Ride ett nytt MC spel i Tourist trophy mané.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Uppenbarligen ska det släppas ett Motorcykelspel i Mars ala Toruist trophy stuk.
100 hojar å flera klasser, superbike, supersport, naket å klassiskt..
Bristen på liknande MC spel e ju rätt uppenbart.

Mer än så vet jag inte :D

edit, gameplay visas vid 10,30min typ.
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
haha, fick nästan en klump i hjärtat när jag kolla på klippet som J0cket posta utan att läsa ordentligt. Trodde det va det dära Ride spelet först hehe.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Allt var bara fel i den där videon. Hur fan kan man ens vilja släppa ett sånt skitspel? :4skrika

Vaddå? går en customhoj inte i 200MPH ?, trodde jag de klarade lätt ;D fartkänslan i det är ju helt horribel med, står att de kör i över 300km/h men ser knappt ut som 50.

Road Rash 2 är fortfarande bästa MC-spel, med tourist trophy som 2a, lite synd att det finns så få vettiga spel faktiskt
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Personligen anser jag att GTA 5 ger mer mc känsla än de spel som faktiskt utger sig för att vara mc spel,,,
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Vågar inte riktigt hoppas på Ride, även om jag uppfattade något med "Assetto Corsa" i intervjun. Siktar de på att göra motorcyklarnas svar på Assetto Corsa så har de åtminstone högt stälda mål.

Egentligen fantastikst att ett spel från förra århundradet fortfarande är det bästa motorcykelspelet där ute, GP500.


Det ännu äldre Moto Racer har jag också hafte extremt kul med, även om det helt saknar realism. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hur är känslan mot MotoGP14? Jag gillar det spelet rent generellt och det vore ju trevligt om det var lika bra eller snäppet bättre.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Finns det nån lista över vilka motorcyklar man kan köra i Ride?

Motorcycle club ser ut att vara ett rent arkadspel för 12 åringar, inget fel med det förvisso...
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Någon som testade spelet i KTM's monter?

Tyckte det kändes som motogp fast stelare. Automatiskt Wheelie och stoppie spärr är ju värdelöst. Gick heller inte att ens gå in i inställningar på demo versionen, så man såg ju inte ens vad man kan ändra på i framtiden.

Det blir ju ett köp men kommer nog vara mediokert slutresultat. Den där demoversionen är ändå hyfsat ny
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Vågar inte riktigt hoppas på Ride, även om jag uppfattade något med "Assetto Corsa" i intervjun. Siktar de på att göra motorcyklarnas svar på Assetto Corsa så har de åtminstone högt stälda mål.

Egentligen fantastikst att ett spel från förra århundradet fortfarande är det bästa motorcykelspelet där ute, GP500.


Det ännu äldre Moto Racer har jag också hafte extremt kul med, även om det helt saknar realism. :)

Gamla kära GP500, :) Fanns många trevliga mods till det också, bl.a SBK, Motogp som man kunde tanka hem.
Synd att man inte kan spela det längre på nyare datorer.:(
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Rätt förvånad över att ingen nämner Superbike 2001.
Allt annat har ju varit kasst i jämförelse med det.

Enda nackdelen med SBK2001 är att det är sjukt svårt.
https://www.youtube.com/watch?v=ALWgqCWntvY

tror att det var detta spelet..
när jag var en liten(ännu mindre) spjuver satt jag och farsan med joystick och körde detta. har faktiskt aldrig kört något som är i närheten sedan dess.
känns tyvärr(som med många spel atm) att det riktar sig mer och mer till småpojkar med monsterkepan åt fel håll som vill ha något fränt. om man hade kunskapen att fixa en hyfsad realistisk fysik i början på 2000-talet är det ju mycket knepigt att ingen har lyckats med det nu.
så länge fysiken i spelet är bra skulle jag kunna spela med potatisgrafik.
kan inte någon ge oss ett spel utan alla dessa jävla krussiduller:gnissla
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Gamla kära GP500, :) Fanns många trevliga mods till det också, bl.a SBK, Motogp som man kunde tanka hem.
Synd att man inte kan spela det längre på nyare datorer.:(

Har själv inte spelat det på länge nu, men det finns fortfarande en levande community där ute och med lite tweakande så går det utmärkt att köra spelet på en modern dator.
Funderar själv på att installera spelet igen samt lägga på en del grafikuppdateringar.

Rätt förvånad över att ingen nämner Superbike 2001.
Allt annat har ju varit kasst i jämförelse med det.

Har inte spelat Superbike 2001, men väl föregångaren som måste släppts i slutet av 90-talet. Tror det var -98. Minns att jag gillade det, men GP500 var bättre i min värld.

Provade en senare variant i Superbikeserien några år senare, men den kändes nerdummad. Det är möjligt att spelserien peakade 2001, men jag missade den utgåvan. Kanske dags att kika på det spelet också.

För att återgå till trådens huvudperson, Ride, så får jag mer och mer vibbar av att det kommer bli ännu ett arkadspel med motorcykeltema. Forza/GT5 med motorcyklar istället för fyrhjulingar.
Jag skulle älska ett motorcyklarnas svar på rFactor/Assetto Corsa istället.

Tyvärr är det väl så att hur gärna man än vill, så blir en motorcykelsim aldrig så bra som en bilracingsim. Det är svårt att överföra den extra dimension som en tvåhjuling har till datorvärlden.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top