Alexander "The Mauler" Gustafsson förlorade idag :(

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fan vad tråkigt :( jag hade en oro inom mig över just hans motståndare Anthony Johnson, har knappt sovit dom 2 senaste dygnen pga nervositet och kunde heller inte gå på galan pga jour :huvet Nu är matchen slut och jag tror mer på honom än någonsin, det kan vara nyttigt att förlora ibland. Nu vet han vad han ska fokusera träningen på, all ilska kommer att göra honom till en bättre fighter.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det var ju trist för honom, men personligen förstår jag inte vad dessa uppvisningar i att slå sönder en annan människa tjänar för syfte egentligen.
För detta oss framåt eller bakåt i evolutionen?
Vad tar man med sig hem efter att man besökt en sån här match mer än ett "jaha"?

Upplys mig.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Relativt oförstående jag med sportbike, så kan inte assistera där.

Men det måste varit ett rejält västgötaklimax för de som nu var där.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ligga på backen och mata slag- sport har blivit jättestort. Fattar det inte. Skittråkigt att kolla på. Boxning däremot är en elegant sport. Men jag antar att det triggar nån primalt manlig nerv.. döda eller dödas typ.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag gillar det.
Och det är tydligen mer allvarliga skador i boxningen.
För där är det mer slag mot huvet
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag hade också en oro över Johnson, men alla var så övertygade om att Alex var klar vinnare. Jag hoppades att de skulle ha rätt. Inte alls att jag tycker att Alex är dålig på något sätt, men Johnsons jävla slag är ju riktigt jävla stenhårda, och när dem väl sitter så gör dem enorm skada. Men som sagt, Alex kommer att växa med förlusten, precis som alla andra gånger.

Det var en rätt grå gala för Sveriges del i övrigt också, men arrangemanget var det inget fel på. :)

Jag tror att oavsett om Jones fått möta Alex, eller som nu Johnson, så är bältet på väg ur hans händer.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vänta nu, du har knappt kunnat sova de två senaste dygnen pga nervositet? Det var väl för fan inte du som skulle gå upp i ringen eller!? Du hör hur fånigt det låter?
Den här välja-sida-mentaliteten hos människan, undrar hur den fungerar :va
Jag kan uppskatta en bra match inom olika sporter där det visas prov på extrem teknik osv men dagens MMA är ju bara skitfult att kolla på.
Och aningens patetiskt är det, en redneck-sport i allra högsta grad :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det var ju trist för honom, men personligen förstår jag inte vad dessa uppvisningar i att slå sönder en annan människa tjänar för syfte egentligen.
För detta oss framåt eller bakåt i evolutionen?
Vad tar man med sig hem efter att man besökt en sån här match mer än ett "jaha"?

Upplys mig.

Till skillnad mot alla andra sporter som bidrar jättemycket till mänsklighetens utveckling, menar du?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Till skillnad mot alla andra sporter som bidrar jättemycket till mänsklighetens utveckling, menar du?
Precis, det är antingen eller som gäller.

Folk får syssla med precis vad dom vill, jag kan bara fascineras av utomståendes vilja att se på spektaklet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja, problem med det?

Inte det minsta. Det berör mig väldigt lite hur folk vill spendera sin tid.

Precis, det är antingen eller som gäller.

Folk får syssla med precis vad dom vill, jag kan bara fascineras av utomståendes vilja att se på spektaklet.

Precis så känner jag för de flesta sporter. Men jag har sedan länge förstått att jag är en minoritet i det avseendet.
Som du säger så får folk syssla med precis vad de vill, även om jag inte riktigt förstår vad de får ut av det.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vänta nu, du har knappt kunnat sova de två senaste dygnen pga nervositet? Det var väl för fan inte du som skulle gå upp i ringen eller!? Du hör hur fånigt det låter?
Den här välja-sida-mentaliteten hos människan, undrar hur den fungerar :va
Jag kan uppskatta en bra match inom olika sporter där det visas prov på extrem teknik osv men dagens MMA är ju bara skitfult att kolla på.
Och aningens patetiskt är det, en redneck-sport i allra högsta grad :D

Smakfullt skrivet :confused:
Jag har varit intresserad av MMA större delen av mitt liv och brukar träffa Alexander några gånger i månaden, mitt jobb ligger 300 meter från hans gym.
Han är jävligt trevlig och älskar motorcyklar, så knip igen din käft om du inte har något vettigt att säga.

- - - Updated - - -

Det var ju trist för honom, men personligen förstår jag inte vad dessa uppvisningar i att slå sönder en annan människa tjänar för syfte egentligen.
För detta oss framåt eller bakåt i evolutionen?
Vad tar man med sig hem efter att man besökt en sån här match mer än ett "jaha"?

Upplys mig.

MMA är inte för alla, det är det bästa svaret jag kan ge dig.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Helt utan finess. Som att jaga med fälla

Så att lyckas ha ihjäl ett djur från långt håll som inte har en chans att försvara sig är "finess" för dig?
Alla kampsporter har bra jävla mycket mer finess än så då båda faktiskt har en chans.

Synd för Alexander, men han har hypats en hel del. Hoppas han kommer tillbaka från detta för han är en skön snubbe.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Smakfullt skrivet :confused:
Jag har varit intresserad av MMA större delen av mitt liv och brukar träffa Alexander några gånger i månaden, mitt jobb ligger 300 meter från hans gym.
Han är jävligt trevlig och älskar motorcyklar, så knip igen din käft om du inte har något vettigt att säga.
Vad har det med saken att göra?

- - - Updated - - -

Så att lyckas ha ihjäl ett djur från långt håll som inte har en chans att försvara sig är "finess" för dig?
Alla kampsporter har bra jävla mycket mer finess än så då båda faktiskt har en chans.
.
1: Självklart.
2: Trams.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ligga på backen och mata slag- sport har blivit jättestort. Fattar det inte. Skittråkigt att kolla på. Boxning däremot är en elegant sport. Men jag antar att det triggar nån primalt manlig nerv.. döda eller dödas typ.
Det går väl hand i hand med vanliga gatufightandet. Varför sluta slå för att motståndaren ligger ned.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skittråkigt att kolla på. Boxning däremot är en elegant sport.

Boxning är så elegant att tittarna sällan vet vem som vann, inte kommentatorerna heller, bara domarna som ger lite spontana poäng sådär..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Boxning är så elegant att tittarna sällan vet vem som vann, inte kommentatorerna heller, bara domarna som ger lite spontana poäng sådär..
Dom matcherna är ju bara skittråkiga.

Jag gillar det.
Och det är tydligen mer allvarliga skador i boxningen.
För där är det mer slag mot huvet
Det är procentuellt mer allvarliga skador i fotboll än i valfri kampsport, så..
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top