Skitsnacks-tråden 2015

Raderad medlem 61114

Guest
Hur dött vare här då :va Glöm det jag sa om grus i Edet :död Nu har dom smetat tjära och lagt ett gruslager över hela jävla byn!!! :fyllisar
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Min surf är slut.. Så någon får gärna messa mig om det nalkas körning
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nu har ja surf igen :)

Fan det skall ju bli lite bättre väder i veckan, kanske inte imorgon men.. kommande dagar:)

Idag har jag tenta sen börjar tydligen allvaret med att jobba.. Skall skriva en certifiering, spännande!

Påtal om häng osv. Är det någon som kan/har ställt in det? Jag skulle också vilja göra det! :)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag har sett massa videos så kom hit så fixar vi det :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
:tummenupp Kom du så får vi se vilka filmer som vi använder oss utav som instruktionsmaterial :hihi
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag har två haknycklar och specialverktyg för byte av packning i gaffelbenet.

Jag har bytt packning ett antal gånger nu på mina hojar inget svårt. Om ni skruvar så fixar jag
blåbärspajen som jag lovat för ett tag sen i tråden...

Vad säger ni grabbar?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag har två haknycklar och specialverktyg för byte av packning i gaffelbenet.

Jag har bytt packning ett antal gånger nu på mina hojar inget svårt. Om ni skruvar så fixar jag
blåbärspajen som jag lovat för ett tag sen i tråden...

Vad säger ni grabbar?

Jag skulle kunna tänka mig att laga mat och fika om någon ville göra en ventilkoll. Bra deal:krama
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag e pååååååå! Blåbärspaj och mektips :yoparty:D:krama
 

Raderad medlem 61114

Guest
Ventiljustering behöver jag också! Dock vågar jag mig inte på det :3freak
 

Raderad medlem 61114

Guest
Livslång tacksamhet och grillfest utlovas för ventilhjälp :krama

Nu har jag vart ute och sketna ner mig ikväll :brinnerup Bakramen är såvitt jag kan se rak, Mao tillräckligt rak :fakta Har kapat ur lite för tanklocket i tankkåpan och även bytt tanklock till skruvlock utan nyckel. Svart givetvis med gixxerloggan :yoparty Mitt nya Rosso corsa däck monterar jag imorgon, och kanske lackar jag även statorkåpan som blev lite putsad :crash

Go kväll gänget! :fyllisar
 

Raderad medlem 61114

Guest
Eventuellt skulle jag hinna med en kort sådan :rodnar Fan snart reggae jag av hojen för hinner ändå aldrig köra :huvet
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hehe! Ja å helvete vad det blåst idag! Fan idag lyckades jag, eller min kusin, hitta felet med "tick-ljudet" på hojen, ett utav grenröret satt inte tätt, så ett halvt varv med en blocknyckel så försvann ljudet :lol

Nu ska jag bara fixa den läckande packboxen. Börjat med bladmåttstricket å hjälper inte det byter jag bara på ena gaffelbenet.

NoBrakes! Kan man komma förbi och låna dina grejor då?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Var ute en sväng idag! Jag har blivit rädd :dummer 130 känns som när jag tidigare låg i 270 och lägger jag mig i 200+ känns det som om jag flyger fram i 400km/h okontrollerat utan vare sig motorcykel eller skyddskläder....

Deprimerande och funderar på att regga av hojen och enbart köra bana... Jag hinner ju ändå aldrig köra :huvet Jag bågar ju fan inte ens dra upp häcken på bakhjulet.

Tur att jag är en jävel på att knulla iaf :lol
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Var ute en sväng idag! Jag har blivit rädd :dummer 130 känns som när jag tidigare låg i 270 och lägger jag mig i 200+ känns det som om jag flyger fram i 400km/h okontrollerat utan vare sig motorcykel eller skyddskläder....

Deprimerande och funderar på att regga av hojen och enbart köra bana... Jag hinner ju ändå aldrig köra :huvet Jag bågar ju fan inte ens dra upp häcken på bakhjulet.

Tur att jag är en jävel på att knulla iaf :lol

Jag är inte rädd, jag vet hur ont det gör. Jag kör fort både med mig och min sambo. Men jag försöker minimera de riskerna som jag inte tänkte på förut. Man skall köra för att de är kul, jag gick i samma tankar som du efter art ja kraschade. Men nu är ditt inte bara mitt intresse det är min älskades intresse med. Det är faktiskt kul att åka två på spdrthoj.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top