Trådlös överföring dator - Sony Smart TV

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag börjar fundera på att återuppta forna tiders nedladdning av film. När jag var ung körde jag TPB, packade upp med något winrar eller vad det hette, brände på DVD.

Nu för tiden så bränner man inte och jag antar att man vill streama från dator till TV? Hur gör man detta enklast? TV:n har wifi om jag minns rätt.

Vad är det för hembränningskit man behöver? Är det tankafetast.se som gäller som källa? Jag vill uteslutande ha HD och svensk text.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
TPB lär öppna "starkare än någonsin" inom några dagar/en vecka eller så. Nedräkningen har upphört och nu har de i vart fall fått upp en "förstasida".

Enklast streamar man med HDMI-kabel dator > TV. Personligen är jag mycket stor motståndare till "trådlös" streaming. Trådlös streaming kan aldrig aldrig aldrig konkurrera med en bra HDMI-kabel. Guldpläterad HDMI-kabel köps lämpligen på EBAY.COM. 3m under 50 kronor inkl porto och 10m för ca en hundring inkl porto från Kina/Hong Kong.

För några år sedan var NERO ett väldigt populärt brännarprogram. Nu tycker jag ASHAMPOO har blivit det bästa (smaksak).
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad har du för TV? En smart-TV?
Vad kör du för dator?

Har du en smart-TV som är uppkopplad till ditt lokala nätverk så kan du dela ut vissa bibliotek på din dator så att TVn kan hitta dom.

En riktigt enkel variant är att tanka till datorn, dra över till en USB-sticka och sen stoppa in den i TVn.

Ett pilligare alternativ är att skaffa en NAS eller en mediaspelare.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har ett billigt trådlöst HDMI+IR-kit från Kjell som funkar utmärkt då jag vill styra HTPCn från TV nr2 för att sköta nerladdningar, surfa osv. Självklart är det en del komprimeringsförluster så när det gäller att kolla på nedladdat material så kör jag i regel USB-sticka. Det går rätt fort att tanka över USB 3.0.

Min TV SKA klara att streama via nätverket direkt från datorns disk men den verkar ha problem med att hantera så pass stora volymer. Spelar inte så stor roll eftersom jag oftast tittar från TV nr1 och den är kopplad med kabel.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top