Jag är bättre - rehabtråden

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Läste din tråd förrut Nickeman... du är en krigare du!:tummenupp

Vart inte du rammad av en trike?

vilken årsmod. av Mustang vill du ha???

Med vänlig hälsning
tack du:krama
jo det stämmer han genade i fotokurvan
ja jag har tittat på mod GT2005-2010 autom,4,6l v8,import,gumman ville ha cab runt ca150tusen:fakta beroende på hur mycket kr jag drar ihop...vi får se en dag itaget:)man måste ha drömmar allafall
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
tack du:krama
jo det stämmer han genade i fotokurvan
ja jag har tittat på mod GT2005-2010 autom,4,6l v8,import,gumman ville ha cab runt ca150tusen:fakta beroende på hur mycket kr jag drar ihop...vi får se en dag itaget:)man måste ha drömmar allafall

Vet inte dina kunskaper kring bilar eller dina fysiska möjligheter efter olyckan men att importera bilar med skador är lönsamt om man har kunskaper att reparera själv...

http://www.salvageautosauction.com/

Att ha nåt kul att göra efter en olycka är ju bra för psyket...

Med vänlig hälsning
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag har oförskämt nog ingen smärta i ryggen, åas har jag inte börjat göra något ansträngande än så det kan väl komma senare.

En får vara glad så länge man inte har ont, mitt kommer som sagt och går. Men när det väl kommer är det som att du sätter in ett par knivar under skulderbladen. (Nej jag har inte provat) Men det är de närmsta som ja kan förklara smärtar på. 2011-2012 så det jävligt mörkt ut med både jobb och kommer man kunna lyfta sina ungar.. Men va fan, det har rett sig rätt bra. Borde inte överlevt.. Nu har ja en yngre, snygg och förbannat snäll sambo. Undra vad hon ser i mig.. 26år och rygg som en 70åring, student, en gammal Suzuki.. Kan de vara 330?!?:gnissla
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag har oförskämt nog ingen smärta i ryggen, åas har jag inte börjat göra något ansträngande än så det kan väl komma senare.

1.a året hade jag ingen smärta och tränade stenhårt 2-3h./dagligen...

Nu 8 år senare känns varje rörelse.... dock så tränar jag inget annat än långa promenader....

Med vänlig hälsning
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Säger som tidigare skribenter, härligt att höra era historier! Är ju rätt vanligt att man hör att folk kraschar och sen hör man inte mer om hur det gick efter kraschen. Härligt att höra att livet går vidare för er och att ni siktar högt! Är helt övertygad om att ni alla kommer uppnå eller överträffa era mål! :krama
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu två och ett halvt år efter highsidern är jag på god väg att ha en normal funktion i höger axel samt att höger fotled funkar att gå med i de flesta typer av underlag.
Smärtan är dessutom så ringa att drn bara gör sig påmind.
Huvudet är lika dumt som vanligt och hoj har jag kört i två år sen kraschen..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag fick jag göra förflyttning säng/rullstol för första gången. Skönt som fan att slippa taklyften, plus att sjukgymnasten tyckte att det ju funkade väldigt bra så han skulle prata med sköterskorna om att jag kunde göra så hela tiden nu. Får inte göra det själv däremot, men det kommer väl.
Nu ska jag bara få en lättare och mindre åbäkig rulle sen kan jag ju faktiskt börja röra mig lite! :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag kom hjälpmedels-vad-de-nu-heter-för-nåt förbi och jag fick testa en ny mindre rulle. Skapligt skönt att slippa guldvingen till förmån för något er6-igare.
Det första jag gjorde när jag satt i rullen? Resa upp den på bakhjulen och hitta balanspunkten såklart! :fakta

Jag förstår inte varför alla här, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och sjuksköterskor hela tiden upprepar för mig att jag ska ta det lugnt däremot. Det är ett mysterium! :va
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Idag kom hjälpmedels-vad-de-nu-heter-för-nåt förbi och jag fick testa en ny mindre rulle. Skapligt skönt att slippa guldvingen till förmån för något er6-igare.
Det första jag gjorde när jag satt i rullen? Resa upp den på bakhjulen och hitta balanspunkten såklart! :fakta

