Regga tillbaka 25kW'are, vad behövs?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Finns väl tusentals trådar om detta... Men hur är det, vad behövs för att regga tillbaka en hoj från 25kW till ursprungseffekt nu för tiden?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag tror du får bäst svar av Bilprovningen eller motsvarande men jag skulle nog strunta i att regga om. Är väl i princip bara försäkringsbolaget som bryr sig om du ändå har obegränsat kort, och de vill väl ändå försäkra på ursprungseffekten.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Du behöver en hoj, och en regbesiktning. Har du strypbrickor du plockat bort kan du ju ta med dem och visa
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag tror du får bäst svar av Bilprovningen eller motsvarande men jag skulle nog strunta i att regga om. Är väl i princip bara försäkringsbolaget som bryr sig om du ändå har obegränsat kort, och de vill väl ändå försäkra på ursprungseffekten.

Precis vad jag har gjort de 3 senaste åren men idag ringde kompisen som jobbar på bilprovningen och sa "Du Jesper, din hoj är reggad som 25kW, det är inte bra, det får du göra något åt." Varpå jag frågade vad som behövdes. Något som han inte riktigt visste då han inte jobbar med registreringsbesiktningarna så han svarade som Klubba "Ta med brickan och låt dom provköra så löser det sig nog" Han tyckte även att jag skulle ta med papper på förra omregistreringen men det är inget jag äger då det inte var jag som gjorde jobbet.

Ska sägas att jag hade hört av mig innan för att kolla om hojen var helfordonsgodkänd eller inte, något som den inte var! :tummenupp
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Kör på ursprungseffekten nu och ringde mitt försäkringsbolag och undrade om det var något problem (Bilsport MC)

Och enligt han jag snackade med spelade det ingen roll vad som stod i papperna då dem beräknar priserna på ursprungseffekten och jag således redan betalar fullt
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jojo visst är det så, det vet jag sen innan. Men om man trimmar och har sig ser det inte så bra ut om den är reggad som 25 kW. Ska kolla med polaren om han inte kan skriva om det på min.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag gjorde det på en 600RR för 1,5 år sedan, fixade ett intyg på en mc-firma auktoriserad för märket och åkte till bilprovningen. De kände att det inte var något trottelstopp och sen skrev de lite papper och så var det klart. Inga konstigheter alls, de provkörde inte ens hojen. Tror inte de är så kinkiga i allmänhet med att återregga fulleffekt, däremot mer noggranna när den ska strypas.
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Hjälpte polaren regga tillbaka sin KTM 640 till ursprungseffekt.

Bokade bara tid och for dit, sa att jag monterat bort strypningen som hade varit ett trottelstopp. Inga papper, ingen strypning i handen.

Han tog en blick på hojen o skrev sen i sina papper och allt var frid och fröjd.

Har svårt o se att dom skulle göra det svårt att regga tillbaka den till ursprungseffekt. Se bara till att hojen är i besiktingsdugligt skick då det är en reggbesiktning du gör, så att dom inte kan jävlas med dig bara för att du inte har en reflex bak t.ex...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top