Stora könsbytetråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vilka här har erfarenheter av att byta kön? Jag är inte så där jättesugen själv, men om jag hade varit det tror jag det hade varit bra att vänta tills åtminstone 18-årsåldern. Är det OK att skära bort sina könsdelar redan som barn, eller är det rimligt att man gör det ungefär samtidigt som man får köpa mellanöl som tidigast?

Utredare: Låt 15-åringar byta kön

Åldersgränsen för att ansöka om könsbyte bör sänkas från dagens 18 år till 15. Det anser en utredning som lämnades till regeringen på torsdagen.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utredare-lat-15-aringar-byta-kon_4273771.svd
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Spela roll. Är väl bara byta tillbaka om man inte blir nöjd.

Nej.
Om man byter kön är det inget man kan ångra. Dessutom, om man byter från kvinna till man får man visserligen en penis, men den har ingen funktion alls, förutom att det blir mer praktiskt att stå o pissa.
Lite samma att byta från man till kvinna, man får ett par sillisar, och ett kön som inte funkar...

Sååå, jag tycker inte det borde vara tillåtet förrän man blir 24-25 nånting. Lite som tungt MC-kort. Det är en destruktiv, irreversibel process så man bör vara heltfärdigvuxen i hjärnan innan man får göra det. Finns tex en snubbe i kista som bytte kön till kvinna som ångrade sig sedan, och nu är hen väldigt fast i sitt tidigare beslut.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det är väl bara att bli en hen? :hihi

Problem sôlved! :fakta

:hej

/e
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Nej.
Om man byter kön är det inget man kan ångra. Dessutom, om man byter från kvinna till man får man visserligen en penis, men den har ingen funktion alls, förutom att det blir mer praktiskt att stå o pissa.
Lite samma att byta från man till kvinna, man får ett par sillisar, och ett kön som inte funkar...

Sååå, jag tycker inte det borde vara tillåtet förrän man blir 24-25 nånting. Lite som tungt MC-kort. Det är en destruktiv, irreversibel process så man bör vara heltfärdigvuxen i hjärnan innan man får göra det. Finns tex en snubbe i kista som bytte kön till kvinna som ångrade sig sedan, och nu är hen väldigt fast i sitt tidigare beslut.

Nu tycker jag du är negativ och bara ser problem istället för möjligheter. Vore väl festligt om fler bytte kön oftare. Typ varje år, kunde man vara kvinna på sommaren och sola top less och sen byta till man på vintern och bada isvak eller nåt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu tycker jag du är negativ och bara ser problem istället för möjligheter. Vore väl festligt om fler bytte kön oftare. Typ varje år, kunde man vara kvinna på sommaren och sola top less och sen byta till man på vintern och bada isvak eller nåt.

Äsch, då är det ju bättre att skaffa båda utrustningarna, fullt fungerande. Med ett par schyssta pattar. Om alla dessutom fixades så skulle ju alla problem med könstillhörigheter försvinna.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nej.
Om man byter kön är det inget man kan ångra. Dessutom, om man byter från kvinna till man får man visserligen en penis, men den har ingen funktion alls, förutom att det blir mer praktiskt att stå o pissa.
Lite samma att byta från man till kvinna, man får ett par sillisar, och ett kön som inte funkar...

Sååå, jag tycker inte det borde vara tillåtet förrän man blir 24-25 nånting. Lite som tungt MC-kort. Det är en destruktiv, irreversibel process så man bör vara heltfärdigvuxen i hjärnan innan man får göra det. Finns tex en snubbe i kista som bytte kön till kvinna som ångrade sig sedan, och nu är hen väldigt fast i sitt tidigare beslut.

Där har du fel, har du överhuvudtaget pratat med någon som har gjort ett könsbyte? Nej könet fungerar inte exakt som för en som hade det i födseln men du ska veta att det visst fungerar sexuellt iallafall när en man byter kön till kvinna.

I detta ämne ska man inte lyssna på vad som skrivs på Wikipedia och dylikt utan skaffa sig fakta från verkligheten genom att prata med personer som gått igenom det.

