Snabbast acceleration och högst toppfart?

Gozer

Volguus Zildrohar
Gick med
19 Jan 2015
Ort
-
Hoj
-
Ska köpa hoj och det kommer bli en ny 2015 av någon av nedanstående.

Kawasaki ER-6N
Suzuki SFV650A Gladius
Yamaha MT-07
Yamaha XJ6-N

Någon som vet faktiska tider på 0-100 km/h, 0 km/h-toppfart samt vilken toppfarten är på respektiva hojar?
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Njae tror inte det är så stor skillnad på de där, säkert runt 4 sekunder och 200 blås på alla. Det gör nog större skillnad om du är nysketen eller inte ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det jag skulle säga är att du ska provköra alla 4, och sedan ta den som känns piggast och bäst, och skita i vad siffrorna säger. Du får mycket mer acceleration och toppfart för en spottstyver för en 15 år gammal sporthoj. Ja, förutom försäkring då.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Måste la va Yamahan e la enda rad4an i detta sällskap lixom.

Men det är nog också den som känns tröttast just för att dem har en rad4a. De andra känns mer alerta och trycker på i mellanregistret. Min gissning är att MT07 är snabbast för den är lättast och mer vrid än de andr. Fast kan inte siffrorna helt på suzukin
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Har bara kört en hojarna på din lista xj6 och den var iktigt slö och tråkig att köra. Har du inte kollat på hondas cb650f?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Märkliga hojval för en som prioriterar acceleration och toppfart, varför inte en 1000cc sporthoj eller zzr1400, hayabusa, k1300 etc.

Lite som att fråga vilken som har bäst toppfart av suzuki swift och toyota aygo
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Märkliga hojval för en som prioriterar acceleration och toppfart, varför inte en 1000cc sporthoj eller zzr1400, hayabusa, k1300 etc.

Lite som att fråga vilken som har bäst toppfart av suzuki swift och toyota aygo

Mmmmmm , har du haft hoj tidigare eller är de första hoj ? Första mellanvikt typ lr ? :va
 

Gozer

Volguus Zildrohar
Gick med
19 Jan 2015
Ort
-
Hoj
-
Märkliga hojval för en som prioriterar acceleration och toppfart, varför inte en 1000cc sporthoj eller zzr1400, hayabusa, k1300 etc.

Lite som att fråga vilken som har bäst toppfart av suzuki swift och toyota aygo

Varför kan folk inte bara svara på frågorna man ställer utan att snickra ihop egna teorier? Jag prioriterar inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Varför kan folk inte bara svara på frågorna man ställer utan att snickra ihop egna teorier? Jag prioriterar inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Har ingen aning om vilka teorier du menar och visste tyvärr inte att det var strikt förbjudet att prata om andra hojar i din tråd. Du frågade om bäst acceleration och topphastighet och jag nämnde några hojar som vida överträffar de du nämnt.

Hade ganska enkelt kunnat googla fram uppgifterna du frågar om, men med så fin attityd du har så kan du få göra det själv
 

Gozer

Volguus Zildrohar
Gick med
19 Jan 2015
Ort
-
Hoj
-
Har ingen aning om vilka teorier du menar och visste tyvärr inte att det var strikt förbjudet att prata om andra hojar i din tråd. Du frågade om bäst acceleration och topphastighet och jag nämnde några hojar som vida överträffar de du nämnt.

Hade ganska enkelt kunnat googla fram uppgifterna du frågar om, men med så fin attityd du har så kan du få göra det själv

Om du läser innantill så ser du att jag frågar om acceleration och topphastighet när det gäller fyra specifika hojar, nämligen: Kawasaki ER-6N, Suzuki SFV650A Gladius, Yamaha MT-07 och Yamaha XJ6-N. Helt ointressant för mig att du då börjar snacka om 1000 cc och mer.

Bara för att det finns en svarsknapp så behöver man inte använda den. Speciellt om man inte kan hålla sig till det trådskaparen frågar efter.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om du läser innantill så ser du att jag frågar om acceleration och topphastighet när det gäller fyra specifika hojar, nämligen: Kawasaki ER-6N, Suzuki SFV650A Gladius, Yamaha MT-07 och Yamaha XJ6-N. Helt ointressant för mig att du då börjar snacka om 1000 cc och mer.

