Underställ jula, biltema

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag använder biltemas byxor. Har inte så himla mycket att jämföra med och kör inte på vintern men har kört med dessa och kevlarjeans i +8 och det funkar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kolla på förpackningen vad det är sytt av. Jag rekommenderar att man inte kör med underställ tillverkare i plast närmast kroppen. När du vurpar och glider på rumpan så blir friktionen till värme som riskerar att smälta fast understället på huden. I praktiken kanske mindre problem vid gatåka i textilställ men det finns en anledning att det är förbjudet i racing. Jag kör med ett billigt merinounderställ.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nu har jag inte testat detta på vintern i kyla än. Men på sommaren är det väldigt svalt å skönt, och bäst av allt, det luktar inget! Har problem annars med att understället luktar skunk efter jag haft det en gång. Men detta luktar inte ens efter flera varma sommardagar.
Man känner verkligen hur det kyler kroppen när man har det på sig. Har inte testat det på vintern än dock som sagt. =)
Bambu is the shit! Bra pris också. =)

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17724&plats_id=1508
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Har ett billigt underställ med nästan samma sammansättning som biltemastället, fast 9% elastan istället för 5%.

Det är väldigt obekvämt att ta på sig, och lätt obekvämt även att ha på sig och är inget jag skulle rekomendera. Köpte senare ett ställ i bambu och det är enormt mycket skönare så nu rör jag inte syntetstället.

Bästa är nog att hålla sig till populära material som bevisligen fungerar bra, som merinoull eller bambu (sommartid även siden).

Det som igelkotten länkade verkar vara 61% meryl skinlife, som är ett trademark och inte ett material, verkar bestå av polyamide
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Syntetställ börjar lukta väldigt fort vilket sunkar ner hela skinn/textilstället. Jag kör Biltemas merinoullställ när det är svalt och siden när det är varmt. Bambu funkar också bra som allround för gatåka men blir väl blött när man jobbar hårt på bana.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jag började använda sidenunderställ i somras och kommer inte att byta tillbaka till syntet som luktar efter en dags användning. Siden värmer när det är svalt, kyler när det är varmt och luktar inte. Aldrig. Jag skaffade mitt innan sommarens Europatur. Sidenselma själv påstod att jag skulle klara mig ett par veckor utan att tvätta det bara jag vädrade det varje kväll, ja man måste givetvis själv duscha också. Jag trodde inte riktigt på henne så jag packade med flera syntetunderställ för att variera med men de behövdes faktiskt inte.

http://www.sidenselma.se/produkt/underställ/aktuellt-underställ

Hon rekommenderade förresten den lite tjockare halvpolon om man vill ta av sig jackan i pauserna, de rena underställen är så tunna att de är aningen genomskinliga.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top