Galet mycket reklam

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
Det är så galet mycket reklam och popups på sidan nu så det är helt sjukt.Vad fan händer hur girig får man vara det räcker nu.och ja jag har pop-up blocker på för fullt det går ju fan inte att använda sidan längre knappt!! But why???
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Jag är förvånad? Jag kör både Adblock Plus och NoScript och jag har inte sett skymten av någon reklam. Har tre datorer ständigt uppkopplade på nätet med Win XP Pro Sp3, Win 7 Sp1 och Win 8.1 och alla funkar lika bra att totalt stänga ner all reklam på.
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
sweet måste prova innan jag blir galnare!!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Försökte länga undanta just sporthoj.com från min adblock men för nån månad sedan blev det tyvärr ohållbart.:glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Själv använder jag ghostery, och släpper igenom allt som inte är helt efterblivet i form av reklam... Så jag ser bara reklam för hojsaker här på sporthoj, inget blinkande eller flimrande. Det enda irriterande jag får här är funbikes reklam. Blir mindre sugen på att någonsin ha något att göra med funbike för varje gång den poppar upp.
Någon kanske borde berätta för funbike att deras reklam är så jävla irriterande att man blir arg på dem...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Är det? Viss är det reklam runt sidan men det vart ett bra tag sedan sen där satans ducati pop-upen försvann(y). Jag har inga blockers och det funkar? Förstår inte problemet, så länge der inte kommer upp en pop-up när man kommer till startsidan!
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
har nu installerat ovanstående program och börjar nu sakteligen lugna ner mej .inte en popup eller reklam så långt ögat når !tack för hjälpen är värdelös på datorer men en hejare på motorcyklar och det är ju tur !!
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
Är det? Viss är det reklam runt sidan men det vart ett bra tag sedan sen där satans ducati pop-upen försvann(y). Jag har inga blockers och det funkar? Förstår inte problemet, så länge der inte kommer upp en pop-up när man kommer till startsidan!
den ordinarie reklamen är ok den är ju fast och inte blinkar och skit och så är den mc relaterad .du skulle sett hur det såg ut på min skärm tidigare 90% var pop-up och reklam och skit!det gick inte ens att scrolla utan reklam på reklam på reklam kom upp!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är tyvärr adblock som gäller (kör man windows e nu noscript guld för att slippa problem av andra skäl än reklam). Skulle sidan nån gång läggas ner p.g.a dålig vinst för ägaren så dröjer det troligtvis inte många dagar innan någon startat upp igen, så jävla dyrt är dte inte att driva ett forum. Hade faktiskt kunnat bidraga med en 5:-'a om året för att ha sidan kvar utan reklam
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Jag kan ju dra en story ur verkligheten eftersom den inte just berör SPORTHOJ utan Sveriges största datorsajt eller snarare världens största datortidningsförlag - tidningen PC FÖR ALLA som ägs av IDG.

PC FÖR ALLA är överöst av reklam och en stackars omedveten besökare klickade dessvärre på en av deras reklambanners och "vips" så installerades ett malware på besökarens dator och mig veterligen så jobbar fortfarande moderatorerna på att hjälpa stackarna att få hans dator ren. Så ska det självfallet inte gå till!!!
Hade det inträffat på en suspekt porrsajt, torrentsajt eller hackersajt så hade jag i viss mån kunnat ha överseende för det inträffade men det ska definitivt INTE inträffa på Sveriges största datortidnings hemsida.... gggrrrr...
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
vet inte vad ni pratar om- inga konstiga pop ups här, inget konstigt alls.....!!!!
firefox/ windows 8/ tele 2- thats it, inga konstiga ad blocks eller annat installerat- nada....

//jj
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
vet inte vad ni pratar om- inga konstiga pop ups här, inget konstigt alls.....!!!!
firefox/ windows 8/ tele 2- thats it, inga konstiga ad blocks eller annat installerat- nada....

//jj

Precis! Så har jag det med:confused: Den enda jag haft är ducati reklamen. Och den är borta sedan x veckor.. Ju fler block-program=mer reklam? Eller....
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Drägligt, OK. Webbläsare. på en Lenovo Yoga Tablet 10 HD+
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag kör inte adblock eller nånting... Får upp en popup precis när jag går in på sidan... men sen ingen annan reklam än den högst upp och på sidorna...

