Suzuki GSXR 1000 K7 Misständer

Dirtyhabit

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Tjena!

Jag har en gsxr som ja köpte förra året och den misständer. Går otroligt fint i 9 fall av 10 men rätt som det är och vissa dagar så kan han gå ner på 3 cyl jag slår av tändningen och startar igen och felet är borta. Känns väldigt elektronik inriktat.
Tidigare ägare nämnde det när ja köpte den och han sa att han haft den inlämnad och att dom bytt t-stift vilket säkert inte var orsaken eftersom fel kvarstår. (kanske fel hårdhet?)

Kat. är borttagen och det sitter single yoshimura på och ganska snart efter jag köpt den satt jag dit pc5 och sportluftfilter bara för att få den gå så bra som möjligt och även kunna köra den i bänk o justera vilket jag planerat i sommar.

Ska även göra en recall på ecu bland annat och hoppas att det kan ha med saken o göra.

Den har gått ca 900mil och jag är andra ägaren, första ägaren var mellan 40-50 och gjorde inget själv så det är ju inget sönder skruvat lik direkt.

Det jag undrar är har någon upplevt samma fel innan jag börjar felsöka?
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Testa byt tändspole, ta från en annan cylinder och stoppa i den cyl som du misstänker misständer. Vanligt fel på BMW..billigt o lätt att åtgärda..jag har tändspolar hemma..
 

Dirtyhabit

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Något som jag helt glömt bort och som jag fick tips om på pm som tidigare ägare också nämnde var ju att det blir dålig kontakt bland säkringarna när man tvättar för dom sitter ju så genialiskt till.
O jag gillar ju att ha den ren så där har vi nog felet!
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag tror också på kass spole, ev fukt. Hojar ska inte tvättas för mycket, mer nackdelar än fördelar har jag erfarit på äldre dagar. Bättre att torka av så mycket som möjligt med undantag av lack!

Spolarna sitter direkt på tändstiften, men det vet du säkert.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top