Ride ett nytt MC spel i Tourist trophy mané.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
tror att det var detta spelet..
när jag var en liten(ännu mindre) spjuver satt jag och farsan med joystick och körde detta. har faktiskt aldrig kört något som är i närheten sedan dess.
känns tyvärr(som med många spel atm) att det riktar sig mer och mer till småpojkar med monsterkepan åt fel håll som vill ha något fränt. om man hade kunskapen att fixa en hyfsad realistisk fysik i början på 2000-talet är det ju mycket knepigt att ingen har lyckats med det nu.
så länge fysiken i spelet är bra skulle jag kunna spela med potatisgrafik.
kan inte någon ge oss ett spel utan alla dessa jävla krussiduller:gnissla


Problemet är väl som med alla Simulatorer.
Det blir en ganska smal kundkrets.

Köra Superbike med tangentbort gick, men bara precis.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Problemet är väl som med alla Simulatorer.
Det blir en ganska smal kundkrets.

Köra Superbike med tangentbort gick, men bara precis.
jo visst är det så. blev så rebelliskt besviken av mitt eget inlägg och dagens spelutbud att jag lekte olaglig och laddade ner superbike 2001 :näsblod
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Varför finns det ingen 1a persons vy? :4skrika den som är i senaste GP spelen är ju faktiskt bra!
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Lite outdated grafik och tycker det ser muppat ut när lutningen ser så "ryckig" ut vid snabba impulser på styrspaken/tangenten. Men det kanske hade blivit tråkigare med mjukigare rörelser då responsen i spelet hade blivit lite mer seg och realistisk än omedelbar och spellik.

Skittråkig materialdefinition. De behöver pimpa shaders, ljussättning och rendering.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tror att det var detta spelet..
när jag var en liten(ännu mindre) spjuver satt jag och farsan med joystick och körde detta. har faktiskt aldrig kört något som är i närheten sedan dess.
känns tyvärr(som med många spel atm) att det riktar sig mer och mer till småpojkar med monsterkepan åt fel håll som vill ha något fränt. om man hade kunskapen att fixa en hyfsad realistisk fysik i början på 2000-talet är det ju mycket knepigt att ingen har lyckats med det nu.
så länge fysiken i spelet är bra skulle jag kunna spela med potatisgrafik.
kan inte någon ge oss ett spel utan alla dessa jävla krussiduller:gnissla

Svårt är det inte, tar bara lite tid att balansera en ordentlig fysik. Du behöver dessutom testare och utvecklare som kan köra hoj, ordentligt, och vet hur det bör se ut och bete sig. Tvärsnittet på spelutvecklare som dessutom skvätter runt på hojar på bana med respektabla varvtider är nog så litet att det blir svårt att få flera i samma projekt. Då är det lättare att snickra tills det ser bra ut för nån som inte riktigt vet hur det ser ut på riktigt.
Plus att det går inte direkt många vettiga bil-rejs-sim på alla jävla skräpbilrejsspel. Det kan nog förväntas vara ungefär samma sim/skräp-ratio på hojspel, och det görs bra mycket färre hojspel. :gråta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker för övrigt ride ser ut att använda samma spelmotor som de senaste motogpspelen. Om än med lite nedskruvad realism.

Edit:
Derp... Det är ju ganska uppenbarligen samma spelmotor, det är ju milestone som gjort ride. :näsblod
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tycker för övrigt ride ser ut att använda samma spelmotor som de senaste motogpspelen. Om än med lite nedskruvad realism.

Edit:
Derp... Det är ju ganska uppenbarligen samma spelmotor, det är ju milestone som gjort ride. :näsblod

Precis, det är Milestone. Om det bara känns lika bra som MotoGP så är det ju ett bra spel. Men av någon anledning så är det lite mer arkadkänsla över det. Jag kommer nog förboka ändå och välja till R1M-paketet :brynad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis, det är Milestone. Om det bara känns lika bra som MotoGP så är det ju ett bra spel. Men av någon anledning så är det lite mer arkadkänsla över det. Jag kommer nog förboka ändå och välja till R1M-paketet :brynad

MAn kan ju ställa in MGP-spelen så de blir riktigt arkadiga med. :D Men i ena videon jag kollade så smällde han in i väggar och sånt utan att krascha. I en annan video såg det mycket mer ut som fysiken i motogp, föraren flög av vid "milda" vägginteraktioner m.m. så, det lovar ju gott. Speciellt om hoj-inställningssakerna följer med från MGP-spelen. Känns dumt att ta bort dem om man ändå har det i motorn liksom...
Och den lite mer simuleringsaktiga fysiken borde ju med kunna följa med, tycker jag iaf. Klart sugen på spelet iaf.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Satte PS4 på att tanka hem det igår kväll, ska testa det idag när jag kommer hem förhoppningsvis
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag testade fenor igår. Det är sjukt långa laddningstider, men med ts kr på grafiken så kanske det inte är så konstigt. Det är otroligt snyggt! Jag vet dock inte om jag gillar körkänslan, men jag tror att spelet kommer kännas bättre ju mer man spelar det. Jag hade förväntat mig att det skulle vara likt motogp14, vilket det inte är. Men jäklar va repriserna ser bra ut med den här grafiken! :D
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Testade demot lite snabbt på Steam igår kväll.

Fysiken och menyerna påminner förklarligt en hel del om MotoGP. Nu spelade jag kanske i max 30 minuter och med Kawan, tycker det var svårt att få bra flyt i långsamma kurvor där jag i MotoGP inte alls upplever samma problem (har kanske 20 timmar speltid i MotoGP).

Jag gillar starkt att man kan pimpa hojen á la Gran Turismo. (borra motor, luftfilter, power commander, slipon mm)

Spelet har definitivt potential, inget jag skulle köpa för 40-50€. Men det är bara invänta rean. :yoparty
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Jag testade fenor igår. Det är sjukt långa laddningstider, men med ts kr på grafiken så kanske det inte är så konstigt. Det är otroligt snyggt! Jag vet dock inte om jag gillar körkänslan, men jag tror att spelet kommer kännas bättre ju mer man spelar det. Jag hade förväntat mig att det skulle vara likt motogp14, vilket det inte är. Men jäklar va repriserna ser bra ut med den här grafiken! :D

Testade också igår. Jag gillade faktiskt känslan i det så länge man inte körde i 3 persons vy.
Nä det blir lätt ett köp för mig ialla fall :tummenupp

(Testad på PS4)
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Glöm inte att man kan bygga om hojarna i demon, kawan svänger lättare med annan fjädring o fälgar. Inte den bästa känslan eller grafiken plus att på svåraste level så är det ändå inte svårt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top