Iom tt 2015

mackan00

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2015
Ort
Utanför stockholm
Hoj
ducati 848 evo
Tjena,

satt och kollade lite på iott.com för att beställa biljetter till TT racet den 12e juni, såg nu att biljetterna inte var tillgängliga, någon som vet ifall de är slut eller om de inte har släppts än?

hoppas detta inte blir en kopia av något annat inlägg, hittade inget när jag sökte.

Mvh
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
När du pratar om biljetter till TT-racet 12 juni. Är det biljetterna till Grand Stand (huvudläktaren vid depån) du menar då?

MVH Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ja precis!

alternativt något tips på bra biljetter där man får se mycket och kunna ta sig något att äta&dricka.

Mvh

Enligt säker källa så är de slutsålda sedan lång tid tillbaka, tyvärr.

Grandstand är ett bra ställe att stå på om man har bra koll på hur resultattavlorna funkar m.m. Det är dock inte det bästa om man vill ha närheten till tävlingshojarna på ett sätt som man bara kan få vid real roadracing.

Om mat och dryck är prioriterat för dig under tävlingarna så kan du välja att stå vid någon av alla pubar som kantar banan. Oftast ingen biljett du behöver boka i förväg utan se till att köra dit i god tid innan det blir fullt bara.

Kör du din hoj dit med SMC eller har du eget reseupplägg?

Lycka till med din reseplanering!:tummenupp

MVH BG
 
Last edited:

mackan00

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2015
Ort
Utanför stockholm
Hoj
ducati 848 evo
Attans! misstänkte nästan det.

Ja det är lite det vi är ute efter, vi tänkte skippa att äta innan och göra det på plats istället! i god tid alltså :)
vi är ute efter den bästa roadrace känslan där det händer mycket.

Inte iår, jag själv har precis tagit körkort så jag och min far tänkte göra en rolig sak tillsammans då jag bor i norge just nu så blir flyg direkt till ön!

tack så mycket för hjälpen, det uppskattas! =)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det är ju roligt att ha stått på grandstand för att det är just grandstand, och möjligtvis för man ser depå bättre därifrån.
Nån som vet om dom kör med samma stuk som tidigare och har enkelriktat på bergsdelen under tränings och tävlingsveckorna i år också?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det är ju roligt att ha stått på grandstand för att det är just grandstand, och möjligtvis för man ser depå bättre därifrån.
Nån som vet om dom kör med samma stuk som tidigare och har enkelriktat på bergsdelen under tränings och tävlingsveckorna i år också?

Om jag är rätt informerad så är det enkelriktat under båda veckorna. Åker med SMC, ska bli sjukt kul!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Under träningspass rekommenderar jag Bray Hill! eller Sullby +300 där.
Under loppen finns flera bra ställen.
Ramsey, Ballough Bridge
Braddan Bridge är ett bra fotoställe.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Men det går väl att lösa vanligt inträde på plats eller?

Det kostar normalt inget att stå längs med banan och titta.

Enbart om man väljer att stå på något speciellt ställe, som t.ex. Hillberry där någon privatperson ställt upp en läktare och ordnat med lite serveringsmöjligheter och några toaletter, kan man vara tvungen att erlägga en avgift.

Här är ett youtube-klipp från när jag passerade Grandstand i somras under Manx GP. Som synes så befinner man sig en bit ifrån banan och får inte riktigt samma adrenalinpåslag som åskådare som man kan få när man bara befinner sig någon meter från bankanten och hojarna passerar i 250 km/h...;) Att ha en möjlighet att se depåstoppen från Grandstand kan dock vara spännande men jag brukar rekommendera att man ser max en tävling därifrån. Sen ska man istället ta sig ut längs med bansträckningen. Det är lätt gjort, även om man inte har egen hoj, eftersom kollektivtrafiken med buss och tåg är så utbyggd.

https://www.youtube.com/watch?v=4wgcpeyzhvU&feature=youtu.be

MVH Björn
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det är ju roligt att ha stått på grandstand för att det är just grandstand, och möjligtvis för man ser depå bättre därifrån.
Nån som vet om dom kör med samma stuk som tidigare och har enkelriktat på bergsdelen under tränings och tävlingsveckorna i år också?
Men jösses, visste du inte om det var öppet på bergsdelen, vad är du för "reseledare" egentligen?? :D :D

Ska verkligen bli skitkul att komma till IOM och i helgen ska Rettan Bettan ska få sin vanliga "ner i molekylbehandling" så den är redo :tummenupp
 

hailwoodreplica

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
falkenberg
Hoj
ducati900ss-96
Enligt Iomtt newsletter, så finns det fortfarande "Fanzone" "Grand Stand" och "Vip" biljetter till flera av race dagarna att köpa//Leif
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Enligt Iomtt newsletter, så finns det fortfarande "Fanzone" "Grand Stand" och "Vip" biljetter till flera av race dagarna att köpa//Leif

Det kan säkert vara trevligt med biljett till något av ovanstående men se det inte som ett krav för att kunna uppleva TT-racingen på ett bra sätt. Det finns massor av fräcka publikplatser runt banan som inte kräver biljett.:tummenupp

MVH Björn
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top