Jag är bättre - rehabtråden

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Tyckte att det kunde behövas något som motvikt till Olyckstråden.

En tråd för dem som klotat eller klantat till det på annat sätt. Ett ställe att berätta om framsteg, och gärna skriva en rad när man är tillbaka på hojen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ooh, jag har fått funktion i båda benen! Inte full funktion i höger än, men jag kan iaf klämma om en MC-tank! Vristen har börjat ge sig tillkänna lite med, och då kommer det ju gå köra hoj ordentligt!
Fortfarande på restriktioner, måste vänta 6 evighetslånga veckor efter att ha brutit ryggen lite innan man får träna på riktigt. Längtar en del efter det, målet är att komma upp på fötterna, och sedan vidare upp på en hoj. :p

(Och så slipper jag kladda ner alla andra trådar om jag skriver här. :D )
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Kunde inte hålla mig borta från hojen längre utan gick ut i garaget. Satte mig på hojen och provade om jag kunde böja benet nog mycket för att få upp foten till fotpinnen.

DET GICK!!! :yoparty

Visserligen spände det ganska bra i knät, men med lite (en massa) träning så ska det nog bli lättare.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kunde inte hålla mig borta från hojen längre utan gick ut i garaget. Satte mig på hojen och provade om jag kunde böja benet nog mycket för att få upp foten till fotpinnen.

DET GICK!!! :yoparty

Visserligen spände det ganska bra i knät, men med lite (en massa) träning så ska det nog bli lättare.

Det låter ju riktigt skitroligt! :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bra tråd, hoppas den blir långlivad! :tummenupp


Ehh... Bra trådinitiativ i allafall.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här med att bryta ryggen, det är ärligt talat ingen bra idé...
Man får bara sitta stilla och ligga stilla i de första 6 veckorna, förutom lite extremt lätt sjukgymnastik. Hade jag inte haft MotoGP-konto och en hög sköterskor att lura att ta hojkort så hade jag blivit fullkomligt galen.
Hoppas på att få prova en lättare rulle snart, så jag får börja köra den själv. Och att de släpper på restriktionerna en vecka i förväg, så jag kan börja träna som ett grottmongo, så jag kan stå på vänsterbenet ltie hjälpligt lagom till MC-mässan... För jag vill verkligen rulla fram till dyyyyra hojar, kravla mig upp ur rullen och upp på hojen och provsitta lite. :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Sedan två veckor tillbaka har jag äntligen kunnat sova om nätterna och kunnat minska morfinet sedan jag highsidade och slet av ac-leden i september. On the downside så föll jag av en endurohoj under semestern för 10 dagar sedan och landade på stora vassa stenar med knät och samma axel. Så nu har jag nästan lika ont i knät, men inget verkar vara jättetrasigt i alla fall :rofl
Men det blir bättre varje dag och nu är det bara 6 veckor kvar tills jag ska operera ut metallplattan i axeln! Total sjukskrivning kommer vara 5 månader och det värsta är tack och lov över.
Hojen sitter jag på var och varannan dag då den står i köket under vintern :kär
 
Last edited:

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Sedan två veckor tillbaka har jag äntligen kunnat sova om nätterna och kunnat minska morfinet sedan jag highsidade och slet av ac-leden i september. On the downside så föll jag av en endurohoj under semestern för 10 dagar sedan och landade på stora vassa stenar med knät och samma axel. Så nu har jag nästan lika ont i knät, men inget verkar vara jättetrasigt i alla fall :rofl
Men det blir bättre varje dag och nu är det bara 6 veckor kvar tills jag ska operera ut metallplattan i axeln! Total sjukskrivning kommer vara 5 månader och det värsta är tack och lov över.
Hojen sitter jag på var och varannan dag då den står i köket under vintern :kär

Är det månne highsiden med din Superduke som du postade film på? Missade att du hade skadat dig så ordentligt, såg inte så jättefarligt ut... Men det vet man ju iofs, att man kan slå halvt ihjäl sig även i låg fart om det vill sig illa. :brynad

