Snabbast acceleration och högst toppfart?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag gissar att TS är för ung för ett riktigt A-kort, och mao måste ha en mellanklasshoj, som på pappret är strypt för att mamma kräver det, men ostrypt i verkligheten, och saknar man erfarenheten så är ju siffrorna på pappret viktiga.
 

Gozer

Volguus Zildrohar
Gick med
19 Jan 2015
Ort
-
Hoj
-
Jag gissar att TS är för ung för ett riktigt A-kort, och mao måste ha en mellanklasshoj, som på pappret är strypt för att mamma kräver det, men ostrypt i verkligheten, och saknar man erfarenheten så är ju siffrorna på pappret viktiga.

Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Varför kan folk inte bara svara på frågorna man ställer utan att snickra ihop egna teorier? Jag prioriterar inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Om du ställer en fråga om toppfart och acc på några specifika hojar så är det väl knappast konstigt att folk tror att det är något du prioriterar? Om du sen inte specificerar varför du är låst till just dessa hojar så är det väl heller inte konstigt att folk tipsar om andra hojar med bättre siffror än de du nämner? Så jobba lite på ödmjukheten och förklara sen varför du vill veta detta just om dessa modeller istället för att racka ner på folk som försöker hjälpa dig.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kolla om tidningen Bike har tester på de motorcyklarna .De mäter upp prestandan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
popcorn4qt.gif
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Gissar på att oavsett vilken du väljer, så kommer den att kännas som en raket för dig. :tuttar

Med det sagt, så tror jag inte det skiljer så mycket mellan modellerna. Möjligen att XJ6:an är lite klenare? Det baserar jag dock på hörsägen.
 
Last edited:

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.

Vissa perioder i livet är man tvungen att prioritera annat än hoj, tyvärr. Då får man leta upp den gamla reliken från tidigt 1800-tal för att i alla fall ha 2 hjul och en motor!
Trots detta har jag ALDRIG blivit dåligt bemött här! Möjligt att du ändrar på det nu, men hoppas inte det.
Så nej, det är inte kutym att inte hjälpa till med annat än literklubbor. Däremot är det väl kanske kutym att som ny på ett forum visa en viss ödmjukhet! Detta är inte Flashback! Prova så får du se att det funkar!

Ber om ursäkt att mitt inlägg blir OT, men ville ändå som relativt ny här, kliva in och försvara kollektivet!

:krama
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kawasaki ER-6N: 0-100km/h: 3,9s. Toppfart: 201km/h
Suzuki SFV650A Gladius 0-100km/h: 3,3s. Toppfart: 198km/h
Yamaha MT-07 0-100km/h: 3,4s. Toppfart: 195km/h
Yamaha XJ6-N 0-100km/h: 3,5s. Toppfart: 201km/h

Personligen har jag kört alla fyra och Suzukin är absolut körgladast av de fyra. Ser lite mesig ut dock jämför med Yamaha-hojarna.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.

Att man haft MC kort sen -95 säger just ingenting.
Min morsa har haft det sedan 1970 men hon kan inte något om MC och hojkörning för det.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
gör så här. far till olika mc handlare o be o få testa dom motorcyklarna du är intresserad av. den du tycker är bäst den köpter du. skit lätt.

börja med en lättkörd hoj som passar dig i sittställning etc.

betydligt roligare o köra en hoj man kan hantera.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Nej man måste inte vara nybörjare uppenbarligen, men även du kan väl förstå att om någon börjar efterfråga effekt och accelerationssiffror på typiska A2-hojar så tänker man inte direkt på en ~40 åring som "inte bryr sig om effekt".

För övrigt stämmer jag gärna in i kören om din attityd, jag hade med lätthet googlat upp bänksiffror åt dig men jag känner inte för det, för du är en otrevlig jävel.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
tycker folket här borde lära sig läsa, enligt mig så va det inte TS som hade attityds problem.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top