Men efter 15 år med alldeles för mkt tid "online" så filtrerar mina ögon bort reklamen själv så jag tänker inte ens på att det är reklam på sajten.

Kör standard IE11.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Peters avatar1.jpg

Allvarligt talat Peter, jag vet att du gillar att ha låg profil men nu det väl gått lite väl långt va:tungan
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ok. Låt oss köra ett snabbtest på hur effektiv reklamen är.

I veckor har vi ju plågats med att en pop-up reklam med nya kompressor-kawan dyker upp så fort man går in på sajten. Men hur många av er har koll på vad den annonsen egentligen gör reklam för?

Jag som ställer frågan har faktiskt ingen aning. Jag bryr mig inte det minsta om vad annonsen handlar om, försöker bara klicka bort den så fort som möjligt. Jag blir bara förbannad av att behöva se den där j-vla hojen. Mitt undermedvetna programmeras nu till att hata kawasaki varje gång jag går in på sporthoj.com så kan det möjligen vara nån form av Yamaha-reklam?
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Har inga adblockers etc, helt orginal google chrome webbläsare, och jag har nog inte fått en enda popup sen jag registrerade mig? :tungan visst finns det skit vid sidan som blinkar och har sig, men det är FÅ sidor som inte har det... Tycker att sporthoj har lagom med reklam! Något ska väl fan Swedie ha för att hålla på med servrar, underhåll och sånt tråk. Inte en spänn behöver man betala för att använda det som han har betalat för :tummenupp Så om man är för bekväm för lite reklam så passar det sig kanske att göra en egen sida? :smasha sparkcykel.com perhaps?! :D
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Alldeles strax vaknar någon och berättar för dig hur det ligger till.

Förövrigt, ja, jag är också fullständigt anti till all denna reklam.

Har inga adblockers etc, helt orginal google chrome webbläsare, och jag har nog inte fått en enda popup sen jag registrerade mig? :tungan visst finns det skit vid sidan som blinkar och har sig, men det är FÅ sidor som inte har det... Tycker att sporthoj har lagom med reklam! Något ska väl fan Swedie ha för att hålla på med servrar, underhåll och sånt tråk. Inte en spänn behöver man betala för att använda det som han har betalat för :tummenupp Så om man är för bekväm för lite reklam så passar det sig kanske att göra en egen sida? :smasha sparkcykel.com perhaps?! :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har ni en massor av popups, så har ni virus. :) Den popup som finns är för Kawasaki just nu och den är oxå irriterande men säkert insåld på tid och försvinner väl till slut.

Det vore ju fantastiskt om det fanns ett alternativ till annonsering överlag. Men tyvärr gör det inte det. Självklart, att lägga på ett lager för att betala sig ur det funkar juh och ger ju lite pengar åter för förlorade annonsintäkter. Men, kanske 100 betalar och vad vill man som mest betala? Ja, 100 kr på ett år. Det ger 10.000 kr och det är tyvärr för lite. Det skulle då behövas iaf 1000 pers som betalar 100 kr, eller 500 som betalar 200 kr osv för att påverka i annonsvärlden.

Vad för summor hade ni kunnat tänka er för att betala er bort från all typ av reklam?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har inga adblockers etc, helt orginal google chrome webbläsare, och jag har nog inte fått en enda popup sen jag registrerade mig? :tungan visst finns det skit vid sidan som blinkar och har sig, men det är FÅ sidor som inte har det... Tycker att sporthoj har lagom med reklam! Något ska väl fan Swedie ha för att hålla på med servrar, underhåll och sånt tråk. Inte en spänn behöver man betala för att använda det som han har betalat för :tummenupp Så om man är för bekväm för lite reklam så passar det sig kanske att göra en egen sida? :smasha sparkcykel.com perhaps?! :D

Jag personligen får noll från annonsintäkterna (sajten såldes 2008 om jag minns rätt) så jag kan klaga precis som alla andra. Men det är inte alltid så att min åsikt vinner. Men jag har fått uppdraget att tekniskt fortsätta bedriva sajten, samt moderera och administrera. Vilket mer av är ett "jobb" och jag får en ersättning för.

Jag är minst lika mån som alla andra att ha en behaglig läsupplevelse på sajten. Så jag kommer ta upp det igen snart.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top