Legends Racing

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej gott folk! Jag har av någon anledning funnit intresse i Legends Racing bilar när RR kanske inte fullt ut fungerar längre.

Det är små bilchassin med stuk av gamla bilar men med en MC motor på 1250cc och ca 140 hästar. Så lite MC är det ju, därav att jag tycker det kan passa i RR-forumet där flesta racingnördar läser ;)

Någon som har erfarenhet av dessa bilar? Har mailat intresse om att prova på senare i vår. För att se om det kan vara något att satsa på som hobby.

Det jag lockas av är att det är relativt billiga bilar (begagnade), samt "billiga" i drift och enkla att meka (de är ju simpla). Ser ju lite tuffa ut oxå! Och verkar gå rätt bra med ca 500-600 kg vikt. Spana in videon av en kille som kan köra!

https://www.youtube.com/watch?v=cdysog0uOLM

www.legendsracingsweden.com
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
En bekant har en bil och tävlar med. Han körde GT3 RS tidigare och verkar nöjd. Vet dock inte hur bilen "känns" eller hur den uppför sig, det där amerikanska retrostuket är inte riktigt min grej...

edit: Kollade videon nu, alltid kul att köra lätta bilar på bana, ser faktiskt ganska skoj ut. Dessutom verkar dom överstyrda allihop :)
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Börja med roadracing igen swedie:tummenupp en mc-motor ska sitta i en mc som väger 160kg och inte 500-600kg:yoparty;)

Om du nu absolut vill börja med bilracing så rekommenderar jag SLC. Gå in på rejsa.nu och läs (typ motsvarigheten för sporthoj.com fast bilnördar istället för mc). Där kan du hitta team som söker förare.
Tex kan du tävla med en Ginetta för ca 4-5000kr/timma. Då åker du till banan med dina racekläder och hjälm..

Fast typ ERF kostar ju ca 1000-2000kr/timma om man är ett par vänner som tävlar.. Så alltid billigare och roligare med mc. Går dock inte komma ifrån att bil är säkrare, om det är säkerheten som är prio nu när du är en gammal gubbe:D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
rejsa.nu känner man till sen länge ;)

Men jag ska börja med provkörning i april tänkte jag. Så får man se om det är något att köra.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top