Roligt att läsa att de skadade på forumet så sakteliga återhämtar sig och att moralen verkar vara på topp! Dagarna flyger fan förbi numer, så snart är det sommar, sol och ny säsong som gäller. :D
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det månne highsiden med din Superduke som du postade film på? Missade att du hade skadat dig så ordentligt, såg inte så jättefarligt ut... Men det vet man ju iofs, att man kan slå halvt ihjäl sig även i låg fart om det vill sig illa. :brynad

Roligt att läsa att de skadade på forumet så sakteliga återhämtar sig och att moralen verkar vara på topp! Dagarna flyger fan förbi numer, så snart är det sommar, sol och ny säsong som gäller. :D

Japp, den lilla highsidern i 30 blås räckte för att ac-leden skulle slitas av och nyckelbenet gå sönder. Komiskt med tanke på andra gånger jag har gått omkull.
Men i slutändan var det jättebra att ac-leden gick av, för då passade de på att såga av mitt nyckelben med 5mm så jag ej längre kommer ha artros. Utan den här olyckan så skulle jag inte ha fått någon operation :)
Det har varit tufft dock. Det här är den värsta smärtan jag har upplevt, och då har jag bland annat slitit av ett halvt lillfinger för ett par år sedan när jag fastnade med fingret i en fläktrem.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det här med att bryta ryggen, det är ärligt talat ingen bra idé...
Man får bara sitta stilla och ligga stilla i de första 6 veckorna, förutom lite extremt lätt sjukgymnastik. Hade jag inte haft MotoGP-konto och en hög sköterskor att lura att ta hojkort så hade jag blivit fullkomligt galen.
Hoppas på att få prova en lättare rulle snart, så jag får börja köra den själv. Och att de släpper på restriktionerna en vecka i förväg, så jag kan börja träna som ett grottmongo, så jag kan stå på vänsterbenet ltie hjälpligt lagom till MC-mässan... För jag vill verkligen rulla fram till dyyyyra hojar, kravla mig upp ur rullen och upp på hojen och provsitta lite. :hihi

Visst är det rätt skönt att ventilera på SH????:tummenupp

Jag kvaddade -06. och satt 4-5mån. i rullis och det kändes skönt att ha en ventil där folk lyssnade och skrev... fanns dock en rada idioter med...:dummer

lycka till med rehab... jag spräckte 3 kotor i ländryggen men blev nästan helt återställd... dock lite taskig känsel samt så somnar benen lätt i högläge....

problemet nu är att diskarna sagt upp!

Med vänlig hälsning
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hatten av för er gubbar... alla ni som kämpar för att bli återställda till ett normalt liv igen. Jag förstår hur tufft det är - Tappa aldrig tron på er själva!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visst är det rätt skönt att ventilera på SH????:tummenupp

Jag kvaddade -06. och satt 4-5mån. i rullis och det kändes skönt att ha en ventil där folk lyssnade och skrev... fanns dock en rada idioter med...:dummer

lycka till med rehab... jag spräckte 3 kotor i ländryggen men blev nästan helt återställd... dock lite taskig känsel samt så somnar benen lätt i högläge....

problemet nu är att diskarna sagt upp!

Med vänlig hälsning

Jag har knäckt 3 kotor i bröstryggen. :gnissla
Finns en bild på titanuppgraderingen på en av bloggposterna jag skrivit om upplevelsen. Siktar på att få ordning på benen så att jag kan gå igen. Har inget direkt slutmål med rehaben, jag är inte direkt så att jag sätter mig ner och blir nöjd helt plötsligt, tänkte ta tag i styrketräningen igen med, för jag har blivit så jävla smal under de 5 veckor jag legat här att skinnställen lär sitta som 5-mannatält. :3freak
Måste bygga lite kött så jag fyller ut dem.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja!! Och jag är lite bakis:smasha

