Strl:ar i fcmoto.de hjälp får inga svar när jag mailar dom

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
eller om nån har koll på junior strl:erna.. de står ju tex strl 164 junior e de då för juniorer som e 164cm långa?
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Engelska skulle jag gissa att han frågar på....

Hittar du inget på louis.de för samma pris då?
Enligt egen erfarenhet svarar louis.de samma dag man ställer frågan.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Lyft luren och FC så funkar det nog. Har också erfarenhet av att dom suger på att svara på mail däremot så funkar det acceptabelt över telefon.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Om det inte är en säljare/butik som har gott rykte eller ensam säljare av skulle jag leta efter andra ställen. Om de inte svarar innan du köpt, vad är oddsen att de svarar när du köpt och något inte funkat bra (leveransförseningar, garantiärenden, osv).
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Dom är lite sega på mail. Men inga problem annars. Fick hem en hjälm som var trasig dom fixade med retur och allt.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
jag har skrivit till dom på engelskainget svar än. har beställt mitt senaste spyke ställ hos dom men de va lite stort. de funkade bra men mins att de va lite strul när man försökte kontakta dom då med innan jag tänkte beställa.

nån som vet om junior ställen e exakta kopior av dom vanliga? eller om dom e sämre än dom andra? tänkte på tex beriks junior ställ där e ju rygg puckeln väldigt liten finns knappt något ju:näsblod

ska dra iväg ett mail till louis.de o se om dom svarar:tummenupp
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
kolla louis.de verkar inte finnas så mycket helställ där o fråga om:näsblod
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Ett tråkigt svar annars kanske är att handla hos nån lokal handlare så slipper du fundera om du har beställt fel storlek?
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag skulle undvika barnstorlekar om jag inte hade möjlighet prova först, jag tror att man räknar med att det är barn i 12-13-årsåldern som har strl 164 och barn har inte samma kroppsbyggnad som vuxna.
Jag är 164cm lång och har oftast strl S, ibland XS i tröjor, en tröja i strl 164 sitter oftast riktigt illa och ser konstigt ut över axlarna och är för korta i ärmarna. Byxor i strl 164 har jag inte provat ochh tänker inte utsätta mig för heller, men är ganska övertygad om att dom inte skulle sitta något vidare om jag ens fick på mig dom.

I ditt fall skulle jag nog måttbeställa ett skinnställ eller fråga efter ett tjejställ för tjejer utan kurvor :)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ett tråkigt svar annars kanske är att handla hos nån lokal handlare så slipper du fundera om du har beställt fel storlek?

må vara ett tråkigt svar men jag har dessvärre samma problem där.. finns inte min strl och ska dom beställa hem så blir man bunden till att handla stället hos dom.. i alla fall dom jag varit hos. kan la förstå till viss del.. men de blir samma prosedur för min del o då väljer jag hellre att tjäna den extra slanten de e billigare o lägga på däck o bandagar:tummenupp
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Vilken strül du verkar ha :hihi

kan medela att de är fan inte lätt o hitta något bra te mig:mad: mitt förra ställ va ett spyke strl 46 de va lite för stort. använde de bara et 10 tal gånger. en marksyning o de blev skräp. tänkte lappa ihop de o ha de som reserv.. säkerligen inget fel på stället tror mer att de va pga att de va för stort för mig som de blev så skadat. hade suttit mer fast på kroppen så hade de nog klarat sig mycket bättre.. får la kanske börja fundera på måttsytt endå.. problemet e att jag hellre vill att nån tar måtten på mig så de verkligen blir rätt jort..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top