Suzuki lanserar reservdelsshop för klassiska hojar

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är ett underbart initiativ, mycket glädjande för oss som gillar äldre hojar! :fyllisar Undrar när det kommer nåt liknande för mig som Yamaha-fetischist?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
För gamla Suzukidelar är MC-Shopen i Karlstad outstanding!
Beställde delar till en GSX600 -97, allt kom på 2dgr.
Ring, mail funkar inte:)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det är ett underbart initiativ, mycket glädjande för oss som gillar äldre hojar! :fyllisar Undrar när det kommer nåt liknande för mig som Yamaha-fetischist?

Det finns redan, dock måste man fysiskt besöka en återförsäljare eller ringa dem. Yamaha har ett internetbaserat system för reservdelar, dock verkar det inte finnas fullt ut i Sverige och är endast till för återförsäljare. Hela Yamahas reservdelslager finns sökbart i deras system. Det som är problemet är att många handlare inte vill, kan, orkar bry sig eller helt enkelt inte vet hur en microfich fungerar. I Sverige finns dock vissa begränsningar har jag för mig. Du kan till exempel inte köpa en helt ny ram till en SR500 här, vilket går i Australien.
 

moddlaren

Guest
Det är ett underbart initiativ, mycket glädjande för oss som gillar äldre hojar! :fyllisar Undrar när det kommer nåt liknande för mig som Yamaha-fetischist?

Finns en firma i USA dom har allt till gamla Yamaha. Till o med Yamaha köper tillbaka genom dom.. skall försöka komma på vad firman hette.. minns stt den är 5 våningar hög o att dom hade konstant minst 120,000 olika resdels nr.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Inte för att vara sån, men den här "nyheten" är två år gammal :D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Finns en firma i USA dom har allt till gamla Yamaha. Till o med Yamaha köper tillbaka genom dom.. skall försöka komma på vad firman hette.. minns stt den är 5 våningar hög o att dom hade konstant minst 120,000 olika resdels nr.
Gör en ansträngning för mig med...! Håller på och sätter ihop en 77a xs750 från lådor med delar!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top