Det bästa jag har gjort, nästan 4år efter olyckan är sjukgymnast. :) Jag gjorde ett svandyk 130 och komprimerade 3kotor, väldigt lindrigt. Men jag fick inte lufta ett paket mjölk på 3månader och den värsta smärtan satt i ca 1 1/2år efter olyckan. Nu gör det ont ibland och givetvis vid vissa typer av ansträngningar. Vi får väl se hur det går om 20år :rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja!! Och jag är lite bakis:smasha

Det bästa jag har gjort, nästan 4år efter olyckan är sjukgymnast. :) Jag gjorde ett svandyk 130 och komprimerade 3kotor, väldigt lindrigt. Men jag fick inte lufta ett paket mjölk på 3månader och den värsta smärtan satt i ca 1 1/2år efter olyckan. Nu gör det ont ibland och givetvis vid vissa typer av ansträngningar. Vi får väl se hur det går om 20år :rolleyes:

Jag har oförskämt nog ingen smärta i ryggen, åas har jag inte börjat göra något ansträngande än så det kan väl komma senare.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Känner mig bra och hoppas det håller i sig. Kraschade ju hårt på SM/SO 26 juli. En tidigare garageförvisad hoj fräschas nu till och byggs på. Har också handlat nytt skinnställ, hjälm och sånt eftersom de gamla grejerna klipptes sönder. Det är väl bara att se framåt.
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Hej alla Krigare det är underbart att läsa hur ni kämpar psykist o fysiskt för att kunna komma vidare igenom livet,sen är det enormt skönt att få dela tankar med andra skadade ,jag vet inte hur jag skulle klarat min rehab utan speciellt utan min fru....barnen,släkt,vänner och SH.jag blev påkörd påslingerbulten 15/6 2014 jag går skapligt med protes och så Lever jag...men hoj går inte mer...kanske en mustang cab..:)
PS glöm inte Rehab
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag har knäckt 3 kotor i bröstryggen. :gnissla
Finns en bild på titanuppgraderingen på en av bloggposterna jag skrivit om upplevelsen. Siktar på att få ordning på benen så att jag kan gå igen. Har inget direkt slutmål med rehaben, jag är inte direkt så att jag sätter mig ner och blir nöjd helt plötsligt, tänkte ta tag i styrketräningen igen med, för jag har blivit så jävla smal under de 5 veckor jag legat här att skinnställen lär sitta som 5-mannatält. :3freak
Måste bygga lite kött så jag fyller ut dem.


När jag smällde vägde ja 84kg/186cm.. 5-6 v.efter min smäll så vägde jag 63kg/183cm.= svensk albinosomalie
:tummenupp

komprimerade ryggen samt krossade höger ben under knät vilket fixades med en massa bencement och de större bitarna från benet som stomme... dock så vart benet 2 cm kortare... :va bencement krymper nämligen läste jag nyss...

Med vänlig hälsning


Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hej alla Krigare det är underbart att läsa hur ni kämpar psykist o fysiskt för att kunna komma vidare igenom livet,sen är det enormt skönt att få dela tankar med andra skadade ,jag vet inte hur jag skulle klarat min rehab utan speciellt utan min fru....barnen,släkt,vänner och SH.jag blev påkörd påslingerbulten 15/6 2014 jag går skapligt med protes och så Lever jag...men hoj går inte mer...kanske en mustang cab..:)
PS glöm inte Rehab

Läste din tråd förrut Nickeman... du är en krigare du!:tummenupp

Vart inte du rammad av en trike?

vilken årsmod. av Mustang vill du ha???

Med vänlig hälsning
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Japp, den lilla highsidern i 30 blås räckte för att ac-leden skulle slitas av och nyckelbenet gå sönder. Komiskt med tanke på andra gånger jag har gått omkull.
Men i slutändan var det jättebra att ac-leden gick av, för då passade de på att såga av mitt nyckelben med 5mm så jag ej längre kommer ha artros. Utan den här olyckan så skulle jag inte ha fått någon operation :)
Det har varit tufft dock. Det här är den värsta smärtan jag har upplevt, och då har jag bland annat slitit av ett halvt lillfinger för ett par år sedan när jag fastnade med fingret i en fläktrem.

Fy fan, gött att det kom något bra av det hela åtminstone! :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top