Video Motorcykelfilm av mitt första körkortsår (2014).

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Hej! :rodnar

Här är en film på 2,5 minuter från mitt första körkortsår. Hoppas ni tycker om den och kanske till och med orkar traggla er igenom hela :gnissla Om inte så kanske ni kan lägga överbliven tid på feedback? :(

Det är absolut inte förbjudet att titta i full HD över helskärm.
https://www.youtube.com/watch?v=kFp7iWWtGZw

Är fortfarande en nykomling men ska absolut försöka ordna mer bakhjul, bacon och tjejer till nästa film då jag börjar förstå att det är så vi rullar här på sporthoj :yoparty

Motorcyklar:
Kawasaki ER-6F (11)
Suzuki XN85 (83) (döcool, originalturbo)
Ducati 748SP (96)
BMW R12 (10) (polismotorcykel)

Må väl! :hojsmilie
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
För att må psykiskt dåligt över en riktigt usel dag, en av vovarna strök med i helgen så var det faktiskt skönt att bara kolla på nått löjligt lugnt, känna sommar, värmen och det sköna med gat-körning.

I mitt sinnes inte riktigt fullabruk tyckte ja den var mysig.
 
Last edited:

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Müsig film! Fångar en bra känsla!
För att må psykiskt dåligt över en riktigt usel dag, en av vovarna strök med i helgen så var det faktiskt skönt att bara kolla på nått löjligt lugnt, känna sommar värmen och det sköna med gat-körning.

I mitt sinnes inte riktigt fullabruk tyckte ja den var mysig.

Skoj att ni tycker om den! :rodnar :tummenupp

Beklagar angående hunden, morgondagen blir nog bättre ska du se! :Bugar :pannkyss
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Riktigt skön film! :tummenupp Det behövs inte mer än några hojar, vackert väder och äkta glädje för att det skall bli bra. Skippa bakhjul och bacon. Släng möjligen in några tjejer, men bara om de har hjälm och bra kläder på sig. Det är mitt tips.

Kul förresten att se en mc-polis med en GoPro på hjälmen. Därmed torde diskussionen om huruvida det är okej/tillåtet/lagligt att klistra fast ett kamerafäste på hjälmen vara ur världen. :fakta
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Härligt avslut, köra hojen på lite udda ställen är sånt som ger lite extra känsla tycker jag. Bra gjort!
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Roligt med härlig feedback, hade inte förväntat mig en sån härlig respons! :rodnar

:banana
Lite sommarmys i den mörka vintern, tackar!
Tack själv för att du tog dig tid!
Riktigt skön film! :tummenupp Det behövs inte mer än några hojar, vackert väder och äkta glädje för att det skall bli bra. Skippa bakhjul och bacon. Släng möjligen in några tjejer, men bara om de har hjälm och bra kläder på sig. Det är mitt tips.

Tack så mycket PeteR1! Bacon, bakhjul och tjejer var väl mest ett skämt, eller ja. Tjejen får nog vara med i år, vi har shoppat lite kläder åt henne :tummenupp

Kul förresten att se en mc-polis med en GoPro på hjälmen. Därmed torde diskussionen om huruvida det är okej/tillåtet/lagligt att klistra fast ett kamerafäste på hjälmen vara ur världen. :fakta
Själva kamerafästet är nog helt lugnt :hihi På tal om kamerafästen, är det bara jag som har kameran fäst ovanpå hjälmen och inte på sidan (teletubbie)? :3freak Skulle nog akta mig lite för att anta att allt polisen gör är helt lagligt för en privatperson utan tillstånd och diverse, har läst (källa blir någonstans) att det är lagligt att ha kamera på hjälmen så länge du har hjälmen på dig! Så i det här fallet är det väl okej :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Heh, skickade videon till en polare som håller på att få tuppjuck av hojabstinens. Den hjälpte inte. :hihi
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Ivan Drago kommer inte gilla den !

Men jag tyckte den var skön :banana
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Härlig film :tummenupp



Själva kamerafästet är nog helt lugnt :hihi På tal om kamerafästen, är det bara jag som har kameran fäst ovanpå hjälmen och inte på sidan (teletubbie)? :3freak Skulle nog akta mig lite för att anta att allt polisen gör är helt lagligt för en privatperson utan tillstånd och diverse, har läst (källa blir någonstans) att det är lagligt att ha kamera på hjälmen så länge du har hjälmen på dig! Så i det här fallet är det väl okej :krama

Tyckte också det var lite kul att se polis med GoPro.

Annars var det väl så att någon som hade haft kamera på hjälmen och vid krasch så hade kameran förvärrat olyckan. Men det beror väl dels på var man har kameran monterad och dels hur man landar.
Var väl någon som hade haft kameran monterad framtill på hjälmen, typ pannan, vilket inte är optimalt om man krashar framåt. Tänkt typ som om du hade tejpat fast en stor sten på framsidan av hjälmen.
Om du har den på ovansidan av hjälmen så skulle det kunna vara sämre om någon håller dig i benen och sen släpper dig så du trillar och landar rakt ner på kameran.

Rent allmänt borde sidoplacering vara bättre, eftersom de kan inte vara ofta man trillar rakt åt sidan utan att också ha fart framåt.
Om farten framåt är högre än farten åt sidan så borde rimligtvis kameran brytas loss i krashen och risken att den ska göra skada/lika stor skada borde vara mindre.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Gav en skön känsla av en riktigt fin sommar. =)
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Härlig film :tummenupp

Tyckte också det var lite kul att se polis med GoPro.

Annars var det väl så att någon som hade haft kamera på hjälmen och vid krasch så hade kameran förvärrat olyckan. Men det beror väl dels på var man har kameran monterad och dels hur man landar.
Var väl någon som hade haft kameran monterad framtill på hjälmen, typ pannan, vilket inte är optimalt om man krashar framåt. Tänkt typ som om du hade tejpat fast en stor sten på framsidan av hjälmen.
Om du har den på ovansidan av hjälmen så skulle det kunna vara sämre om någon håller dig i benen och sen släpper dig så du trillar och landar rakt ner på kameran.

Rent allmänt borde sidoplacering vara bättre, eftersom de kan inte vara ofta man trillar rakt åt sidan utan att också ha fart framåt.
Om farten framåt är högre än farten åt sidan så borde rimligtvis kameran brytas loss i krashen och risken att den ska göra skada/lika stor skada borde vara mindre.
Hmm, jag har precis köpt en ny hjälm. Frågan är vart man ska sätta fästet, känns enklare och roligare ovanpå men funderar faktiskt på sidan :gnissla

Skön! Vad var det för låt?
Welcome home, son - Radical Face :yoparty
 

LupusRex

Hårdrocksköttbulle
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mean Streak 1500, XT600E
Snyggt! Man längtar ju inte mindre till torra grusfria vägar nu.
Hoppas vi råkar filma varandra i trafiken i år. :tummenupp:fyllisar
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Snyggt! Man längtar ju inte mindre till torra grusfria vägar nu.
Hoppas vi råkar filma varandra i trafiken i år. :tummenupp:fyllisar
Snart dags! Har bokat min första besiktning någonsin om två månader. Förra året började de sopa i början av April om jag minns rätt! :rock Nu har det till och med vart soligt fem dagar i rad kring Stockholm :banana Får se när man tar första svängen, börjar kittlas i fingrarna rejält nu men väntar minst till mars, förmodligen april! :gråta Känns som att första rundan alltid är hatkärlek; darrandes, frysandes och lite lätt skrämd - men med ett stort leende på läpparna. Har förvisso bara haft en hittills så får se hur det blir i år :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top