förra vintern köpte jag min första motorcykel någonsin. Kommer ihåg att jag i början av april satte på mig skinnstället och stövlarna (bökade egentligen på mig den gula övningskörningsvästen också men det förstör historien), till slut vandrade jag glad och exalterad ner till garaget. Motorcykeln hade jag förberett kvällen innan, så den var det bara att rulla ut; ingen tråkig bil, fyra lås eller något kapell i vägen. Det var först när jag stod bredvid motorcykeln i mitt skinnställ det började kännas på riktigt! Tidigare hade jag bara kört på körskola med illaluktande och lössittande kläder på en trist konbana - nu var det på riktigt och det kändes!


Trots att detta var första gången som jag körde i mina egna kläder, med min egen motorcykel och på riktiga vägar så känns det som att årets första runda kommer kännas minst lika bra! :yoparty

Underbar film, fångar känslan till 100% :tummenupp

Blir svårt att köra lika tidigt i år som i fjol - då tog jag & polarn första svängen till bryggan i Sigtuna första helgen i mars! Men i år har dom sandat järnet och det lär ligga till början av maj i Stockholm, så brukar det vara tyvärr.
Attans, får hoppas att de sopar tidigt ändå! :gnissla

Kan bara stämma in i hyllningskören! Bara ett fel..... den var alldeles för kort! :) När kommer "the extended version", eller möjligen episode 2? :tummenupp Vill se mer!
Haha! :rodnar:rodnar Du får tyvärr vänta till hösten, då jäklar ska det finnas material så det räcker och blir över! :tummenupp
 
Last edited:

Mobster

Posör?
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Umeå
Hoj
Gammel XR600, KTM 990SM
Klockers! Skön känsla, alltid trevligt med leende poliser :tummenupp. Bara 1 problem, nu längtar jag ännumer efter sommarn! :huvet
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nämen det var väl en trevlig film! Hojabstinensen blev inte mindre direkt. Och jag bor 10 mil från Polcirkeln... :dummer
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
riktigt behaglig film! längtar till säsongen nu :)
 

Lain

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2014
Ort
na
Hoj
na
Ser ingen filmlänk? :(

* Hittade vad som var orsaken: adblock, som inte gillade inbäddade videos.
 
Last edited:

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Skön film. Kände igen alla platser utom bryggan sist i filmen. Var ligger den?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
För att må psykiskt dåligt över en riktigt usel dag, en av vovarna strök med i helgen så var det faktiskt skönt att bara kolla på nått löjligt lugnt, känna sommar, värmen och det sköna med gat-körning.

I mitt sinnes inte riktigt fullabruk tyckte ja den var mysig.

Beklagar sorgen (och jag är helt uppriktig), har själv två små lurvbollar.
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Skön "feel good"-känsla i filmen och överlag bra tycker jag.
Några få klipp hade rätt kraftiga kameraförvrängningar som jag inte kan låta bli att störa mig på och jag tyckte avslutet med stor betongbrygga och ankorna där det fadear ut till mörkt var lite tråkigt klipp att avsluta med. Kanske om du bara fortsatt filma rakt framåt lite tidigare i samma klipp, där du precis stannat med hojen vid den där förtöjningspunkten(?). Det är en bättre bild att avsluta med, solen över vattnet och att man ser din hoj i bild gör det bättre.

Gillar variationen av diverse klipp med allt från körning, småsnack vid rastplats, hälsa på polis, etc. Musikvalet passar bra. Liten grej men gillar inte det påklistrade kamera-knäpp-ljudet i början, känns out of place.
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Skön film. Kände igen alla platser utom bryggan sist i filmen. Var ligger den?
Den ligger ute på Tyresö Brevik, Trinntorp. Vackert ställe! Går till och med någon färja där ifrån! :va
Modigt att åka ut på bryggan :tummenupp , snacka om att en pinsam situation kan uppstå :D
Hahah hade inte velat ta den diskussionen med försäkringsbolaget! :D

Skön "feel good"-känsla i filmen och överlag bra tycker jag.
Några få klipp hade rätt kraftiga kameraförvrängningar som jag inte kan låta bli att störa mig på och jag tyckte avslutet med stor betongbrygga och ankorna där det fadear ut till mörkt var lite tråkigt klipp att avsluta med. Kanske om du bara fortsatt filma rakt framåt lite tidigare i samma klipp, där du precis stannat med hojen vid den där förtöjningspunkten(?). Det är en bättre bild att avsluta med, solen över vattnet och att man ser din hoj i bild gör det bättre.
Gillar variationen av diverse klipp med allt från körning, småsnack vid rastplats, hälsa på polis, etc. Musikvalet passar bra. Liten grej men gillar inte det påklistrade kamera-knäpp-ljudet i början, känns out of place.
Tack Kogi! :tummenupp
Hah, kan hålla med dig angående det påklistrade kameraljudet i början! :hihi Kameraförvrängningarna får man leva med. Det är filmat med en GoPro, kan inte göra så mycket åt det, tyvärr. Skoj med vidvinkel så man får med allt på bild i alla fall. Angående avslutet så tycker jag att helt tvärtom och håller med Shimonu (se inlägg nedan), tycker att bryggan representerar vägens slut och ankorna gjorde det hela mysigt med lite naturkänsla :gnissla

Härligt avslut, köra hojen på lite udda ställen är sånt som ger lite extra känsla tycker jag. Bra gjort!

Snart är det förhoppningsvis "Mmmm, vår!":banana
Mmm vår.jpg
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Mycket trevlig film ;) Längtar till sommar o värme
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top