Vad det gäller åldersgräns anser jag att kroppen ska vara färdigutvecklad. Sedan måste självklart samma utredningar göras som det görs för vuxna människor.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Där har du fel, har du överhuvudtaget pratat med någon som har gjort ett könsbyte? Nej könet fungerar inte exakt som för en som hade det i födseln men du ska veta att det visst fungerar sexuellt iallafall när en man byter kön till kvinna.

I detta ämne ska man inte lyssna på vad som skrivs på Wikipedia och dylikt utan skaffa sig fakta från verkligheten genom att prata med personer som gått igenom det.

Vad det gäller åldersgräns anser jag att kroppen ska vara färdigutvecklad. Sedan måste självklart samma utredningar göras som det görs för vuxna människor.

Mjaeh, det beror på hur man menar med fungerar. Det är en ut-och-invänd penis, så visst fungerar peneterande sex. Men där upphör funktionen, afaik får inte MTF mens, kan inte föda barn (eller bli gravida) och så vidare. Är lite oklar på om det fungerar med sekret och dylikt, eller om det behövs glidmedel, men med tanke på att penis har viss egen smörjning så borde det finnas lite sånt med.
Men, penetrerande sex fungerar även i andra kroppsöppningar, och jag ser det inte riktigt som ett tecken på fungerande kön...
Och ja, jag har pratat med några som bytt kön... Fast de samtalen handlade ganska lite om själva könsfunktionen och mer om allmänna saker. Jag har snarare läst om könsbyten från medicinska källor, snarare än wikipedia och massmedia... Vet ärligt talat inte ens vad det står på wikipedia om ämnet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bör det vara tillået öht, även om vetenskapen tillåter det?
Visst, det är synd om dom som är födda med fel kön (om man nu kan vara det), men hur mycket skall tillåtas bara för att det går?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rent spontant vill jag säga nej, minst 25 eller så så dom vet vad dom gör eller åtminstone har chansen att tänka igenom det en gång eller 2, men så kommer "fuck it" upp. Vem fan bryr sig om någon 17åring ångrar sig, låt dom karva loss! Är föräldrarnas ansvar, vem fan är jag att döma dom?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Jag kan inte säga att jag tar ställning för eller emot, men jag tycker nog att man skall lära sig leva med den kroppen man är född i. Nu vet jag iofs inte hur det är att vara född i "fel" kropp, men spontant så känns det lite osunt.

Skall korta personer få operera sig längre för att de skulle trivas bättre i en lång kropp osv osv? Att det dessutom finansieras med skattemedel (?) är också ganska tveksamt.

Hur gjorde folk förr i tiden? Föddes folk med fel kön då också, eller är det en nymodighet som uppkommit för att det nu faktiskt går att byta kön?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan inte säga att jag tar ställning för eller emot, men jag tycker nog att man skall lära sig leva med den kroppen man är född i. Nu vet jag iofs inte hur det är att vara född i "fel" kropp, men spontant så känns det lite osunt.

Skall korta personer få operera sig längre för att de skulle trivas bättre i en lång kropp osv osv? Att det dessutom finansieras med skattemedel (?) är också ganska tveksamt.

Hur gjorde folk förr i tiden? Föddes folk med fel kön då också, eller är det en nymodighet som uppkommit för att det nu faktiskt går att byta kön?

Intressanta punkter. Förr tog väl folk mest livet av sig, eller bara levde sitt liv, på lite samma sätt som homosexuella som inte kunde leva ut.

