Skitsnacks-tråden 2015

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
Framhjulet släppte i snabbvänstern precis efter bron innan kvarnenkurvan. Orsak... nytt däck, lite för snäv kurvtagning och tokinställd fjädring som jag tyvärr ej kollat innan... Komp och retur fullt inskruvat fram och kompen bak helt utskruvad :dummer

Det var i Fredags det och imorgon kör vi igen!

Fy fan.. Hoppas det gick bra med dig. Skönt att se någon mer som förstått den fantastiska innebörden av att silvertejp löser det mesta!
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
:fyllisar

Absolut. Men de flesta I Trestad bor väl i Trollhättan/Vänersborg? Då känns brålanda som halvvägs? Så tänkte jag:)

Du ska inte tänka så mycket ;) Men då försöker vi få till en körning till helgen då. Kan ju klura på vilken dag som är bäst
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Du ska inte tänka så mycket ;) Men då försöker vi få till en körning till helgen då. Kan ju klura på vilken dag som är bäst

Ingenjör (nästan), med adhd... :confused:


Fan rena filosofen :rolleyes:

- - - Updated - - -

Gör ont i kroppen att se sånt

Just den jävla kurvan också! Inte kul att krascha i!! Tappa blicken i den med 954an usch vad gräset kom nära och fort:död
 

Amnon

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Uddevalla
Hoj
två hjul
Åkte förbi olycksplatsen i jobbet men då var dom precis klara med bogseringen så han inte se vad för hoj som kördes. ska man tro bromsspåren så ser det ut som en misslyckad omkörning av bilens chaufför
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Jag mår bra! Körde två pass till samma dag som gick rätt uselt. Men igår körde jag hela dagen och fick bra flyt i körningen igen! Dock inte med några djupa nedlägg och lite lugnare tempo!

Blir att jaga rätt på svart gaffatejp och laga hojen lite snyggare :rofl Sen behöver jag bäl en ny generatorkåpa då det säkert inte är mkt gods kvar på denna :död

Någon som vet en bra skräddare som kan lappa ett skinnställ? Gick som sagt hål på ärmen, och detta utanpå det hårda skyddet vid armbågen och precis vid kanten...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag mår bra! Körde två pass till samma dag som gick rätt uselt. Men igår körde jag hela dagen och fick bra flyt i körningen igen! Dock inte med några djupa nedlägg och lite lugnare tempo!

Blir att jaga rätt på svart gaffatejp och laga hojen lite snyggare :rofl Sen behöver jag bäl en ny generatorkåpa då det säkert inte är mkt gods kvar på denna :död

Någon som vet en bra skräddare som kan lappa ett skinnställ? Gick som sagt hål på ärmen, och detta utanpå det hårda skyddet vid armbågen och precis vid kanten...


Får du den känslan i körningen, ta ned tempot och kör utan att bromsa! Det kan upplevas spännande, men ger flyt i körningen.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Fick väldigt bra flyt på Söndagen och bromsade nästan uteslutande bara pga trafik framför..

Men jag undrar när man kommer att våga gå på bra gas under bron igen :crash

Nu hade jag dock väldigt låg far när jag kraschade då jag precis kört om två hojar på rakan och höll vänsterspår under bron.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Strängar med grus mellan edet och Västerlanda! Trafikverket informerat!
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag mår bra! Körde två pass till samma dag som gick rätt uselt. Men igår körde jag hela dagen och fick bra flyt i körningen igen! Dock inte med några djupa nedlägg och lite lugnare tempo!

Blir att jaga rätt på svart gaffatejp och laga hojen lite snyggare :rofl Sen behöver jag bäl en ny generatorkåpa då det säkert inte är mkt gods kvar på denna :död

Någon som vet en bra skräddare som kan lappa ett skinnställ? Gick som sagt hål på ärmen, och detta utanpå det hårda skyddet vid armbågen och precis vid kanten...
Gå till en skomakare. En del bytet dragkedjor och fixat hål i skinnställ. Skriver på mobilen!
 

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
Nu jävlar, nu är jag som min gamle motorinstruktör sa "inte bra på att köra, men tillräckligt för att kunna få övningsköra på egen hand utan uppsikt". Ses på vägarna!
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det är ju såndär dag på Johans mc nu till helgen. Kanske vore nått OM det är drägligt väder, får se vad tiden säger.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top