Jacka att ha på stan och som passar den som är lång

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tänkte köpa en hojjacka i födelsedagspresent till mig själv. Jag har redan helställ i skinn och ett fult touringställ att ha i kallt och regnigt väder. Vad jag nu söker är en shysst textil- eller skinnjacka att ha på kortare turer inne i stan och till skolan, och som liknar en "vanlig" jacka så mycket som möjligt, men den får gärna se lite ball ut och säga att jag kör hoj. Jag är 195cm lång men inte fet, vilket brukar ställa till det med skinnställ som brukar vara antingen för korta i ärmar och midja eller för stora över magen. Så jag behöver alltså en jacka som inte blir som en söt liten topp på mig, men inte heller ett tält över mitt sexpack. Pga dessa krav funderar jag på om textil överlag är mer förlåtande för ej perfekt passform?

Maxpris är typ 2-3 papp, men för en riktigt jävla nice jacka kan jag sträcka mig till 4. Har inget emot att köpa från en välrenommerad butik i tyskland, om det är billigare.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
John Doe jackan var inte dum! Men jag känner mig inte helt såld. Visst ser den mer ut som en "vanlig" jacka, men jag gillar dels inte det åtdragbara bandet i midjan som gör att man får en fin kvinnlig timglasfigur, och sen så vill jag gärna ha något som är lite mer "ungdomligt", tycker att den verkar något gubbig.

Jag tror att vad jag helst vill ha är en jacka som ser ut som en jävligt shysst "vanlig" skinnjacka, men också är en hojjacka och har till viss del utseende som skvallrar om detta.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hittade den här: http://www.fc-moto.de/AXO-Gasoline-Leather-Jacket Tycker att den ser jävligt bra ut! Någon som har erfarenhet av AXO och kan säga något om hur passformen är?

Tyckte även att denna såg bra ut: http://www.fc-moto.de/Germot-Milwaukee-Leather-Jacket Dock inte lika snygg som AXO jackan, men däremot ser Germoten ut att vara lite längre, vilket är positivt.

De liknar ju lite Halvarssons jackor, typ: http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=1&site=snowmobile&id=26&s=MC
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top