Bara för att det finns en svarsknapp så behöver man inte använda den. Speciellt om man inte kan hålla sig till det trådskaparen frågar efter.

90-talist?

Om du är nybakad mc-åkare kanske du ska droppa attityden hålla käften och lyssna på vad erfarna förare skriver.

Topphastighet och acc löser man med drevning, av dom hojarna så går du på den du vill ha och fixar den som du vill att den skall vara.
 

Gozer

Volguus Zildrohar
Gick med
19 Jan 2015
Ort
-
Hoj
-
90-talist?

Om du är nybakad mc-åkare kanske du ska droppa attityden hålla käften och lyssna på vad erfarna förare skriver.

Topphastighet och acc löser man med drevning, av dom hojarna så går du på den du vill ha och fixar den som du vill att den skall vara.

Ska jag "droppa attityden, hålla käft och lyssna på vad erfarna förare skriver"? Vem är det som har attityd här egentligen?

Jag lyssnar på vad "erfarna" förare skriver när man behagar att utgå från det jag skriver och inget annat. Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
De fyra hojarna du söker svar om är alla rätt så snarlika. Är du ny mc-förare så kan det vara bra att veta att de flesta mc är relativt snabba i acceleration osv. Vikt/effekt förhållandet är alltid sportigare på en hoj än en bil oavset mc-typ i princip.
Allting är egentligen relativt till vad du själv är van vid med de hojar du nämner skiljer sig inte nämnvärt från varandra i acc/toppfart. Utan mest i känslan hur de förmedlar den kraften.

Sen kommer folk antagligen att rekommendera det de just själva kör då folk sällan rekommenderar en annan produkt som de köpt dyrt själva. Folk vill ha bekräftelse helt enkelt på att man inte gjort något dumt osv utan har köpt "rätt hoj" och då vill de sällan tala om för omgivningen att de har köpt "fel produkt". Gör de det så tyder det kanske på personlig mognad;);)
Det bästa sättet att hitta det du själv vill ha är helt enkelt att provköra själv. Självklart också ta till dig av tipsen men kanske med en nypa salt. Precis som allting man läser om:tummenupp

Lycka till med hojköpet:tummenupp
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Y2K ska vara bra o mycket snabbare..samma pris som de du tittat på är jag ganska säker på. Borde inte vara så svår att hitta heller, finns en hel del på blocket säkert. Svensktillverkad o är enligt tester till o med bra på snöigt väglag.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
De fyra hojarna du söker svar om är alla rätt så snarlika. Är du ny mc-förare så kan det vara bra att veta att de flesta mc är relativt snabba i acceleration osv. Vikt/effekt förhållandet är alltid sportigare på en hoj än en bil oavset mc-typ i princip.
Allting är egentligen relativt till vad du själv är van vid med de hojar du nämner skiljer sig inte nämnvärt från varandra i acc/toppfart. Utan mest i känslan hur de förmedlar den kraften.

Sen kommer folk antagligen att rekommendera det de just själva kör då folk sällan rekommenderar en annan produkt som de köpt dyrt själva. Folk vill ha bekräftelse helt enkelt på att man inte gjort något dumt osv utan har köpt "rätt hoj" och då vill de sällan tala om för omgivningen att de har köpt "fel produkt". Gör de det så tyder det kanske på personlig mognad;);)
Det bästa sättet att hitta det du själv vill ha är helt enkelt att provköra själv. Självklart också ta till dig av tipsen men kanske med en nypa salt. Precis som allting man läser om:tummenupp

Lycka till med hojköpet:tummenupp

För FAAAAN!

Det där var väl inte svar på hans fråga?

Skärpning i tråden nu. Det enda som får skrivas är toppfarten och accelerationen på 4 stycken specifika hojar!
 

Folkeryd

Ny medlem
Gick med
31 May 2014
Ort
Tyresö
Hoj
Kawa KLE 750 -96
Ska jag "droppa attityden, hålla käft och lyssna på vad erfarna förare skriver"? Vem är det som har attityd här egentligen?

Jag lyssnar på vad "erfarna" förare skriver när man behagar att utgå från det jag skriver och inget annat. Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp.

Klarar man inte av att använda google själv får man fan ta att andra har teorier och inte vill leva i din diktatur.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
:hihi och som vanligt här i gemytligheten på sporthoj spårar tråden ur :yoparty

Mitt svar till TS - välj Yamaha MT-07!
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top