Söker dykare i Göteborg

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Hej!
Gott nytt år på er!


Som rubriken säger så behöver jag en dykare.

Jag behöver hjälp att hämta upp en grej som vi tappat i en småbåtshamn. Rimligtvis så borde själva dykningen gå på 5-10 min för jag kan peka ut nästan exakt vart föremålet ligger. I och med att det är en småbåtshamn så borde det inte vara mer än några meter djupt.


Om nån känner sig manad så hade det varit underbart stt få hjälp med detta. Hör av dig så snackar vi mer detaljerat och om ev ersättning.

Tack!

Med vänlig hälsning,
George
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Gott nytt år!
Låter som du tappat din ring eller liknande. Har själv gjort det så vet att det är lätt hänt. Dock brukar det vara grymt mycket dy och liknande så ett litet objekt kan vara mycket svårt att hitta.. Metalldetektor..?
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Verkligen inget litet. Ca 80x80x40 cm.

Det är ganska tungt så de borde ligga stabilt på botten. Det är 7m djupt där den föll i o sikten nu är ca 1,5m.

Vi har dykt en gång men hittade den inte. Svårt o få tag på dykare bara. Han som dök har inte tid judt nu att få ner igen tyvärr.


/George
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
På med snorkeln å gnid in dig med ister din vekling! Jag har en undervattenslampa med fräscha batterier du kan få låna
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Verkligen inget litet. Ca 80x80x40 cm.

Det är ganska tungt så de borde ligga stabilt på botten. Det är 7m djupt där den föll i o sikten nu är ca 1,5m.

Vi har dykt en gång men hittade den inte. Svårt o få tag på dykare bara. Han som dök har inte tid judt nu att få ner igen tyvärr.


/George

Du kan alltså peka ut nästan exakt var det ligger, det borde vara lätt att hitta och dykningen tar 5-10minuter.... Men ni har dykt en gång och inte hittat det? Rimmar inte riktigt.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Du kan alltså peka ut nästan exakt var det ligger, det borde vara lätt att hitta och dykningen tar 5-10minuter.... Men ni har dykt en gång och inte hittat det? Rimmar inte riktigt.

Jag fattar det som att de har tappat ner det en gång innan och då fått hjälp att dyka efter det.

Jobbigt om man inte lär sig av sitt misstag första gången:D;)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ett halvt ton koks?
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Jag skrev det innan vi gjorde första dyket såklart. Men jag förstår att sllt inte ör lätt o förstå alltid för alla.

Det vi tappat har gått i två delar o vi hittade en av delarna. Den andra delen e tyvärr lite lättare o den kan ha gå iväg med strömmarna. Det var olyckligt at den gick sönder.


Den vanliga sporthojsleken där alla ska käcka sig o gissa kan fortsätta. Vi har fixat en dykare som ska ner imorgon igen o kör två dyk.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Räddningstjänsten kanske vill övningsdyka om du frågar snällt?
 

Täppas

Guest
...Den vanliga sporthojsleken där alla ska käcka sig o gissa kan fortsätta...
En losskopplad utombordsmotor (stulen ?) som nu ska hämtas :va
Eller så kan du tala om vad du vill ha hjälp med...lite konstigt att be om hjälp utan att våga berätta med vad...
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Nästan exakt eller hur var det...

Hej!
Gott nytt år på er!


Som rubriken säger så behöver jag en dykare.

Jag behöver hjälp att hämta upp en grej som vi tappat i en småbåtshamn. Rimligtvis så borde själva dykningen gå på 5-10 min för jag kan peka ut nästan exakt vart föremålet ligger. I och med att det är en småbåtshamn så borde det inte vara mer än några meter djupt.


Om nån känner sig manad så hade det varit underbart stt få hjälp med detta. Hör av dig så snackar vi mer detaljerat och om ev ersättning.

Tack!

Med vänlig hälsning,
George

Som jag skrev 1:a gången. Sicken optimist!


Verkligen inget litet. Ca 80x80x40 cm.

Det är ganska tungt så de borde ligga stabilt på botten. Det är 7m djupt där den föll i o sikten nu är ca 1,5m.

Vi har dykt en gång men hittade den inte. Svårt o få tag på dykare bara. Han som dök har inte tid judt nu att få ner igen tyvärr.


/George

5-10 minuter? Inte tid...då måste det tagit en rätt bra stund längre än. Så stort...som sagt optimist. Jag har letat efter en och annan pryl i drickat med hyfsat goda förutsättningar som t.ex utbojat, pejlat läge med flera bäringar och det har ändå ibland varit skitsvårt att hitta något. Förmodligen är väl sikten rätt OK tills man petat i botten 1 eller 2 gånger...sen går den liksom över. 7 m djupt och ganska tungt...lös botten och det får ligga ett tag...lycka till.

Jag skrev det innan vi gjorde första dyket såklart. Men jag förstår att sllt inte ör lätt o förstå alltid för alla.

Det vi tappat har gått i två delar o vi hittade en av delarna. Den andra delen e tyvärr lite lättare o den kan ha gå iväg med strömmarna. Det var olyckligt at den gick sönder.


Den vanliga sporthojsleken där alla ska käcka sig o gissa kan fortsätta. Vi har fixat en dykare som ska ner imorgon igen o kör två dyk.

Det är aldrig lättare att förstå än vad det är skrivet...:rolleyes: Ingen här väl en fungerande kristallkula, eller?
Gissandet hade du ju sluppit om du berättat vad det var för något förstås! Så vi hade sluppit att gissa!

Tyvärr sitter jag på jobbet och bilderna jag behöver för att illustrera min gissning är inte riktigt rumsrena. :tungan
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Den kom upp idag.

Det var en drönare värde ca 90k som låg under eriksbergskranen. Drönaren e värdelös, däremot har den en "svart låda" som måste läsas av för ev. ersättning.

Den kraschade pga hårt väder för ett tag sen.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Den kom upp idag.

Det var en drönare värde ca 90k som låg under eriksbergskranen. Drönaren e värdelös, däremot har den en "svart låda" som måste läsas av för ev. ersättning.

Den kraschade pga hårt väder för ett tag sen.

Rysk eller är det NATO? Eller kanske Islamistiska Staten som är ute och flyger?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top