Jag förstår inte varför alla här, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och sjuksköterskor hela tiden upprepar för mig att jag ska ta det lugnt däremot. Det är ett mysterium! :va
Hahahaha...:lol:lol jag vet det är as kul att balansera .....tvångs tankar man måste bara prova :tummenupp
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
inte långt kvar tills 4 års jubileum sen min olycka. kan gå utan kryckor vilket i sig är en seger utan dess like. Snart jobbat 100 % i 1 år men vissa problem börjar bli värre. Bara till att gilla läget och göra det bästa av allt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag stod jag raklång för första gången sedan den 29:e November. Och gick sådär 16m.
JAg fuskade lite och gick med ett gåbord, men överträffade vida sjukgymnasternas förväntningar på vad jag skulle klara. :hihi
 

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Igår tog jag mig upp för en trappa, höjd ca 1.60 - vet inte hur många trappsteg?
vänster hand krampaktigt i ett räcke, höger stödd med en krycka...

Vad jag råkat ut för / lyckats med hittar ni här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?242703-Konsekvenser-av-hoj%E5kning/page17


Jag rullar normalt omkring i rullstol, står kortare stunder utan stöd ( vi pratar max 10-20sek) innan jag vinglar för mycket. Har inte balans att bara gå med kryckor - ännu:gnissla

Var på mc mässan i helgen, det suger i mc tarmen.
Hoppet är inte borta att komma upp på 2 hjul igen

Japp, jag är :dummer

:rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår tog jag mig upp för en trappa, höjd ca 1.60 - vet inte hur många trappsteg?
vänster hand krampaktigt i ett räcke, höger stödd med en krycka...

Vad jag råkat ut för / lyckats med hittar ni här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?242703-Konsekvenser-av-hoj%E5kning/page17


Jag rullar normalt omkring i rullstol, står kortare stunder utan stöd ( vi pratar max 10-20sek) innan jag vinglar för mycket. Har inte balans att bara gå med kryckor - ännu:gnissla

Var på mc mässan i helgen, det suger i mc tarmen.
Hoppet är inte borta att komma upp på 2 hjul igen

Japp, jag är :dummer

:rolleyes:

Det är gott att ha ett mål att slita för. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En sak som är rätt jobbig med att vara inlagd på sjukhus en längre tid är att folk kom rätt ofta i början, men ju längre tid man ligger inlagd, och ju bättre man blir desto mindre kommer folk förbi och hälsar på. Blir rätt lätt lite ensamt.
Min sambo är tapper och hälsar på väldigt ofta fortfarande, och hjälper mig med att komma till mässor och fester däremot. :kär
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
En sak som är rätt jobbig med att vara inlagd på sjukhus en längre tid är att folk kom rätt ofta i början, men ju längre tid man ligger inlagd, och ju bättre man blir desto mindre kommer folk förbi och hälsar på. Blir rätt lätt lite ensamt.
Min sambo är tapper och hälsar på väldigt ofta fortfarande, och hjälper mig med att komma till mässor och fester däremot. :kär

hehe exakt så var det för mig med, första 2 veckorna efter olyckan i Augusti var det nästan jobbigt mycket folk som kom, fick liksom inte pusta ut riktigt.
Sen efter det vart det allt mer sällan besök, förutom sambon som kom varannan dag ungefär.
Nu när jag är hemma sen November kommer det folk en gång i månaden ungefär :p

Får väl se hur det blir med besök resten av den här veckan, ska in och operera min brutna oläkta underarm igen, är väl hemma lagom till nästa helg hoppas jag ;)

(P.S. till alla jag känner: jag vill ha gott & blandat :p )
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hej alla Krigare det är underbart att läsa hur ni kämpar psykist o fysiskt för att kunna komma vidare igenom livet,sen är det enormt skönt att få dela tankar med andra skadade ,jag vet inte hur jag skulle klarat min rehab utan speciellt utan min fru....barnen,släkt,vänner och SH.jag blev påkörd påslingerbulten 15/6 2014 jag går skapligt med protes och så Lever jag...men hoj går inte mer...kanske en mustang cab..:)
PS glöm inte Rehab

Du har inte funderat på att köpa en trike som substitut ;) ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top