SMC Väst 2015.

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Hallå.

Nu är äntligen 2015-års kurser med SMC Väst klara. Under 2015 kommer vi att köra enligt följande:

2-3:e maj Kinnekulle (steg 1-4)
12-13:e juni Falkenberg (steg 1-4)
6-8:e juli Rudskogen, Norge (steg 1-4 och steg 6)
29-30:e augusti Kinnekulle (steg 1-4)

Som vanligt med SMC Väst erbjuder vi bra kurser för alla hojåkare, så passa på att köpa en mycket bra möjlighet att utveckla dig som hojåkare.

Anmälan hittar du här: https://www1.svmc.se/kurser

Passa på att "gilla" oss på Facebook: https://www.facebook.com/smcvast?fref=ts
 

Raderad medlem 61114

Guest
Härligt! Kommer iaf på båda Kinnekulle och Rudskogen :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Bara en stilla undran! Datumet för Falkenberg är 12-13:e Juni, alltså en Fredag-Lördag! Stämmer det?
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Bara en stilla undran! Datumet för Falkenberg är 12-13:e Juni, alltså en Fredag-Lördag! Stämmer det?

Varför inte en steg6 på falken?

Japp, fredag + lördag stämmer på Falken.
Anledningen till att vi inte kör steg 6 på Falken är för att klubben bara vill hyra ut till trafiksäkerhetsutbildning och inte till licensträning.

Välkomna!
 

Raderad medlem 61114

Guest
Va syynd att det stämde :/ Kunde resursat båda dagarna annars men tar inte ut en semesterdag för det :/

Om någon har plats för mig + hoj till Rudskogen delar jag gärna soppapengar! (Isf hämtas jag upp i Lilla Edet, ca 15 min till E6 från mig, men åker man från gbg tar man med fördel 45:an för att sedan gena ut till E6 via ljungkile)

Mvh Andreas
 
Last edited by a moderator:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ser fram mot detta.
Vilka försäkringsbolag godkänner att man kör i hastighetsgrupp MEDEL?
(SVEDEA gör det inte :( )
och när jag ändå undrar så kan det ju vara intressant för de som är ännu snabbare att veta
Vilka försäkringsbolag godkänner att man kör i hastighetsgrupp SNABB
Så vi deltagare försäkrar oss rätt till säsongen. :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Japp, fredag + lördag stämmer på Falken.
Anledningen till att vi inte kör steg 6 på Falken är för att klubben bara vill hyra ut till trafiksäkerhetsutbildning och inte till licensträning.

Välkomna!
Det är så att banan kan användas bl.a trafiksäkerhetsutbildningar utöver klubbens egna tränings och tävlings aktivitet. Kör man steg 6 , då räknas det som rr och tar av klubbens egna dagar för bil och mcträningar.

En stor del av dessa övningar är olika körövningar med olika premiumbilar.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det blir ganska stora kostnader runt en kurs för deltagarna med båtresa och långa transporter för folk utanför stockholm. Sen har inte Gotland ring någon banlicens så att steg 5 o 6 kan inte arrangeras på Gotland i dagsläget.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Nu kanske jag går lite OT här men, kommer SMC att köra på Gotland Ring 2015? :va
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Det blir ganska stora kostnader runt en kurs för deltagarna med båtresa och långa transporter för folk utanför stockholm. Sen har inte Gotland ring någon banlicens så att steg 5 o 6 kan inte arrangeras på Gotland i dagsläget.


Jo, jag vet. Jag tänkte mest att det körts GR med SMC väst ett par år i rad nu, så jag undrade bara över avbrottet.
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Jo, jag vet. Jag tänkte mest att det körts GR med SMC väst ett par år i rad nu, så jag undrade bara över avbrottet.

SMC-Väst kommer inte att köra GR.

I år kommer vi att köra motsvarande Gotland Ring upplägget fast på Rudskogen, där vi även kan och även kommer och köra steg 6 (licensträning). Rudskogen är riktig bra bana, med rejält skön GP-känsla. Passar på att slänga in film från förra årets BOTT-tävlingar, där får man en bra känsla av banan. Kort och gott, skall man pröva något nytt, kör då Rudskogen med oss. Det kommer bli episkt, och vi kan lova att vi kommer kunna hjälpa alla sorters mc-förare att både ha kul och lära sig nåt. Practise makes perfect som dom säger.

http://vimeo.com/102472559
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Rudskogen är ju den enda bana i närområdet där man kan arrangera steg 5 eller 6 . kinnekulle har ingen svemo banlicens och Falkenberg där vill FMK köra licensträningarna i egen regi. Anderstorp kommer att ha ett turbolent 2015 med oklar banarendator. Evantuellt tar ARC över som arrendator efter en privat arendator som vill sluta att driva Anderstorp raceway.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top