Massmord, bra eller dåligt?

Massmord okej?


  • Antal röstningar
    0

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.dn.se/kultur-noje/wollter-slang-inte-stalin-i-fejset-pa-mig/

...
Det var i programmet ”Min sanning” som Sven Wollter, 80, medlem i Kommunistiska partiet, ilsknade till när programledaren Anna Hedemo ifrågasatte partiets stöd till Stalin och regimen i Nordkorea.

– Kom inte och släng Stalin i fejset på mig! Jag har läst mycket av Stalins tidigare skrifter och tycker det är mycket i det som är bra, sade Sven Wollter.

Sven Wollter poängterar sedan att Stalins paranoida period inte går att försvara.

På frågan om det lämpliga i att det hänger idolbilder på Stalin på väggen på Kommunistiska partiets kongresser svarar Wollter:

– Okej? Och? Det är inte jag som sagt att han ska hänga där, men han får hänga där för mig.

När programledaren inleder en fråga om att kommunism förstört för människor avbryter Wollter henne:

– Kommunismen har inte förstört någonting.
...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bra sätt att bli av med folk som tycker fel saker. Jag är för. Om det sker av rätt ideologiska synsätt givetvis. Något som är gångbart ihop med rödvin, Östermalm och kultur, helst. :brinnerup karln kan inte ha rätt celler inkopplade...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Spelar det någon roll vad en skådis tycker?

Jag skiter t.ex i vad granens rörmokare anser om saker.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Undrar om det anses finare att avliva judar och zigenare som kommunist än nazist? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som principsak anser jag att det är fel att ta livet av människor. Vare sig det är en eller många.
Dock så kommer det upp tillfällen varje dag som får mig att ifrågasätta mina principer.....

:3freak
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dock så har stållen rätt i att man bör se skillnad på sak & person, samt att dåligt (minst sagt) agerande i vissa hänseenden inte per definition gör att allting sagda person gjort, sagt och står för är illa.
Nassarna gjorde tex mycket bra för infrastruktur & ekonomi i det ruinerade Tyskland under 30-talet, även om krigandet och förintelsen självklart är något förfärligt.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ja, för kriget och förintelsen påverkade ju inte infrastrukturen o ekonomin...

Jävla floskelresonemang oavsett bruna eller röda preferenser !
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det kallas ironi...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Idiotism

Man ska väl aldrig säga aldrig men ofta är det inte ideologin eller religionen som är den felande länken men vi, människor, är världsmästare på att skylla ifrån oss.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Absolut, rada upp IS med följare på rad och avrätta en efter en, knappast många som skulle gråta några tårar.
Inte ens dom själva, då får dom sina 17(?) oskulder till slut..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Absolut, rada upp IS med följare på rad och avrätta en efter en, knappast många som skulle gråta några tårar.
Inte ens dom själva, då får dom sina 17(?) oskulder till slut..
Är vi säkra på att de inte bara är lite kassa på svenska och har missförstått frasen "för sjutton, dö oskulder" eller något liknande? :va
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, av någon anledning...

Var inte ryssarna rätt tidiga på att bli av med judarna, typ före surkålen?
Njae, Stalin var ju klipsk nog att avrätta i princip samtliga högre befäl inom ryska armen under senare delen av trettiotalet - klipskt värre. Men kommer jag ihåg rätt gjorde väl Stalin ett första utfall mot judar i ledande position redan i början av trettiotalet, däremot var det kanske inte fråga om någon utrotning a'la Deutschland efter kristallnatten och framför allt Wannsee...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite massmord har väl aldrig skadat någon?

Men ska det vara massmord ska det ju vara på en lite mer industriell skala, typ folkmord. Annars är det ju bara en halvmesyr. :fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Njae, Stalin var ju klipsk nog att avrätta i princip samtliga högre befäl inom ryska armen under senare delen av trettiotalet - klipskt värre. Men kommer jag ihåg rätt gjorde väl Stalin ett första utfall mot judar i ledande position redan i början av trettiotalet, däremot var det kanske inte fråga om någon utrotning a'la Deutschland efter kristallnatten och framför allt Wannsee...
Fqst något fick ju ryska judar att fly till staterna redan vid första världskriget.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top