A-kassa, alternativ och erfarenheter.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, har kommit till den punkt nu i livet där man kanske skulle fundera på lite "trygghet", alltså en A-kassa.

Vilka alternativ finns det som Inte är kopplade till ett medlemskap i facket?
Är någon bättre än någon annan?
Eller är det bara att hoppa på alfakassan direkt?


Arbetare (by choise!) med normal landsbygdslön så behöver inte ha täckning för stocholmslön heller utan en helt vanlig ersättning ska man nog klara sig på.

Jag kommer Inte ansluta mig, oavsett om jag tjänar på det, av ideologiska skäl, man måste leva som man lär annars riskerar man bli politiker!

Enda jävla stället på nätet där man kan fråga vad fan som helst, bara sålla lite bland svaren! :mattias
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Arbetare (by choise!) med normal landsbygdslön så behöver inte ha täckning för stocholmslön heller utan en helt vanlig ersättning ska man nog klara sig på.

Är inte gränsen 18.000kr brutto? :va
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag är oorganiserad som det heter eller sektmotståndare som jag själv ser på saken. Betalar för A-kassa till det fackförbund som arbetsplatsen är ansluten till men alltså utan att vara sektmedlem.

Inte för att jag vet men gissar på att de flesta sektförbund erbjuder detta. 97:- per månad kostar det för mig.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Känner jag till, tjejen är med där, tack ändå. :)
Är inte gränsen 18.000kr brutto? :va

Är det?
Nåja, räcker ju iaf. den tid man inte har jobb om det skulle råka bli så, inget som kommer bli långvarigt ändå. :)

Bättre med en låg avgift för något som kanske inte händer och lite mindre tillbaka om det skulle råka bli så än att pröjsa massor för att kanske få mer....

Jag är oorganiserad som det heter eller sektmotståndare som jag själv ser på saken. Betalar för A-kassa till det fackförbund som arbetsplatsen är ansluten till men alltså utan att vara sektmedlem.

Inte för att jag vet men gissar på att de flesta sektförbund erbjuder detta. 97:- per månad kostar det för mig.

Ok, ska kollas upp, låter ju rimligt dyrt om det skulle gå. :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
A kassa kan du vara med i utan att vara med i facket. Inkomstförsäkring har jag förutom att jag är med i a-kassan. Det finns privata som inte är kopplade till medlemskap i facket (enda anledningen att jag är med i facket då den ingår och för mig skulle privata alternativ bli dyrare då fackavgifterna är låga då få av medlemmarna är arbetslösa).

(Jag är med i Vision)
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
A kassa kan du vara med i utan att vara med i facket. Inkomstförsäkring har jag förutom att jag är med i a-kassan. Det finns privata som inte är kopplade till medlemskap i facket (enda anledningen att jag är med i facket då den ingår och för mig skulle privata alternativ bli dyrare då fackavgifterna är låga då få av medlemmarna är arbetslösa).

(Jag är med i Vision)

Jag trodde bara fackförbunden erbjöd inkomstförsäkring, men det finns alltså A-kassor som också gör det?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top