Min inställning är väl att om personen mår bättre efter operationen ser jag ingen anledning att inte låta dem få den, förutsatt att de vet vad de får. Därför jag tycker att hjärnan ska få bli färdigkokt först, och gärna en grundlig psykologisk undersökning först.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mjaeh, det beror på hur man menar med fungerar. Det är en ut-och-invänd penis, så visst fungerar peneterande sex. Men där upphör funktionen, afaik får inte MTF mens, kan inte föda barn (eller bli gravida) och så vidare. Är lite oklar på om det fungerar med sekret och dylikt, eller om det behövs glidmedel, men med tanke på att penis har viss egen smörjning så borde det finnas lite sånt med.
Men, penetrerande sex fungerar även i andra kroppsöppningar, och jag ser det inte riktigt som ett tecken på fungerande kön...
Och ja, jag har pratat med några som bytt kön... Fast de samtalen handlade ganska lite om själva könsfunktionen och mer om allmänna saker. Jag har snarare läst om könsbyten från medicinska källor, snarare än wikipedia och massmedia... Vet ärligt talat inte ens vad det står på wikipedia om ämnet.

Operationen från man till kvinna görs så bra att kvinnan till och med kan få en orgasm vid en väl utförd operation.
Det finns "vanliga" kvinnor som har svårt att få orgasm och som måste använda glidmedel när de har sex oxå. Det finns många kvinnor som inte kan få barn och vem fan vill ha mens om man fick välja?

Medicinska källor kan fortfarande inte uppge vad personen ifråga verkligen känner och upplever därnere. Jag tror att många har lättare att prata med någon de känner om sånt än med nån läkare som sitter och pumpar frågor på löpande band.

Bör det vara tillået öht, även om vetenskapen tillåter det?
Visst, det är synd om dom som är födda med fel kön (om man nu kan vara det), men hur mycket skall tillåtas bara för att det går?

Visst är det synd om de med hjärtfel men hur mycket ska man tillåta bara för att det går......
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Operationen från man till kvinna görs så bra att kvinnan till och med kan få en orgasm vid en väl utförd operation.
Det finns "vanliga" kvinnor som har svårt att få orgasm och som måste använda glidmedel när de har sex oxå. Det finns många kvinnor som inte kan få barn och vem fan vill ha mens om man fick välja?

Medicinska källor kan fortfarande inte uppge vad personen ifråga verkligen känner och upplever därnere. Jag tror att många har lättare att prata med någon de känner om sånt än med nån läkare som sitter och pumpar frågor på löpande band.



Visst är det synd om de med hjärtfel men hur mycket ska man tillåta bara för att det går......

Det är inte ett fullt fungerande kön bara för att det fungerar för orgasm. Som sagt, penetrerande sex fungerar, men det fungerar i andra kroppsöppningar med. Det gör dem inte till kön.
Det är fantastiskt om de som gjort operationen faktiskt trivs bättre med sina kroppar efteråt, och som sagt har jag inget emot det.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Svårt att ha en åsikt i en komplex fråga som detta. Jag överlåter till mer insatta personer att bedöma lämpligheten i att tillåta operation redan vid 15 års ålder. Spontant kan det så klart verka vara en låg ålder. Å andra sidan vem är jag att döma en person fångad i en kropp med fel kön till längre lidande än vad som kanske är nödvändigt? Jag tror inte det här är en fråga som vanliga människor kan besluta om som inte själva berörs eller satt sig in i problematiken på allvar.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Äsch, då är det ju bättre att skaffa båda utrustningarna, fullt fungerande. Med ett par schyssta pattar. Om alla dessutom fixades så skulle ju alla problem med könstillhörigheter försvinna.

Nu snackar vi! Haja hur lätt det skulle bli att könskvotera. För att inte tala om vad man skulle få :ligga. Både samhället och individen tjänar på detta. Snipp-snopp-win-win!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kan dom få barn åxå?:banana Inte enligt Wikipedia va!
Operationen från man till kvinna görs så bra att kvinnan till och med kan få en orgasm vid en väl utförd operation.
Det finns "vanliga" kvinnor som har svårt att få orgasm och som måste använda glidmedel när de har sex oxå. Det finns många kvinnor som inte kan få barn och vem fan vill ha mens om man fick välja?

Medicinska källor kan fortfarande inte uppge vad personen ifråga verkligen känner och upplever därnere. Jag tror att många har lättare att prata med någon de känner om sånt än med nån läkare som sitter och pumpar frågor på löpande band.



Visst är det synd om de med hjärtfel men hur mycket ska man tillåta bara för att det går......
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top