MC-mässa Älvsjö 2015!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En månad kvar, så det är väl bara att köra igång uppsnacket till den i särklass största händelsen i hoj-Sverige. Vilka ska dit? Vilken dag? Vad ska man kolla på i år?

Nya R1:an får en koll, trots framlysena och både Ducati och Triumph har gått på scrambler-linjen. KTM säljer Adventure 1290 parallellt med nya nedskalade 1050, både Aprilia och BMW har nya allroads och nya 1200RS:en får också en flukt.
En hoj som verkligen ska bli intressant att se är ju Kawasaki H2, har själv förväntningar på den.

Och Toyman, hoppas du orkar dra runt lasset som mässan innebär, vi är många som vill se din fantastiska samling superbikes! :kär

I övrigt tycker jag att alla klassikerklubbar har högt tittvärde, något som tyvärr fått mig att inse min ålder...

Fyll gärna på med mer man inte får missa.



Denna gång körs hojmässan ihop med två olika bilutställningar. Tillsammans har de tre avdelningarna fått namnet Stockholm Motor Weekend, bra eller dåligt vet vi först efteråt. Jag tycker det är bättre att utnyttja de hallar som annars skulle stå tomma, allt går ju på samma entrébiljett.

Däremot hoppas jag verkligen att de delat av de olika avdelningarna, så vi slipper få hojmässan besudlad av en massa plåtschabrak. Hoppas också att de ökat restaurangkapaciteten i nivå med den (gissningsvis) ökade publiktillströmningen.


Jag tycker MC-mässan ska bli lika kul som vanligt! :banana

http://mcmassan.se/
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska väl dit och klämma på R1:an och kolla turbinen som det är tänkt, blir lördag då jag inte har lust att ta ledigt för detta annars skulle jag nog välja vilken annan dag som helst då det tenderar bli lite trång då.

Ska leta handskar är det tänkt med men har inga förhoppningar att hitta något, brukar inte finna det jag söker, har väl inte tålamod att bråka med allt folk på mässan...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Klart man skall dit! Tar tåget från Göteborg lördag morgon och åker hem på kvällen. Kostar några bara hundralappar om man bokar riktigt tidigt - vilket jag gjorde.

Är också nyfiken på Kawasaki H2. Vill känna och klämma på Ducati Scrambler. Intressant att se vad KTMs vd gjort med Huskvarna.

Och - som laidback skriver - märkesklubbarna är kul! Härligt nördiga på ett bra sätt.
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Hoppas Toyman får ihop det, har helt klart varit mässans höjdpunkt senaste åren. Det är ju helt öppet mål för någon större aktör att gå in med sponsring.

Inte att missa i år: CCM 450 Adventure. Första gången på svensk mark. Avskräckande prislapp, men ett välkomnande initiativ i lätta äventyrsklassen.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
http://mcmassan.se/

Diaveln är ju spegelvänd, fattar de inte att hojåkare ser sånt? :7peta


Ratten på bilen med, någon som ser vad det är för bil? Jag trodde först det var en A5, men det är det inte.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ganska trist att leta efter på en mässa, men jag ska snoka rätt på nån som säljer batteriladdare till rätt pris.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kommer nya R1:an att finnas där då?

Trenden de senaste mässorna har ju varit maximalt med "prylar" och minimalt med hojar tycker jag.

Ska dit ändå iofs :banana
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ska dit och hoppas att få se street triple RX då jag beställt en till våren :banana det verkar dock inte som att det dyker upp nån till mässan, så då får det bli annat skoj att kolla på. Förhoppningsvis nåt extremt och nåt lättklätt!

Ska även köpa mig en smidig ryggsäck för dagsturer om jag hittar nån trevlig.

D
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ganska trist att leta efter på en mässa, men jag ska snoka rätt på nån som säljer batteriladdare till rätt pris.

Det finns nog ingen som är mer prisvärt än Biltema. Vill man ha Ctek så är det det i princip lika dyrt i hela EU så mekonomen eller Clasolsson fungerar. Är Optimate ditt val så hade jag köpt från MDSbattery.co.uk.


Så lägg tiden på att njuta istället...:fyllisar
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Planen från början är fredag-lördag men ska försöka få Peter gå med på torsdag-fredag istället.

R1 och H2 är det som ska tittas på planerat, sedan brukar det bli olika intresseföreningar för hela slanten.
Jag planerar inte köpa några Fuck you I drive a Yamaha-hoodies eller läderfett.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det finns nog ingen som är mer prisvärt än Biltema. Vill man ha Ctek så är det det i princip lika dyrt i hela EU så mekonomen eller Clasolsson fungerar. Är Optimate ditt val så hade jag köpt från MDSbattery.co.uk.


Så lägg tiden på att njuta istället...:fyllisar

Ja, håller med, absolut. Inte tänker jag hänga upp mig på att leta snikpriser, när jag har väntat ett år på hojmässan!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tänkte åka dit den 24:e, men med tanke på att jag kommer vara hjulburen så vetefan om jag inte ska försöka ta det en vardag istället för att slippa allt folk. Plus att jag nog inte orkar med både mässan och festen på rad sittandes i rulle.
:gnissla
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Hoppas få provsitta R1 och H2 men det är dom väl för ömtåliga för...

Ser också fram mot att räkna vargtröjor och prova ställ på "mässpris" som jag sen går hem och handlar billigare från fc-moto.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hoppas få provsitta R1 och H2 men det är dom väl för ömtåliga för...

Ser också fram mot att räkna vargtröjor och prova ställ på "mässpris" som jag sen går hem och handlar billigare från fc-moto.

Nu tycker jag du låter lite neggo. :7peta

Nej, åk dit och tjata med folk och drick öl... som du köper billigare i Puttgarden. :rolleyes:
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Självklart blir det besök på mässan. Dag ej bestämd men lördagen undviks gärna. Jag är folkskygg...
 

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
lysekil
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
Sitter och kollar på tågbiljetter för att åka upp på fredagen och inser att jag hopplöst sent ute. :gnissla Någon/några som ska bila upp från uddevalla-någonstansikring och har en plats över?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Klart man åker på MC-mässa och garanterat på torsdagen, den stora groggdrickardagen för branschfolket. Kan inte wasta snöskotertid på att trängas i en mässhall på lördag-söndag...

Att köra mässan ihop med en bilmässa är nog ett bra sätt för arrangören att stärka ekonomin (mycket mer pengar för lite mer arbete), men det bidrar också till trängseln på lördag-söndag då det lär dra sådana besökare som ändå inte vet vad de tittar på...

Kommer nya R1:an att finnas där då?

Garanterat. Inte i form av en riktig produktionshoj (de börjar skickas ut i februari), men väl någon av prototyperna. Allt annat vore tjänstefel av Yamaha.
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Det blir som vanligt att ta bilen upp från Halmstadtrakten tidigt som fan på lördagen! MC-mässan är ett måste på starten av nya året! Hoppas alla nya hojar finns på plats!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har gångavstånd så det blir allt ett besök.
Vill gärna kika på ducati scrambler och yamahas café-variant av bolten.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jo jag ska gå på Älvsjömässan! Om..
Om Älvsjömässan betalar tillbaka mig 90:- för parkeringen samt diesel Västerås - Älvsjö tor efter det katastrofala arrangemanget med Hobbymässan i november! Stod i kö till entrén i 2! timmar innan jag gav upp och åkte hem! Jävla pajasar!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top